۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۷۰۶۴۹۵

فعالیت های طلاب جهادگر مدرسه علمیه امام خمینی در تشییع شهدای حرم رضوی

فعالیت های طلاب جهادگر مدرسه علمیه امام خمینی در تشییع شهدای حرم رضوی
طلاب جهادگر شعبه دوم مدرسه علمیه امام خمینی با حضور در مشهد مقدس در تشییع شهید اصلانی و شهید دارایی شرکت کرده و همچنین با خانواده شهید حجت الاسلام تقی پور دیدار کردند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، طلاب جوان جهادی حوزه علمیه امام خمینی رحمه الله شعبه2 با شنیدن خبر جان سوز سوء قصد به سه روحانی جهادگر در حرم منور حضرت امام رضا (ع) بسیار متاثر و اندوهگین شدند و برای سلامتی و شفای مجروحان حادثه دست به دعا برداشتند. در میان صحبتهای دوستانه در فضای عمومی این حوزه علمیه خبری از ترس و هراس نبود که نبود، همه صحبت از باز بودن در باغ شهادت داشتند و انگار قدمها محکم تر و تصمیم ها قاطع تر از همیشه شده بود.

از همان ساعات اولیه مدیر حوزه با جمعی از طلاب تصمیم گرفتند صرفا برای شرکت در مراسم پر شور تشییع پیکر شهید اصلانی عازم مشهد شوند و زیر تابوت آن شهید گلگون کفن در جوار عالم آل محمد تجدید عهد و پیمان کنند، بلکه عهد خون ببندند تا در مسیر سربازی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف تا پای جان ثابت قدم بمانند.

طلبه های نوجوان شعبه دوم حوزه علمیه امام خمینی در سفر کوتاه خود به مشهد مثل همیشه پرکار و فعال ظاهر شدند و با پخش پوستر و فضا سازی محیط با تصویر شهدای رمضان حرم مطهر رضوی سعی کردند فضای محیط پیرامون خود را معطر به عطر شهادت کنند.

ایشان در حاشیه مراسم تشییع با توزیع سربندهای سرخ یا حسین روح سلحشوری و فداکاری را در میان مردم بیش از پیش زنده کردد.

از سوی دیگر جمعی دیگر از طلاب در حاشیه نماز جمعه تهران عکس نوشته بزرگی به دست گرفتند و پشت آن خطاب به هم سنگران شهید خود عرضه داشتند که : با افتخار راهتان را ادامه میدهیم... و این تجدید عهد را به دوست و دشمن اعلان داشتند.

جمع حاضر در شهر مقدس مشهد با شهادت حجت الاسلام دارائی در پی آن حادثه دلخراش در حرم مطهر رضوی برای تشییع با شکوه پیکر پاک آن شهید نیز به حضور خود ادامه دادند.

همچنین در فرصت پیش آمده به خانواده شهید مدافع حرم، روحانی جهادگر شهید تقی پور نیز سر زده و با خانواده این شهید عزیز هم دیدار داشتند. شهید تقی پور از جمع گروه جهادی بلاغ مبین و همرزم مدیر حوزه علمیه امام خمینی ، حجت الاسلام شیخ حسن مرادی در سوریه بود که ظهر اربعین سال 1396 در تله انفجاری داعش در حومه دیر الزور به فیض شهادت نائل آمد.

ارسال نظرات