۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۷۰۴۸۶۱
حجت الاسلام قلی پور:

ترویج امر به معروف و نهی از منکر، موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود

ترویج امر به معروف و نهی از منکر، موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود
مازندران - امام جمعه بابلسر با بیان این که باید در جامعه معروف گستری کنیم، گفت: ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، موجب کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در جلسه ستاد امر به معروف این شهرستان ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان با تبیین سیره زندگانی و فضائل اخلاقی این امام همام، برحق مداری،حق گویی و حق پذیری به عنوان شاخصه های الگو رفتاری و اخلاقی تاکید کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اهمیت معروف گستری و منکر ستیزی، بر مردمی کردن ومسؤولیت پذیری همگانی برنامه های این ستاد تاکید کرد.

حجت الاسلام قلی پور با تشریح امر به معروف و نهی از منکردر نگاه امام علی(ع) افزود: این موضوع در نگاه این امام بزرگوار جایگاه ممتاز و ویژه‌ای دارد وآن را عنایت دین، قوام شریعت و با فضیلت‌ترین اعمال بندگان خدا توصیف می کند.

امام جمعه بابلسر تصریح کرد: اگرچه امر به معروف و نهی از منکر در قالب قلبی، زبانی و یدی است، اما همه تلاش همگان باید در راستای ترویج این فرهنگ قرآنی در سطح جامعه باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر از جهاد در راه خداوند نیز بالاتر است، خاطرنشان کرد: باید احساس تعهد و مسؤولیت اجتماعی در جامعه ترویج و گسترش یابد.

حجت الاسلام قلی پور با تأکید بر این که نباید نسبت به مسائل پیرامون خود بی تفاوت باشیم، تصریح کرد: توجه به مسأله امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است و همه باید نسبت به این موضوع مهم دغدغه داشته باشند.

وی با بیان این که باید در جامعه معروف گستری کنیم، خاطرنشان کرد: به طور حتم ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، موجب کاهش آسیب ها و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهد شد.

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که متأسفانه امروز جامعه ما با آسیب های اجتماعی و مشکلات فرهنگی بسیاری مواجه است، تصریح کرد: بی توجهی به مسأله امر به معروف و نهی از منکر جامعه را با آسیب های بسیاری مواجه خواهد کرد.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که دشمنان به دنبال قبح زدایی در جامعه اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل از هر ابزاری برای تضعیف باورهای دینی و اعتقادی مردم به ویژه نسل جوان استفاده می کنند.

وی اجرای فریضه امر به‌ معروف و نهی از منکر را یک وظیفه همگانی عنوان کرد و افزود: در کنار احساس مسؤولیت همه آحاد برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر، در جامعه اسلامی و دینی مسؤولان باید شرایط و بستر امر به معروف و نهی از منکر را فراهم کنند.

امام جمعه بابلسر با بیان این که هدف اصلی قیام سیدالشهدا(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بود، خاطرنشان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه جدی گرفته نشود و شاهد یک نظارت همگانی در حفظ جامعه اسلامی نباشیم، انحراف و فساد فراگیر می شود.

حجت الاسلام قلی پور، بی تفاوتی را سم مهلک برای پویایی و سلامت جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: مسؤولان و نخبگان جامعه برای زمینه بسترسازی و همگانی کردن فريضه امر به معروف و نهی از منکر باید اهتمام ویژه ای داشته باشند و تذکر عمومی را نباید تضعیف خود قلمداد کنند./950/

ارسال نظرات