۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۷۰۵۰۲۷
نماینده ولی فقیه در مازندران:

فلسفه ظهور، حاکمیت دین در دنیا است

فلسفه ظهور، حاکمیت دین در دنیا است
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین لائینی، فلسفه ظهور را حاکمیت دین در دنیا دانست و گفت: امروز انقلاب اسلامی پرچم نشر و گسترش این فرهنگ اصیل را در جامعه بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در اختتامیه جشنواره عید تا عید بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان با تبریک ایام شعبانیه به ویژه در پیش بودن ولادت با سعادت حضرت ولیعصر(عج) گفت: جامعه اسلامی پرچم دار نشر آرمان ها و ارزش های مهدوی در جامعه است.

وی همچنین به مسأله مهدویت و ضرورت نهادینه سازی این فرهنگ اصیل دینی در جامعه تأکید کرد و افزود: همواره بیان می شود گذشته چراغ راه آینده است اما گاهی هم باید آینده را الگوی امروز قرار داد و آن آینده همین آینده بسیار شیرین و سرنوشت سازی است که همه مکاتب و ادیان به این آینده امید و اعتقاد دارند.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به آیه 55 سوره نور اشاره کرد و گفت: مصداق کامل این آیه، حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) است و خداوند وعده داده که در آن روز اهل ایمان بر جهان حکومت می کنند و این وعده خدا تخلف‌ناپذیر است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که خداوند در  آیه نه سوره صف، آیه ۲۸ سوره فتح و آیه ۳۳سوره توبه به ویژگی های عصر ظهور اشاره داشتند، تصریح کرد: حکومت و حکمرانی در عصر حضرت مهدی(عج) براساس و مبنای دین است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی، فلسفه ظهور را حاکمیت دین در دنیا دانست و بیان داشت: فلسفه حکومت صالحان این که آن دینی که خدا را راضی به آن است دین اسلام روز غدیر است.

امام جمعه ساری با بیان این که دشمنان اسلام به دنبال پیاده سازی تفکر جدایی دین از سیاست هستند، خاطرنشان کرد: دین که از سیاست جدا باشد اسلام آمریکایی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: امام راحل جدایی اسلام آمریکایی از اسلام ناب را به درستی بیان داشتند و باید مورد مطالعه و توجه همگان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی از مهدویت و انتظار به عنوان یکی از آرمان‌های مهم نظام اسلامی یاد کرد و گفت: امروز انقلاب اسلامی پرچم نشر و گسترش این فرهنگ اصیل را در جامعه بر عهده دارد.

وی با اشاره به این که فرهنگ مهدویت سرشار از امید و نشاط است، بیان داشت: جامعه‌ای که فرهنگ مهدویت و انتظار در آن رشد و گسترش پیدا کند یأس و ناامیدی در آن راه ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که دشمن با تبلیغات دروغین و غیر واقعی به دنبال تزریق یأس و ناامیدی در جامعه است، تصریح کرد: گسترش فرهنگ مهدویت و انتظار در جامعه ناامیدی را در جامعه از بین خواهد برد و امید و نشاط را گسترش خواهد داد.

وی با بیان این که با بهره گیری از فرهنگ مهدویت و اندیشه انتظار می‌توانیم از بحران‌ها و مشکلات اجتماعی به راحتی عبور کنیم، تصریح کرد: مهدویت اندیشه‌ای متعالی در عبور از تاریکی و ناامیدی و رسیدن به آینده‌ای روشن است./950/

ارسال نظرات