۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۷۰۵۸۵۲
حجت‌الاسلام  قادری:

استقلال و آزادی، اصلی‌ترین دستاورد ملت ایران است

استقلال و آزادی، اصلی‌ترین دستاورد ملت ایران است
حجت‌الاسلام قادری گفت: شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی که با تکیه بر عمق بصیرت امام راحل و مردم ایران اسلامی شکل گرفت، زمینه‌ساز این استقلال و آزادی شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ۱۲ فروردین، روزی است که ملت بزرگ ایران، معجزه‌ قرن را رسمیت بخشید و با سلاحِ قلم، کلمه‌ی پرمحتوای آری را به عشق جمهوری اسلامی ایران، بر صفحه‌ بی‌جان قلم نگاشت. آریِ سبزی که به امید شکفتن بذری که در دل سرمای ۲۲ بهمن، کاشته شده بود، جوانه زد.

به همین مناسبت، در گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام احمد قادری، جانشین کمیته‌ تشکل‌های مردمی و حوزوی قرارگاه ۱۹ دی استان قم، به بررسی زوایای این رویداد بزرگ فرهنگی و ملی پرداخته‌ایم که توجه شما را بدان جلب می‌کنیم.

سلام علیکم، ضمن تبریک سال نو و گرامیداشت روز جمهوری اسلامی ایران، از اینکه وقتتان را در اختیار ما قرار دادید، تشکر می‌کنم. به عنوان سوال اول، لطفا مختصری درباره‌ی این روز تاریخی برایمان بفرمائید.

علیکم السلام، خواهش میکنم. بنده هم سال نو و روز جمهوری اسلامی ایران را به شما و همه‌ی ملت ایران، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. انشاالله که بتوانیم در مسیر انقلاب بمانیم و باری از دوش این نظام برداریم.

پس از شکست مفتضحانه‌ی رژیم ۲۵۰۰ ساله‌ شاهنشاهی و پیروزی مقتدرانه‌ امام خمینی (ره) که با پشتیبانی مردم ایران، سلطنت پوسیده‌ی شاهی را برای همیشه حذف کردند، ایشان مردم را به شرکت در رفراندوم جمهوری اسلامی ایران در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ دعوت نمودند که به اذعان دوست و دشمن، یکی از آزادترین انتخابات تاریخ ایران بوده است. در این انتخابات، مردم به تشکیل جمهوری اسلامی ایران با بیش از ۹۸ درصد رأی موافق، پاسخ مثبت دادند و از آرمان‌های امام خمینی (ره) حمایت کردند.

به نظر شما اصلی‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی برای ایران و جهان چه بوده است؟

به نظر بنده، استقلال و آزادی، از اصلی‌ترین دستاوردهای ملت ایران در برابر رژیم فاسد پهلوی به شمار می‌رود. شعِار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی، که با تکیه بر عُمق بصیرت امام راحل و مردم ایران اسلامی شکل گرفت، زمینه‌ساز این استقلال و آزادی شد. امروز ما به جرأت می‌توانیم بگوئیم تنها حکومت دنیا که با افتخار روی پای خود ایستاده و مستقلِ از مناسبات و سلطه‌ی جهانی، در جهت منافع ملت خود تصمیم می‌گیرد، جمهوری اسلامی ایران است.

در خصوص آزادی هم باید اعتراف کنیم که بحمدالله آنچه به عنوان آزادی در نظام اسلامی مطرح است، رهایی از بندها و حصارهایی است که مانع رسیدن انسان به کمال معنویت است، نه فساد و فحشایی که دشمنان قسم خورده‌ی ما آن را ترویج می‌کنند.

البته انقلاب اسلامی دستاوردهای عظیم دیگری هم داشته که هرکدام از دیگری مهم‌تر بوده‌ است. دستاوردهایی چون: اثرگذاری ایران در مسائل عمده‌ منطقه، عزت نفس ایران در دنیا، تاثیرگذاری بر برخی انقلاب‌ها، شکسته شدن هیبت استکبار، ایجاد امواج اسلام‌خواهی در دنیا، پیدا کردن جرئت مقابله با قدرت‌های دنیا، در هم شکستن خط‌کشی سلطه­‌گر و سلطه‌پذیر، رونق دین و دینداری در دنیا و سخن از عدالت و مظلومیت در منبرهای عظیم جهانی

یکی از دغدغه‌های اصلی مردم، موضوع معیشت هست، به نظر شما مسئولان حکومت اسلامی در خصوص معیشت مردم چه وظیفه‌ای دارند؟

بله همانطور که اشاره کردید، اقتصاد و معیشت، یکی از نگرانی‌های اصلی و البته به‌حقِ امروزِ مردمِ ماست. حضرت آقا در اولین سخنرانیِ نوروزی قرن پانزدهم، با اشاره به انتخاب عناوین اقتصادی در یک دهه‌ی گذشته و همچنین شعار سال ۱۴۰۱ گفتند: علت اینکه برای امسال نیز عنوان و شعار اقتصادی انتخاب شد، اهمیت محوری مسئله اقتصاد و همچنین چالش‌های اقتصادی در دهه‌ی نود است که رهایی از این چالش‌ها، نیازمند تدبیر، عمل و حرکت صحیح است". علیرغم تاکیدات و سفارشات همیشگی رهبر عزیز انقلاب به دولت‌ها در خصوص رسیدگی اقتصادی به معیشت مردم، متاسفانه در دو دولت گذشته، به اسم تدبیر و امید، بی‌تدبیری‌های زیادی صورت گرفت که باعث ناامیدی عموم مردم عزیز ایران اسلامی شد. همان کدخداپرستانی که حتی نانِ سر سفره‌ی مردم را به برجامِ بی‌فرجام گره زدند، باعث نابسامانی‌های اقتصادی زیادی شدند. البته همانطور که رهبری معظم انقلاب فرمودند، با تغییر دولت، رویکردهای مردمی جدیدی به چشم می‌خورد که اگر به شکل مناسبی ادامه پیدا کند، دلگرم‌کننده است؛ درنتیجه باید گفت که قطعا دستگاه‌های حاکمیتی نسبت به موضوع معیشتِ مردم، مسئولیت دارند و انشاالله با عنایت امام زمان ارواحنافداه، آرام‌آرام همه‌ی کم‌کاری‌های قبلی، در دولت جناب آقای رئیسی جبران خواهد شد و تا اندازه‌ای از فشارهای اقتصادیِ مردم، کاسته خواهد شد.

لطفا در خصوص اهمیت تشکیل حکومت اسلامی توضیح دهید.

به مطلب خوبی اشاره کردید. تشکیل حکومت اسلامی از آرزوهای بزرگانِ از علما در قرون گذشته بوده که همیشه موانعی برای آنها بوجود می‌آمده تا این امر محقَّق نشود. مثلا شهید سید مجتبی نواب صفوی می‌گفت: "ما افتخار مي‌كنيم كه جاروكش يك مملكت اسلامی باشيم." نگاه کنید چقدر تشکیل حکومت اسلامی برای آنها مهم بوده که جاروکشی در آن را افتخار می‌دانستند. بله! آنها قدر چنین حکومتی را می‌فهمیدند و حتی برایشان یک آرزو بود. امروز که خداوند این توفیق را به ما داده که در هوای جمهوری اسلامی ایران نفس بکشیم، باید با همه‌ی توان، در راهی که شهدا و امام شهیدان به ما نشان دادند، حرکت، مقاومت و ازخودگذشتگی کنیم.

رضوان خدا به روح سردار دلها شهید سلیمانی عزیز که می‌گفت: بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی(ص).

رسانه‌های غربی القا می‌کنند که رایِ قاطع ملّت ایران به جمهوری اسلامی، مربوط به چهل و چند سال قبل بوده و امروز دیگر، فکر، رای و عقیده‌ی ایرانیان نسبت به جمهوری اسلامی، کاملا منفی است، نظر شما چیست؟

بله درست است، اینگونه القا می‌کنند؛ اما بین القائات دشمن و واقعیات جامعه، از زمین تا آسمان فاصله هست. اگر چه که ما قبول داریم که در جمهوری اسلامی، ضعف‌هایی وجود دارد و برخی مسئولان نسبت به وظایف خود کوتاهی می‌کنند؛ اما حضور مردم در صحنه‌های مختلفی که به تایید نظام اسلامی منجر می‌شود، پاسخی محکم، صریح و قاطع به این‌گونه یاوه‌گوئی‌هاست. صحنه‌هایی چون راهپیمائی‌های ۲۲بهمن و روز قدس، مشارکت حداکثری در انتخابات و تشییع میلیونی پیکر پاک شهید سلیمانی که واقعا بی‌سابقه بود، تنها نمونه‌ای از آن حماسه هاست و همه‌ی اینها، خط بُطلانی بر آن القائاتی که دشمن دارد، می‌کِشد. البته در این بین، حساب اقلیت معدود ضدّانقلاب‌ها، براندازها و اپوزسیون‌های داخلی و ...، کاملا مشخص و جداست.

به نظر شما تهدیدها‌، تحریم‌های غرب و فشارهای رسانه‌ای استکبار علیه انقلاب اسلامی، تا چه اندازه در انگیزه و اراده‌ مردم ایران می‌تواند موثّر باشد؟

قطعا بی‌تاثیر نیست؛ اما آن نتیجه‌ای که دشمنان ما می‌خواهند از تحریم‌ها و فشارها بگیرند، نخواهند گرفت و به خواست خدا آن نتیجه را به گور خواهند بُرد؛ همانگونه که محمدرضا، صدام، ریگان، بوش‌ها، کلینتون، نتان‌یاهو، ترامپ و...، هیچگاه به آرزویشان نرسیدند.

به عنوان آخرین سوال به نظر شما پیام امروز جمهوری اسلامی ایران به مستکبران و مستضعفان عالم چیست؟

امروز در شرایطی که رژیم صهیونیستی در ضعیف‌ترین دوران قدرت پوشالی خود به سر می‌برد و آمریکا با شکست‌های پی‌در‌پی خود هر روز سرافکنده‌تر ظاهر می‌شود، پیام نظام اسلامی ایران همچون گذشته، اقتدار، قدرت و مقاومت در مقابل قُلدران و ظالمان خواهد بود و البته همه‌ی مظلومان و مستضعفان دنیا بدانند که ایرانِ موشکیِ و هسته‌ایِ امروز، در اوج  اقتدار نظامی و علمی، در دفاع از مظلوم، حتی یک قدم عقب نخواهد نشست و این درسی‌ست که ما از مکتب امیرالمومنین و سیدالشهدا علیهماالسلام آموختیم.

از اینکه وقت‌تان را در اختیار ما گذاشتید، از شما متشکرم.

خواهش می‌کنم. بنده هم به نوبه‌ی خود، از تلاش‌های رسانه‌ای شما که بر اساس فرمان جهاد تبیینِ مقام معظم رهبری، در این مقطع زمانی بسیار مهم و اثرگذار است، سپاسگزارم.

ارسال نظرات