۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۷۰۶۱۱۵
کارشناس امنیتی عراق:

رژیم صهیونیستی از هسته‌های پنهان داعش در عراق حمایت می‌کند

رژیم صهیونیستی از هسته‌های پنهان داعش در عراق حمایت می‌کند
علی الوائلی کارشناس امنیتی عراق ضمن انتقاد شدید از وجود مقر سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی در اقلیم کردستان، گفت: صهیونیست‌ها از هسته‌های پنهان داعش در عراق حمایت می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «علی الوائلی» کارشناس مسائل امنیتی عراق در جدیدترین مواضع خود نسبت به حمایت رژیم صهیونیستی از هسته‌های پنهان داعش در عراق هشدار داد.

بر اساس این گزارش، این کارشناس مسائل امنیتی تصریح کرد: واقعیت این است که وجود مقر موساد در اقلیم کردستان یک خطر امنیتی برای عراق محسوب می‌شود. اقدام اربیل در صدور مجوز برای ایجاد مقر موساد در اقلیم کردستان در تعارض آشکار با قانون اساسی عراق است.

این شخصیت عراقی عنوان کرد: رژیم اشغالگر صهیونیست قادر نیست به عراق حمله کند، چراکه در این صورت با محکومیت شدید طرف‌های داخلی، منطقه‌ای و بین المللی مواجه می‌شود. از همین روی، تل آویو حمایت از هسته‌های پنهان داعش در عراق را در دستور کار قرار داده است.

اخیراً «شیخ قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق سخنانی را در خصوص حمله موشکی اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی در شهر اربیل، مطرح کرد. دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق در این خصوص گفت: ما نمی‌پذیریم که خاک عراق به تهدیدی برای کشور‌های همسایه تبدیل شود. حمله به مقر موساد در هر نقطه از دنیا مشروع است. اگر محمد بن سلمان هم چنین حمله‌ای را انجام دهد ما با آن مخالفت نمی‌کنیم.

این شخصیت عراقی در ادامه عنوان کرد: هدفی که اخیراً در اربیل [توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی]مورد اصابت قرار گرفت، متعلق به موساد بود. کسی نمی‌تواند این موضوع را مخفی کند و مدعی شود که هدف، متعلق به سرویس جاسوسی صهیونیست‌ها نبوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات سیاسی و رایزنی‌های گروه‌های مختلف برای تشکیل دولت آتی اشاره کرد و گفت: ما به دنبال تشکیل دولت آتی بدون مشارکت جریان صدر نیستیم. ما به دنبال تشکیل فراکسیون اکثریت متشکل از تمامی گروه‌های سیاسی هستیم./۹۸۸/

ارسال نظرات