۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۷۰۶۳۳۵
بیانیه معاون تهذیب حوزه در پی شهادت شهید اصلانی؛

مایه افتخار ماست که اشرار عالم دشمن ما هستند

مایه افتخار ماست که اشرار عالم دشمن ما هستند
حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری در بیانیه‌ای گفت: مایه افتخار ماست که در مسیری هستیم که خبیثان عالم و اشرار عالم دشمن ما هستند بر خودمان می‌بالیم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم زاده نوری معاون تهذیب حوزه های علمیه در پی اقدام تروریستی حرم رضوی و شهادت روحانی جهادگر بیانیه ای صادر کرد؛ متن بیانیه به این شرح است:

اعوذ بالله من الشیطان اللعین الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم حسبناالله و نعم‌الوکیل نعم‌المولی و نعم‌النصیر الصلاه والسلام علی اشرف‌المرسلین حبیب اله العالمین ابی‌القاسم المصطفی محمد و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین المعصومین المکرمین

قَد أقبَلَ إلَیکُم شَهرُ اللّه ماه مبارک رمضان ماه خداست دُعیتُم فیهِ إلى ضِیافَةِ اللّه

گرامی می‌داریم شهادت طلبه عزیز، عالم دینی، طلبه جهادی که در حرم مطهر امام رضا حضرت ثامن الحجج علیه‌السلام علیه آلاف التحیه والثناء دیروز با زبان روزه و در لباس نوکری امام زمان علیه‌السلام به فیض شهادت نائل شد. چه افتخار بزرگی است. در ماه مبارک میهمانی پروردگار در حرم مطهر امام رئوف، در لباس پر برکت روحانیت که لباس پیامبران است؛ لباس حضرت آدم و نوح و ابراهیم و موسی و عیسی و سلیمان و داوود و شعیب و یعقوب و صالح و ۱۲۴ هزار انسان پاک بافضیلت برگزیده است؛ به فیض شهادت نائل شد. رزقناالله  انشاالله چنین مرگی را.

این حرکت یک حرکت و دسیسه و توطئه برنامه‌ریزی‌شده و کاملاً از پیش تعیین شده است برای تضعیف دین و نهاد روحانیت. برنامه‌ریزی‌اش هم مربوط به زمان امروز و دیروز نیست از آن روزی که پیامبران الهی دعوت به خدا و توحید و پاکی‌ها و فضیلت‌ها و ارزش‌ها را آغاز کردند از آن روزی که پیامبران الهی مردم را به سوی ایمان تقوا و بندگی خواندند؛ از آن روز دشمنی ها شروع شد وَكَذلِكَ جَعَلنا لِكُلِّ نَبِيٍّ عَدُوًّا یکجا داره من‌المجرمین و یکجا داره الإِنسِ وَالجِنِّ دو بار در قرآن کریم آمده است.

 این دشمنی‌ها خیلی سابقه دارد در تاریخ. مال امروز و دیروز نیست. جریان پیامبران الهی در معرض دشمنی بوده است و عالمان دین که وارثان انبیا هستند وارث علم و نقش و ماموریت و وظایف انبیا هستند؛ طبعا وارث مصائب انبیا هم هستند. ما از آن روزی که در این لباس در آمدیم و از آن روزی که مفتخر به نوکری دستگاه امام صادق علیه‌السلام و مکتب تشیع شدیم از آن روزی که در زمره وارثان انبیا قرار گرفتیم؛ انتظار چنین چیزهایی را داشتیم. پیامبران بزرگ الهی در طول تاریخ در معرض انواع آزار‌ها شکنجه‌ها تهدیدها زخم‌زبان‌ها متلک‌ها نیش‌ها و کنایه‌ها بوده‌اند.

قرآن کریم مفصل ذکر کرده در سور مختلف هر جا که به داستان انبیای الهی رسیده ذکر کرده که وقتی که این بندگان پاک پروردگار مردم را دعوت می‌کردند و سوی خوبی‌ها و فضیلت‌ها شما گمان می کردید که مردم خیلی راحت تسلیم می شدند و دست ادب به سینه می گذاشتند دست تبرک به هوای شان می کشیدند فرش قرمز برای شان پهن می کردند و سمعا و طاعتا می‌گفتند؛ نه این خبرا نبود. از همان روزگار جریان ابلیسی در مقابل این حرکت مبارک که فرمود وَجَعَلَنِي مُبَارَكًا أَيْنَ مَا كُنْتُ در مقابل این حرکت مبارک ایستاد وَكَذٰلِكَ جَعَلنا لِكُلِّ نَبِيٍّ عَدُوًّا دشمنی کرد کینه‌توزی کرد خباثت ورزید پیامبران الهی را انواع و اقسام آزار ها دادند چه فحش و ناسزا و متلک هایی بود که به پیامبران نداده باشند از خل و سفیه و دیوانه و جادوگر ساحر و انواع و اقسام اهانت‌ها که قرآن کریم ذکر کرده است البته آن چیزهایی که قابل ذکر بوده و خیلی هایش را هم ذکر نکرده است به پیامبر بزرگ پروردگار میگفتند لَوْلَا رَهْطُكَ لَرَجَمْنَاكَ یعنی حیف که فک و فامیل داری و الا ما تو را سنگسار می کردیم لَنُخْرِجَنَّكُمْ مِنْ أَرْضِنَا أَوْ لَتَعُودُنَّ فِي مِلَّتِنَا می‌گفتند که ما تو را از سرزمین خودمان بیرون می کنیم مگر این که برگردی به آیین ما.

اشرف مخلوقات پروردگار و اعظم کائنات حضرت خاتم المرسلین محمد مصطفی صل‌الله علیه و آله و سلم که خیلی محبوب و دوست داشتنی بود در بین مردم هم لباس آراسته و تمیزی میپوشید هم عطر میزد هم در بین مردم محبوبیت داشت و به صف امین شناخته می شد به محض اینکه معمور به رسالت شد و مردم را به توحید و تقوی و بندگی فراخواند بدش آمد و همان کسانی که موضع خودشان را در خطر می‌دیدند موجودیت خودشان را در خطر می‌دیدند همونها شروع کردند انواع و اقسام اهانت‌ها را به این موجود نازنین، به این انسان بزرگ. هو می‌کردند سنگ می‌زدند اهانت می‌کردند فحش می‌دادند مفصل شنیدید زباله و خاکستر و شکمبه گوسفند را بر سرشان می ریختند؛ ظاهر پیامبر اکرم را ما می‌توانیم تصور بکنیم در ذهنمان حالا باطن مقامات معنوی آن حضرت که برای ما قابل درک و فهم نیست ولی یک انسان وارسته و خوش‌عطری که لباس سفید پوشیده و با آراستگی توی خیابان می آید که بوی عطرش از فاصله زیادی شنیده میشد؛ این مرد الهی و معنوی که اشرف کائنات و اعظم مخلوقات محسوب می شود به جرم اینکه مردم را به توحید و ایمان و بندگی و ارزش ها و پاکی ها و فضیلت ها دعوت می کند وقتی تو خیابون راه می رود شکمبه گوسفند را بر سرشان خالی می‌کنند.

این چیزها تازگی ندارد حالا شما تصور کنید عمامه مبارک پیامبر، لباسشان، سر و صورتشان همه آلوده شده.  حالا با امکانات آن روز حضرت می‌خواهد برود تطهیر کند. این چیزها اصلاً تازگی ندارد اینها مال کل تاریخ است قرآن را ملاحظه بفرمایید. حضرت نوح می فرماید قَالَ رَبِّ إِنِّي دَعَوتُ قَومِي لَيلا وَنَهَارا من شب و روز این مردم را به سوی تو دعوت می نمایم فَلَم يَزِدهُم دُعَاءِي إِلَّا فِرَارا هر چه بیشتر این ها را دعوت می‌کنم آنها بیشتر از من فرار می کنند و پراکنده می شوند وَإِنِّي كُلَّمَا دَعَوتُهُم لِتَغفِرَ لَهُم جَعَلُواْ أَصَبِعَهُم فِي ءَاذَانِهِم وَٱستَغشَواْ ثِيَابَهُم وَأَصَرُّواْ وَٱستَكبَرُواْ ٱستِكبَارا هر بار که من می‌خواهم با اینها حرف بزنم انگشت هایشان را در گوششان فرو می برند بی محلی می‌کنند و رویشان را برمی‌گردانند لباسشان را حائل می‌کنند که چشم تو چشم نشویم وَأَصَرُّواْ وَٱستَكبَرُواْ ٱستِكبَارا و بر این کارشان هم اصرار می کنند. با حضرت نوح چه کردند به ستوه آمده از دست این مردم 950 سال با این مردم زندگی کرد. این دشمنی ها همیشه تاریخ بوده ما امروز تو شرایطی هستیم که الحمدالله مردم بزرگ ایران و امت شیعه قدر عالمان دین را می شناسند و احترام می کنند و ما به لطف پروردگار شاکر هستیم از این که در بین چنین ملت بزرگواری هستیم که این مقدار ارزش می‌دهد به دین، به مکتب، به قرآن، به تشیع، به دستگاه امام زمان. هرکس کمترین انتصابی دارد به این دستگاه مردم احترامش می کنند. ما سالهاست معمم هستیم و در بین مردم، خیابان ها و بین مردم بازار وسایل نقلیه عمومی مترو اتوبوس در بین مردم هستیم اهانتی ندیدیم یعنی خیلی شباهتمان به پیامبران کم بوده است، شکمبه گوسفند که هیچ حتی یک تخم مرغ هم به سمت ما پرتاب نشده است خیلی مردم بزرگند خیلی این مردم خوب هستند ولی این دشمنی ها در طول تاریخ بوده یک عده آدم خبیث برنامه‌ریزی می‌کنند برای دشمنی با دین خدا برای دشمنی با دستگاه مبلغ دین و مروج دین؛ که پیامبران الهی هستند.

مایه افتخار ماست که در مسیری هستیم که خبیثان عالم و اشرار عالم دشمن ما هستند بر خودمان می بالیم و سرمان را بالا می‌گیریم که روحانیت رسالت خودش را خوب ادا می‌کند این سه عزیزی که در حرم مطهر امام رضا علیه السلام مورد سوء قصد واقع شدند خوب می دانید در حرکت های جهادی و خدمت به مردم و در نوکری برای دین خدا و ترویج و تبلیغ علمی و عملی معارف اسلامی کوشا بودند. مردمی، خدوم علی القاعده در ماه ضیافت پروردگار میهمان خدا و اولیای خدا هستند رضوان الله علیهم اجمعین انشاالله خداوند متعال به ما هم توفیق شهادت در راه خودش را در بهترین زمان ها و بهترین مکان ها در محضر مقدس امام زمان علیه السلام عنایت بفرماید انشاءالله.

ارسال نظرات