۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۷۰۵۸۶۴
هشدار امام جمعه اهواز در خصوص حذف ارز ترجیحی؛

باید مراقب بود تا سفره قشر ضعیف تنگ تر نشود

باید مراقب بود تا سفره قشر ضعیف تنگ تر نشود
امام جمعه اهواز با بیان این که اگر قرار بر حذف ارز ترجیحی است باید مراقب بود تا سفره قشر ضعیف تنگ تر نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، امام جمعه اهواز، ظهر امروز در خطبه های آیین عبادی، سیاسی نماز جمعه اهواز با بیان این که خوشبختانه شاهد افزایش میزان فروش نفت هستیم، ابرازداشت: این مسأله از سویی جای خرسندی و از سوی دیگر جای نگرانی است؛ چراکه به فرموده امام راحل، باید از خام فروشی جلوگیری شود.

امام جمعه اهواز به استخراج دو هزار فرآورده از هر بشکه نفت از سوی کشور چین اشاره و خاطرنشان کرد: ما هم باید به سویی برویم که بتوانیم از این فرآورده‌ها استفاده کنیم.

وی با بیان این که افزایش فروش نفت فرصتی جهت حل بسیاری از مشکلات است، افزود: با اهتمام دولت و اتکا به فرصت‌های داخلی، تحریم ها خنثی می شوند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: دولت در بخش بین‌المللی نگاه ویژه ای به کشورهای شرقی دارد در حالی که برخی، امیدشان به کشورهای غربی است.

وی با تأکید به این که توافق در مذاکرات و افزایش درآمد نفتی هم می تواند فرصت و هم می تواند تهدید باشد، گفت: بر اساس اظهار نظر کارشناسان باید مراقب بود این مسأله موجب تورم نشود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اشاره کرد و بیان داشت: حذف ارز ترجیحی اقدام درست و به مصلحت کشور نیست.

امام جمعه اهواز با بیان این که سه قوه در خصوص حذف ارز ترجیحی توافق دارند، اظهارداشت: اگر توافق بر اجرای آن وجود دارد باید مراقب بود تا سفره مردم به ویژه قشر ضعیف تنگ‌تر نشود.

وی خاطرنشان کرد: باید کالاهای اساسی به عنوان نیاز مردم، به درستی مدیریت شوند تا به خوبی به دست مردم برسند./9454/

حسین زمان زارعی

حسین زمان زارعی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰
راهکار بفرمایید
0
0