۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۷۰۶۰۲۶
امام جمعه ملبورن استرالیا:

رمضان مظهر قرب الهی و یکصدایی برای مستضعفین جهان است

رمضان مظهر قرب الهی و یکصدایی برای مستضعفین جهان است
حجت الاسلام والمسلمین وحیدی گفت: رمضان ماہ مناجات مسلمانان برای سعادت و رفاه همنوعان خود به ویژه یکصدایی برای ملت های مظلوم و مستضعف جهان از جمله فلسطین است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شیخ اشفاق وحیدی امام جمعه ملبورن و نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در استرالیا با صدور پیامی به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، این ماه پرخیر و برکت را به عموم مسلمانان جهان تبریک و تهنیت گفت.

حجت الاسلام والمسلمین وحیدی با تاکید بر اهمیت ماه مبارک رمضان در کسب قرب و رحمت الهی و آمرزش بندگان، بیان داشت: رمضان ماہ مناجات مسلمانان برای سعادت و رفاه همنوعان خود به ویژه یکصدایی برای ملت های مظلوم و مستضعف جهان از جمله فلسطین است.

وی حلول بهار قرآن و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به جوامع اسلامی و رهبران مسلمان جهان تبریک و تهنیت گفت و ابراز داشت: ماه مبارک رمضان در نگاه اسلام و قرآن جایگاه ویژه ای دارد و انسان‌ها می‌توانند با تعالی روح و معنویت و پرهیز از خوردن و نوشیدن در طول روزه داری، قرب الهی را کسب کنند.

این روحانی استرالیایی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان حتی خواب روزه دار نیز عبادت محسوب می‌شود با اینکه در دیگر ماه‌های سال، ممکن است افراد روزه باشند اما خواب آنها عبادت نیست و نفس کشیدن شخص روزه دار که یک عمل طبیعی است حکم ذکر و تسبیح خداوند را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین وحیدی با اشاره به این که انجام کارهای خیر مانند صدقه و افطاری دادن به یکدیگر از ثواب بالایی برخوردار بوده و افراد بالا دست باید به زیر دستان خود در این ماه رمضان توجه و ترحم داشته باشند اضافه کرد: چه خوب است با توجه به شرایط کرونایی مردم در کمک‌های مومنانه هر چند به مقدار اندک شرکت کنند و دست همدیگر را بگیرند.

وی با بیان این که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به فرمان حضرت امام خمینی (ره) به روز جهانی قدس اختصاص یافته است، اظهار داشت: تمام مسلمانان جهان طبق فرمایشات رهبر کبیر انقلاب اسلامی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، به میدان آمده، از رژیم تروریستی و اشغالگر صهیونیستی اعلام انزجار کرده و اقدامات او را محکوم کنند.

امام جمعه ملبورن استرالیا در اخر بر لزوم یکصدایی و انسجام جهان اسلام علیه اسرائیل و مقابله مشترک با عناصر توهین به مقدسات اسلامی تاکید کرد./988/

ارسال نظرات