۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۷۰۵۴۳۴
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد:

نامگذاری سال لبیک حقیقی و عملی به رهبری باشد

نامگذاری سال لبیک حقیقی و عملی به رهبری باشد
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: منویات رهبری تنها نباید روی کاغذ وسربرگ‌ها و تابلو‌ها و بنر‌ها باشد بلکه بلکه باید لبیک حقیقی و عملی به منویات رهبر معظم انقلاب باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امام جمعه کاشان امروز در خطبه‌های این هفته که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان برگزارشد با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، گفت: رهبر معظم انقلاب طی سه دهه اخیرهر سال را با افق پیش رو با دور اندیشی نامگذاری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم دهه اخیر را به امور کلان و خرد اقتصادی نامگذاری کرد، افزود: سال جهاد اقتصادی، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، دولت و ملت همدلی و همزبانی، اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل، اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال، حمایت از کالای ایرانی، رونق تولید، جهش تولید، تولید و پشتیبانی‌ها و موانع زدایی و «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» طی دهه اخیر نامگذاری شد.

آیت الله سلیمانی گفت: مخاطب اصلی این نامگذاری‌ها مسؤولان اجرایی کشور و مخاطب خاص آن دستگاه قضایی و برخی از دستگاه‌ها از جمله صاحبان رسانه و تریبون است.

به گفته وی نامگذاری‌های سال نباید شعاری باشد بلکه باید لبیک حقیقی و عملی به منویات رهبر معظم انقلاب باشد. 

نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد: منویات رهبری تنها به روی کاغذ‌ها وسربرگ‌ها و تابلو‌ها و بنر‌ها نباشد بلکه معنای واقعی کلمه برای شعارسال سیاستگذاری شود.

وی مفاهیم فکری و مدیریتی رهبرمعظم انقلاب را برگرفته از مفاهیم و معارف اسلامی و قرآنی روایی دانست و اظهارداشت: فرهنگ در منویات رهبر معظم فرهنگ در اولویت است، چرا که فرهنگ اصل و زیربنا است، اما، چون در دهه ۹۰ که انباشت چالش اقتصادی و معیشت مردم است، رهبری در شعار دهه گذشته و سال جاری به موضوع اقتصاد اشاره دارد و شعار امسال را براساس دو محور دانش بنیان و اشتغال آفرین قرارداده است.

آیت الله سلیمانی درادامه به لزوم بومی سازی شعار امسال رهبر معظم انقلاب تأکید کرد و با اشاره به اینکه منطقه کاشان به یکی از محور دانش بنیان یا اشتغال و یا به هر دو محورنیاز دارد، اضافه کرد: منطقه کاشان دارای تولید اشتغالزا و اشتغال آفرین است، چرا که کاشان همانگونه که پایتخت تمدن و تاریخ و نهج البلاغه و کتاب و تفسیر است، به جرأت می‌تواند ادعا کند پایتخت نساجی کشور است.

وی افزود: شهرستان کاشان با ۷۰۰ کارخانه فرش ماشینی و سایت سایپا سیتروئن، سایت فولاد و تولید کننده انواع چینی و ده‌ها کارخانه صنعتی و سنتی گلابگیری و تولید کننده بیش از ۴۰ درصد ماهیان زینتی کشور و صد‌ها پروژه اشتغال آفرین، نه تنها نیازی به نیروی کارگر ساده ندارد بلکه پذیرای نیروی کارگر ساده از سراسر کشور است و کاشان با این رویکرد در آینده نزدیک شاهد تحول منفی فرهنگی خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در کاشان ازشهرستان کاشان بعنوان شهری اشتغال آفرین و اشتغالزا و دارای اقتصاد کارگری نام برد و ابراز داشت: اقتصاد شهرستان کاشان اقتصاد دانش بنیان نیست بلکه اقتصاد کارگری است و نیازمند تحول دراقتصاد دانش بنیان دارد.

آیت الله سلیمانی متذکر شد: حاکمیت اقتصاد کارگری بر منطقه کاشان سبب شده است تا نیروی تحصیلکرده شهرستان کاشان و آران و بیدگل به شهرستان‌های دیگر کشور مهاجرت کنند.

به گفته وی مهاجرت نیروی‌های تحصیلکرده و متخصص و زبده منطقه کاشان و ورود نیروی ساده کارگری از شهرستان‌های دیگر به منطقه کاشان خطر به هم ریختگی بافت اصیل منطقه‌ای را برای کاشان به همراه خواهد داشت.

وی با تأکید برصنعت مبتنی بر دانش بنیان و اشتغال آفرینی در منطقه کاشان، گفت: صنعت دانش بنیان سبب طراحی و نوآوری، زایش و توسعه و خودکفایی و بی نیازی به بیگانکان است.

به گفته وی کشور ایران بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ شرکت دانش بنیان دارد که هر زمان این شرکت‌ها به لحاظ کمی و کیفی توانمند شوند می‌توان با تحریم‌های دشمن مقابله کرد.

آیت الله سلیمانی بخش کشاورزی منطقه کاشان را نیازمند ورود شرکت‌های دانش بنیان دانست و یادآور شد: منطقه کاشان بیش از ۶۰ درصد از محصولات کشاورزی کشور را دارد و قطب کشاورزی کشور قلمداد می‌شود، اما تنها یک درصد شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی کاشان و حتی کشورفعال هستند.

وی افزود: اگر شرکت‌های دانش بنیان در حوزه صنعت کشاورزی کشور فعال شوند نه تنها نیاز‌های کشور را در این حوزه تامین خواهند کرد بلکه بعنوان یک کشور صادرکننده محصولات کشاورزی مطرح خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه نجات کشور با کشاورزی بدون دانش بنیان ممکن نیست گفت: اشتغال درحوزه‌های دانش بنیان سبب اشتغال نیرو‌های تحصیلکرده و کارآمد زبده خواهد شد در حالیکه امروز ۴۰۰ هزار نفر در کشور به صورت مستقیم در استارتاپ‌های کوچک و شرکت‌های بزرگ مشغول به کارهستند.

وی گفت: نیرو‌های تحصیکرده کشور که قابلیت تغییرمحیط اطراف خود را دارند و می‌توانند ارزش افزوده داشته باشند باید به کار گرفته شوند و نسبت به استفاده از آن‌ها اهتمام ویژه داشت.

آیت الله سلیمانی گفت: امروز کشور دارای ۱۵ میلیون نفر نیروی تحصیل کرده است، اما وابستگی به نفت، دولت و کشور را فربه و چاق و آلوده به بورکراسی و درگیر قوانین متناقض در حوزه کسب و کار کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد سال جاری با رویکرد دولت و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار امسال در عرصه اقتصادی در همه حوزه‌ها شاهد تحول بنیادین باشیم./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات