۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۷۰۶۵۳۹
مسئول دبیرخانه کنگره امناء الرسل مطرح کرد؛

انگلیس؛ طراح اصلی فرقه‌های ضاله

انگلیس؛ طراح اصلی فرقه‌های ضاله
حجت الاسلام اسکندری گفت: مدل انحرافاتی که در ۴۰۰ سال اخیر در کشور ما و جهان اسلام ایجاد شده است، تمام سرنخ‌های آن به انگلیس برمی گردد.

حجت الاسلام مرتضی اسکندری استاد حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به فعالیت های فرقه ضاله بهاییت گفت: طراحی اصلی این فرقه توسط انگلیسی ها بود و اسناد آن معلوم و مشخص است.

وی با اشاره به نقش استعمار در تأسیس فرقه های ضاله ابراز داشت: مدل انحرافاتی که در 400 سال اخیر در کشور ما و جهان اسلام ایجاد شده است، تمام سرنخ های آن به انگلیس برمی گردد، مثلاً قصه داعش اگر چه آمریکا و عربستان از آن استفاده می کنند اما مدل طراحی این کار انگلیسی است.

مسئول دبیرخانه کنگره امناء الرسل سرمنشأ فرقه های انحرافی را انگلیس برشمرد و اظهار کرد: یکی از خصوصیات انگلیسی ها شناخت خوب نسبت به فضای دینی ما است، ویژگی های مثبت دین و نقاط ضعف را شناسایی کرده اند که از چه راهی می توانند تاثیرگذار باشند؛ وهابیت، طالبان، احمدالحسن و سرخی در عراق دست پروده انگلیس و استعمار هستند.

وی بهاییت امروزه را چیز جدیدی ندانست که استعمار بخواهند روی آن سرمایه گذاری کند و اظهار داشت: عده ای از طرفداران این فرقه دست و پایی می زنند اما ساماندهی جدید ندارند بلکه نحله های جدیدی مثل داعش از وهابیت را تشکیل می دهند.

حجت الاسلام اسکندری در پایان خاطرنشان کرد: بهاییت امروزه در ایران موقعیت آنچنانی ندارند و نباید زیاد به آن ها پرداخت چرا که بهاییت بسیار دوست دارد از طریق رسانه های ما مطرح و دوباره در جامعه پررنگ شود، ما وظیفه داریم بسیار هوشمندانه با این فرقه ضاله برخورد کنیم.

ارسال نظرات