۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۷۰۶۵۸۲
سرپرست حوزه‌های علمیه خواهران در نشستی با مدیران استانی:

همه فلسفه وجودی ما اهتزار پرچم اسلام است

همه فلسفه وجودی ما اهتزار پرچم اسلام است
حجت الاسلام والمسلمین فاضل جهاد تبیین را وظیفه و رسالت حوزه های علمیه دانست و گفت: حوزه های علمیه وظیفه راهبری مردم را دارند و کار پیامبری می‌کنند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل در نشست مجازی با مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران که با حضور معاونان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در سالن شهید سلیمانی این نهاد حوزوی برگزار شد به تشریح برخی رسالت‌های حوزه‌های علمیه خواهران در سال جدید پرداخت.

وی با بیان این که جذب افراد باید با انتخاب درست، جهت انجام کار درست صورت پذیرد، اظهار داشت: با انتخاب ما قرار است کسانی بیایند که کار پیامبری انجام دهند و پیامبری با انتخاب و کار درست انجام می‌شود.

سرپرست حوزه‌های علمیه خواهران افزود: در بحث پذیرش افراد برای حضور و تحصیل در حوزه، لازم است افرادی انتخاب شوند که کار پیامبری را انجام دهند؛ لذا در این مسیر نیازمند شایسته گزینی و جذب افراد از بیوتات صالحه هستیم تا بهترین باشند و بتوانند بهترین کار‌ها را انجام دهند.

وی با بیان این که باید تعداد پذیرش در سطحی باشد که بتوانیم گزینش خوبی را با رعایت استاندارد‌ها داشته باشیم، ادامه داد: در بحث پذیرش، همه باید تلاش کنیم تا تعداد قابل توجهی ثبت نام کنند تا شایسته گزینی از بین افراد صورت پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل در بخش دیگری از سخنان خود به بحث آموزش حضوری پرداخت و خاطرنشان کرد: لازم است آموزش به روند اصلی خود یعنی حضوری شدن بازگردد و برخی دروس نیز بنا به نیاز‌ها و رعایت حال طلاب به صورت آموزش تلفیقی (حضوری و مجازی) اجرایی شود.

وی با بیان این که هنر ما برای پیشرفت و رسیدن به نتیجه مطلوب در این است که همه ما در کنار و هماهنگ با هم فعالیت‌ها را راهبری و عملیاتی کنیم، گفت: اگر بنا باشد هر بخشی به صورت مجزا از دیگری عمل کند، موفقیت و رشدی حاصل نخواهد شد.

سرپرست حوزه‌های علمیه خواهران با تأکید بر این که به فعالیت‌های پژوهشی، تربیتی و تهذیبی نیز در کنار فعالیت آموزشی باید به صورت فعالیت اصلی نگاه شود، بیان داشت: همه این فعالیت‌ها مکمل یکدیگر هستند و در کنار هم می‌توانند ما را به نتیجه مطلوب برسانند.

وی سیاست‌های کلان حوزه‌های علمیه خواهران را در راستای فرازی از دعای افتتاح برشمرد که در این فراز آمده است: «اللّهُمَّ إنّا نَرغَبُ إلَیکَ فی دَولَةٍ کَریمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الإِسلامَ وأهلَهُ وتُذِلُّ بِهَا النِّفاقَ وأهلَهُ وتَجعَلُنا فی‌ها مِنَ الدُّعاةِ إلی طاعَتِکَ وَالقادَةِ إلی سَبیلِکَ، وتَرزُقُنا بِها کَرامَةَ الدُّنیا وَالآخِرَةِ...؛ بار خدایا، ملتمسانه از تو می‌خواهیم، حکومتی ارجمند [حکومت امام زمان علیه السلام]را که با آن، اسلام و مسلمانان را عزّت می‌بخشی و نفاق و منافقان را خوار می‌گردانی، برقرار سازی و ما را در آن حکومت، از کسانی قرار دهی که به طاعت تو فرا می‌خوانند و به راه تو هدایت می‌کنند و به برکت آن حکومت، کرامت دنیا و آخرت را روزی ما فرمایی...».

حجت الاسلام والمسلمین فاضل ادامه داد: همه فلسفه وجودی بنده و شما که بر سر خوان گسترده الهی جمع شده‌ایم اهتزار پرچم اسلام و تذلیل (خوار کردن) کفر است و رسیدن به این مهم نیازمند تلاش شبانه روزی است تا بتوانیم به دولت کریمه الهی برسیم.

وی در بخش پایانی سخنان با تأکید بر مسئله جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب نیز مطرح کردند، توجه به این موضوع را وظیفه و رسالت حوزه‌های علمیه دانست و افزود: حوزه‌های علمیه وظیفه راهبری مردم را دارند و کار پیامبری می‌کنند و یکی از شئون پیامبری طبق فرموده خداوند در آیه ۴۴ سوره نحل «وَأَنْزَلْنَا إِلَیْکَ الذِّکْرَ لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَیْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ یَتَفَکَّرُونَ»، مبین بودن و تبیین قرآن و ذکر خداوند برای مردم است و این مقام مختص خلفای خداوند و در ادامه فق‌های دین در روی زمین است.

سرپرست حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: باید بتوانیم در این جهاد، شکوفاتر و موفق‌تر ظاهر شویم و شبانه روز در عرصه جهاد تبیین تلاش کنیم.

ارسال نظرات