۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۷۰۴۶۶۸
نماینده ولی فقیه در مازندران:

حرکت بر مدار انقلاب اسلامی و اسلام ناب وظیفه طلاب جوان است

حرکت بر مدار انقلاب اسلامی و اسلام ناب وظیفه طلاب جوان است
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، حرکت بر مدار انقلاب و اسلام ناب محمدی را وظیفه امروز طلاب جوان حوزه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در اختتامیه ششمین دوره جشنواره استانی علامه حلی با تبریک ایام ماه شعبان و در پیش بودن سالروز ولادت حضرت ولیعصر(عج) گفت: جریان مهدویت برای ما یکی از جریان‌های پایه‌ای است در این راستا باید برای خودمان دانستنی‌هایی تعریف کنیم.

وی با بیان این که آشنایی با فقه، اخلاق و توحید از مسائل پایه‌ای است که باید بشناسیم، افزود: در این راستا هم از آموزش و هم پژوهش به‌صورت مقاله و شفاهی می توان بهره برد.

امام جمعه ساری با تاکید بر لزوم آشنایی با علوم پایه و تمرین در گفتار و نوشتار توسط حوزویان، خاطرنشان کرد: مهارت با تمرین عملی به‌دست می‌آید، تمرین کنیم گناه نکنیم، همواره ذکر زبانی و قلبی داشته باشیم، استغفار با قلب باشد، نگذاریم فرصت‌ها از دست برود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که گاهی شرایط زمانی ایجاب می‌کند که ما متناسب با زمان تحلیل کرده و بنویسیم، تصریح کرد: به فرموده امام صادق(ع) باید بدانیم شیطان پشت کدام مرز با ما در حال جنگ است، که متناسب با شرایط زمان مرزهای جدیدی ایجاد می‌شود، با جهاد تبیین جبهه جنگ با شیطان مشخص می‌شود.

امام جمعه ساری با بیان این که به‌نظر می رسد امروز شیطان روی اسلام سیاسی حساس شده و جنگ فرهنگی و تبلیغاتی خود را در این محور متمرکز کرده است، خاطرنشان کرد: از آنجایی که ما پس از پیروزی انقلاب، اسلام سیاسی را احیا کردیم و منافع جدی دشمن را به خطر انداختیم از این رو در فکر مبارزه با ما هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تأکید بر این که تربیت طلبه و محققی نسبت به سیاست بی تفاوت باشد خواست آمریکا است، تصریح کرد: امروز توجه به دو مسأله مهم است، یکی اسلام ناب در مقابله با اسلام آمریکایی و دوم کارایی اسلام ناب است که در این زمینه‌ها کاملا ًباید مجهز و آگاه بوده و جهاد تبیین را در پیش بگیریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که دشمن به دنبال بایکوت کردن نقاط مثبت و دستاوردهای جمهوری اسلامی است، بیان داشت: پرتاب موشک ماهواره نور دو تا شعاع ۵۰۰ کیلومتری دستاورد بزرگی است که دشمن چشم دیدن این پیشرفت ها را ندارد.

وی با اشاره به تبلیغات سوء و نادرست دشمن علیه ایران به‌ویژه در فضای مجازی، بیان داشت: جدا کردن تبیین اسلام ناب از اسلام آمریکایی باید در دستور کار قرار بگیرد.

امام جمعه ساری افزود: آمریکا از اسلامی که سیاست نداشته باشد نمی‌ترسد، دنیا به این نتیجه رسید که این نقش ولایت فقیه بود که مردم را در صحنه نگه داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که خطر آنجا است که در حوزه های علمیه ولایت فقیه کمرنگ شود و این گونه مسائل را باید برای طلاب جوان تبیین کرد، گفت: همچنین در مقابل تفکرات غلط و غرب‌زده مسؤول هستیم و باید اسلام ناب را باید برای قشر خاکستری تبیین کنیم و در مقابل جبهه دشمن هم تهاجم و هم پاسخگویی داشته باشیم خوب است./950/پ210/

ارسال نظرات