۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۷۰۵۳۰۴
یادداشت؛

نقش اقتصاد دانش بنیان در حل مشکلات کشور

نقش اقتصاد دانش بنیان در حل مشکلات کشور
ملت ایران توانسته در حوزه صنعت بر روی پای خود بایستد و با محور قرار گرفتن اشتغال دانش بنیان فصلی جدید در اقتصاد کشور آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، رهبر انقلاب در سخنرانی نوروزی خود باردیگر بر مسئله امید آفرینی در جامعه تاکید کردند و گفتند: بگذارید دشمنان از امیدواری ملت ایران به خشم بیایند.

همچنین از صاحبان قلم و رسانه ها خواستند تا هرچه می توانند بر ایجاد امید در جامعه تلاش کنند.

به تعبیر معروفی انسان ها به امید زنده اند و اگر امید از انسان ها سلب شود دیگر انسان نه حرکتی خواهد کرد و نه توان تحمل در برابر مشکلات را خواهد داشت؛ در حقیقت امید هم عامل حرکت و هم سپر مقاومت در برابر مشکلات است؛ از این رو دشمنان انقلاب اسلامی نیز از روز نخست با شگردهای رسانه ای همواره تلاش داشتند تا امید ملت ایران به آینده انقلاب را از بین ببرند تا بتوانند ضربه کاری خود را بر نظام وارد سازند.

اقتصاد دانش بنیان راه حل افزایش کیفیت

سیاه نمایی که این روزها دستورکار رسانه های بیگانه فارسی زبان بر علیه مردم ایران است بر اساس پروژه امیدزدایی از میان ملت ایران شکل گرفته و در حال فعالیت هستند؛ رسانه هایی که روزانه ساعت ها برنامه تولید می کنند تا اخبار منفی را به خورد مخاطب دهند و به مرور امید ملت ایران را بشکنند.

بر اساس نظریه کاشت که امروزه در میان اندیشمندان علوم ارتباطات اجتماعی مطرح است، رسانه ها به مرور همچون نهال در اذهان مخاطبان رسانه ها کاشته می شوند و با برنامه های رسانه ای این نهال رشد می کند و در ذهن ملت شکل می گیرد، بنابراین تاثیر رسانه ها را باید در ملت مورد بررسی قرار داد، زیرا ممکن است مخاطب امروز در برابر رسانه مقاومت کند اما به مرور زمان و تکرار مواجهه با رسانه این تاثیرات بر مخاطب گذاشته خواهد شد.

از این رو فضای حاکم بر رسانه های بیگانه که کامل روشن است و با تماشای دقایقی کوتاه از برنامه های آنان، سیاه نمایی در این برنامه ها موج می زند، اما فضای حاکم بر شبکه های اجتماعی که بیشترین مخاطب رسانه ها را در جامعه دارد، بسیار نگران کننده است؛ سخنان و کلیپ هایی که عمدتا در این فضا منتشر می شود، سو گیری سیاسی دارد و اگر چه با عنوان نقد مطرح می شود اما در حقیقت تیشه به ریشه امید مردم می زند و تلاش است تا مردم از انقلاب اسلامی دلسرد شوند.

پیج هایی که به امید لایک بیشتر در رقابت با یک دیگر تلاش می کنند تا هر چه بیشتر خبر تاسف بار تری از کشور را مخابره کنند تا سیل هجوم مخاطب را برای صفحه مجازی خود به ارمغان آورند؛ بنابراین آنان خواسته یا ناخواسته ضربه سختی بر روحیه امید ملت می زنند که آثار آن بر اساس آنچه مطرح شد در آینده بیش از پیش مشخص خواهد شد؛ برای نمونه جوانان انقلابی که با دغدغه تبلیغ دستاورد های نظام اقدام به راه اندازی صفحات مجازی کردند اما با گذشت زمان امروزه به منتقد تبدیل شده اند، اما منتقدی که اسم آن منتقد است و در حقیقت ضدیت با ارزش ها و آرمان های نظام است.

بنابراین بر اساس فرموده رهبر انقلاب ضروری است تا رسانه های دولتی بیش از پیش بر مسئله امید آفرینی در جامعه تلاش کنند، همچنین رهبر انقلاب در سخنانی پیش از این نیز بر اهمیت جهاد تبیین تاکید داشتند که این مسائل را می توان در یک راستا دانست و بر هر دو این موارد تلاش و برنامه ریزی کرد.

اما محور مهم دیگر سخنان رهبر انقلاب در سخنرانی نوروزی خود، تاکید بر مسئله اشتغال دانش بنیان بود، البته که سال هاست شعار سال بر اساس مسائل اقتصادی تنظیم می شود و هر بار بر بعدی از اقتصاد ملی و دینی تاکید می شود، به عبارتی دشمن با نشانه گرفتن اقتصاد تلاش داشت تا کشور را به سمت فروپاشی ببرد اما با لطف الهی و رهنمود های رهبر انقلاب ناکام ماند.

اقتصاد دانش بنیان راه حل افزایش کیفیت

بر این اساس همان طور که دشمن جهانخوار در هشت سال جنگ تحمیلی نتوانست ملت ایران را به زانو در بیاورد بلکه نتیجه عکس گرفت و کشور در برابر خطرات نظامی برای همیشه بیمه شد، شاید اگر آن جنگ تحمیلی و فداکاری های غیور جوانان نبود امروز این چنین دستاورد های نظامی برای کشور تحقق پیدا نمی کرد، همچنین یک بارچگی نظامی و توانمندی بازوی نظامی ایران در حوادث منطقه ای از دیگر دستاوردهای جنگ تحمیلی بود.

بنابراین به لطف الهی می توان امید داشت در حوزه اقتصاد نیز ایران می تواند بر مشکلات پیروز شود و آنچه را که سال ها آرزو داشت، از طریق مبارزه با دشمن در میدان اقتصادی به دست آورد؛ برای نمونه سالهاست که کارشناسان اتکای اقتصادی به نفت را زیان بار توصف کرده اند، زیرا اقتصاد نفتی خلاقیت را از کشور می برد و کشور را همچون کشورهای عربی منطقه به خام فروشان بی خاصیت و بی هنر تبدیل می کند.

امروزه کشورهای منطقه با فروش نفت ثروت هنگفتی را به جیب می زنند اما همچون ملاکانی هستند که فقط از آخور می خورند و هیچ ارزش افزوده ای ندارند، بنابراین شاهدیم که این کشور ها در عرصه هنر، ورزش، فناوری، علم و... هیچ گونه دستاوردی نداشته اند و اصلا عددی به شمار نمی آیند.

اگرچه نسل امروز آنان ضربه ای را که در حال تحمیل به آنان است متوجه نمی شوند و در فروش نفت مست شده اند اما پس از پایان نفت کشور خود و نابود شدن زیر ساخت های کشور در این سال ها بعدها متوجه ضربه ای که خورده اند خواهند شد؛ ضربه ای که کشور را نابود می کند.

اقتصاد دانش بنیان راه حل افزایش کیفیت

در حقیقت این کشورهای منطقه که امروز تنها با خام فروشی زنده اند و فربه شده اند، در سال های آینده همچون بیابان خواهند شد که هیچ چیز برای عرضه به جهان ندارند و قطعا به سمت فروپاشی خواهند رفت.

از این رو ملت ایران در سال های اخیر گرچه فشارهای زیادی را متحمل شده است اما توانسته در حوزه صنعت به مرور بر روی پای خود بایستد و اهمیت اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی را درک کند؛ بنابراین با محور قرار گرفتن اشتغال دانش بنیان فصلی جدید در اقتصاد کشور آغاز خواهد شد، زیرا اگر اقتصاد داخلی به سمت خلاقیت حرکت کرد، مشکل بی کیفیتی یا کم کیفیتی محصولات داخلی حل خواهد شد، همچنین با ورود به عرصه خلاقیت در حوزه اقتصاد به مرور شاهد به دست آوردن بازارهای خارجی خواهیم بود که این یعنی تغییر به نفع ایران.

ارسال نظرات