۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۷۰۶۶۷۰

آمریکا در حال آموزش داعش برای عملیات در شرق سوریه

آمریکا در حال آموزش داعش برای عملیات در شرق سوریه
نظامیان آمریکایی آموزش های فشرده‌ای را برای عناصر داعش آغاز کرده‌اند تا حمله به مواضع ارتش سوریه و مراکز دولتی و منازل غیر نظامیان را آغاز کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، آمریکا به‌بهانه حفاظت از میادین نفتی سوریه، شماری از نظامیان خود را بدون اجازه دولت قانونی سوریه در شمال شرق این کشور نگه داشته است که نوعی اشغالگری محسوب می‌شود.

اقدامات مخرب نظامیان تروریست آمریکایی در سوریه همچنان ادامه دارد به گونه ای که در حال آموزش تروریست های داعش در شمال شرق سوریه هستند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نظامیان آمریکایی آموزش های فشرده‌ای را برای آشنایی عناصر داعش با استفاده از «آر پی جی» و موشک های دوش‌پرتاب آغاز کرده‌اند.

این آموزش ها مخصوص یک گروه از عناصر داعش است که عناصر آمریکایی آنان را در یک زندان واقع در جنوب الحسکه زندانی کرده‌اند. این زندان در پایگاه آمریکایی ها در شهر «الشدادی» قرار دارد.

منابع محلی نیز خبر دادند نیروهای آمریکایی نحوه استفاده از موشک های ضد زره را به عناصر داعش آموزش می‌دهند تا به زودی آنان را به صحراهای دیرالزور و تدمر انتقال دهند و پس از آن، حمله به مواضع ارتش سوریه، مراکز دولتی و منازل غیر نظامیان را آغاز کنند.

آمریکایی ها صدها نفر از عناصر داعش را از عراق و زندانهای الحسکه به اطراف پایگاه غیر قانونی خود در منطقه التنف در مرزهای سوریه و اردن انتقال داده‌اند.

دولت سوریه حضور نظامیان آمریکایی در شمال شرق و جنوب شرق این کشور را اشغالگری می‌داند./۹۸۸/

ارسال نظرات