۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۷۰۵۲۴۶
آیت الله حسینی خراسانی در گفت‌وگو با رسا:

سران و مسؤولان نظام برای تحقق شعار سال باید وارد میدان عمل شوند

سران و مسؤولان نظام برای تحقق شعار سال باید وارد میدان عمل شوند
عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه سران نظام برای تحقق شعار سال وارد میدان عمل شوند گفت: نباید مسؤولان شعار سال را به بنرنویسی و برگزاری همایش تنزل دهند.

آیت الله سید احمد حسینی خراسانی، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن تبریک سال نو و عید نوروز به تبیین علل نامگذاری شعار سال 1401 با عنوان تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین از سوی رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: رهبر حکیم انقلاب با توجه به سیاست‌ها و راهبردهای کلان نظام اسلامی ایران چندین سال است که مسأله تولید، اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی کشور و معیشتی مردم را مورد توجه جدی و توصیه اکید خود قرار داده اند.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: در ادامه همین رویکرد رهبر معظم انقلاب امسال نیز بر مسأله تولید داخلی با روح و نگرش جدید تأکید کردند و امسال را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند.

وی بر لزوم حمایت مسؤولان نظام از تولید داخلی تأکید کرد و افزود: در حقیقت همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر تولید در کشور ما شکوفا شود و رونق پیدا کند، بسیاری از مشکلات کشور برطرف شده و ما در مسیر رشد، پیشرفت و توسعه گام برخواهیم داشت.

آیت الله حسینی خراسانی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی خود به فرازها، افتخارات و کامیابی های ملت ایران در عرصه های مختلف صنعتی و همچنین خنثی سازی نقشه های دشمنان از جمله شکست خفت بار آمریکا اشاره کردند، اما در کنار این کامیابی های ملت با فرود و حادثه تلخی در سال های گذشته مواجه بودیم که آن تنگناهای اقتصادی و معیشتی مردم بوده است.

وی به بررسی علل به وجود آمدن وضعیت بد معیشتی مردم در سالیان اخیر پرداخت و گفت: تنگناهای معیشتی مردم علل و عوامل فراوانی دارد که مهمترین این علل رکود اقتصادی، بیکاری و کم رونقی تولید و اشتغال در سالیان گذشته بوده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بر لزوم حمایت تولید داخلی از سوی مسؤولان نظام تأکید و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که باید امسال این تلخ کامی ها به کامیابی و شیرینی برای مردم تبدیل شود.

وی با اشاره به وظیفه مسؤولان نظام در قبال شعار سال، تصرح کرد: از دولتمردان و مسؤولان دلسوز نظام انتظار می رود که درباره شعار سال و فرمایشات رهبر انقلاب تنها به بنرنویسی و برگزاری همایش ها و میزگردهای مختلف بسنده نکنند زیرا این مسائل تولید و رونق و بالندگی اقتصادی و برون رفت مشکلات مردم را در بر نخواهد داشت.

آیت الله حسینی خراسانی با ابراز امیدواری از اینکه سال 1401 سال نشاط اقتصادی و رونق تولید با رویکرد دانش‌بنیان و اشتغال‌زا در کشور باشد، گفت: باید سران و مسؤولان نظام برای تحقق شعار سال وارد میدان عمل شوند و دولتمردان مسأله تولید دانش بنیان و اشتغال زا را مورد حمایت همه جانبه و جدی خود قرار دهند تا ملت ایران نیز آثار تلاش های مدیران دلسوز و خدوم را در کسب و کار و سر سفره های خود احساس کنند.

ارسال نظرات