۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۷۰۶۵۴۹
حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی:

نگاه مسؤولان به نهادهای فرهنگی و مذهبی باید تغییر کند

نگاه مسؤولان به نهادهای فرهنگی و مذهبی باید تغییر کند
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران نسبت به فاصله گرفتن برخی مساجد از ارزش های انقلاب و تبدیل شدن آنها به پایگاه ضد انقلاب به شدت هشدار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای اداری امور مساجد استان بر ضرورت تدوین بانک جامع مساجد و ائمه جماعات استان تأکید کرد و گفت: متأسفانه یک آمار جامع و مشخصی در این خصوص وجود ندارد.

وی از مساجد به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی یاد کرد و با بیان این که مسجد مادر انقلاب است، افزود: باید حق مساجد ادا شود و این در گرو توجه بیشتر به این پایگاه مهم دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که امروز نیازمند بلند نظری و وسعت نگاه مسؤولان نسبت به مساجد هستیم، خاطرنشان کرد: نگاه مسؤولان به نهادهای فرهنگی و مذهبی باید تغییر پیدا کند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که اگر به این نهادهای فرهنگی و دینی توجه شود از کارآیی بسیار بالایی برخوردار هستند، تصریح کرد: به هیچ عنوان قابل قبول نیست بگوییم مسجد از انقلاب فاصله گرفته است.

وی با بیان این که اگر مساجد فعال شود مسائل فرهنگی در جامعه نشر و بسط پیدا خواهد کرد، بیان داشت: با فعالیت مناسب مساجد شاهد رفع بسیاری از معضلات فرهنگی در جامعه خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مساجد نباید از انقلاب فاصله بگیرند، تأکید کرد: اگر به این مسأله توجه نشود، ممکن است به تدریج از انقلاب فاصله بگیرند وحتی به پایگاه ضد انقلاب نیز تبدیل شوند.

امام جمعه ساری با تأکید براین که همه ما وظیفه داریم مساجد را در راستای انقلاب تقویت کنیم، بیان داشت: باید از هر نوع اندیشه و فکر در زمینه خالی کردن مسجد از ذکر خدا و ارزش های انقلاب اسلامی به شدت باید جلوگیری شود./950/

ارسال نظرات