۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۷۰۶۷۵۵

نشانه‌های تسریع در افول رژیم صهیونیستی

نشانه‌های تسریع در افول رژیم صهیونیستی
هیچ یک از مولفه‌های قدرت رژیم صهیونیستی نه در فرای مرز( مانند استقرار جاسوسان در اربیل) و نه در داخل مرز پابرجا نیست و برهم ریخته شدن امنیت در خیابان‌های تل‌آویو نشان از فروریختن داخلی این رژیم غاصب و همچنین تسریع در افول آن دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سیدرضا صدرالحسینی: یکی از مسائل مهمی که رژیم صهیونیستی با آن دست و پنجه نرم می‌کند موضوع شکنندگی شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی این رژیم است. در واقع در طول سه سال گذشته، مساله افول رژیم صهیونیستی از داخل کاملا مشهود است. عدم‌تشکیل یک دولت منسجم و چهار ساله، اختلافاتی که بین گروه‌ها و جریان‌های سیاسی وجود دارد و اختلافاتی که در کنست به وجود آمد در کنار موضوع عدم کنترل بیماری کووید- ۱۹ در دوسال گذشته، نشان از این بود که شعارهای داده‌شده در بیش از ۵۰ سال قبل در حوزه انسجام داخلی، استحکام اقتصادی، تقویت مسائل علمی و امنیت کامل در سرزمین‌های اشغالی و همه آن چیزی که از رژیم صهیونیستی، یک بهشت زمینی برای یهودیان و حتی برای تعدادی از مسیحیان ساخته بود، کاملا پوشالی و غیرقابل اعتماد است.

در سال‌های گذشته، رژیم صهیونیستی روی چند موضوع بیش از سایر مسائل تمرکز کرده و در مورد آنها تبلیغ می‌کرد. موضوع اول، مساله اقتصاد بود که زیرمجموعه آن مسائل بهداشتی، درمانی، رفاهی و جاذبه‌انگیزبودن این سرزمین در این حوزه بود. در موضوع مسائل درمانی و بهداشتی، کووید- ۱۹ واقعیت چهره اصلی این رژیم را برملا ساخت و مشخص شد آنچه در تبلیغات گسترده در این رابطه اعلام می‌شد واقعیت نداشت. میزان ابتلا و مرگ و میر در این زمینه و اعتراضاتی که در این رابطه در سرزمین‌های اشغالی انجام شد ادعاهای رژیم صهیونیستی را به شدت زیر سوال برد و از همین منظر در طول دو سال گذشته شرایط اقتصادی این سرزمین نیز به شدت تحت تاثیر قرار گرفت.

موضوع بعدی که چتری بود بر همه اقدامات رژیم صهیونیستی در حوزه‌های مختلف موضوع امنیت بود. بسیاری از کشورها برای ارتباط با این رژیم یا استفاده از تجربیات آن در حوزه‌های مختلف در حال سبقت‌گیری از هم بودند و این رژیم با تبلیغات گسترده بر این موضوع توانسته بود سرزمین‌های اشغالی را به عنوان یک بهشت زمینی و یک نقطه جغرافیایی مورد آرزوی بسیاری از انسان‌ها جلوه دهد.

اما اتفاقاتی که در ایام گذشته چه در حوزه اشراف اطلاعاتی مقاومت، نفوذ پهپادهای حزب‌ا...، ورود موشک‌های بومی فلسطینیان و ورود آنها به سرزمین‌های اشغالی و عبور آنها از لایه‌های مختلف پدافندی به ویژه گنبد آهنین افتاد نشان داد که رژیم صهیونیستی دچار آسیب‌های جدی در حوزه نظامی است.

رژیم صهیونیستی تلاش داشت با لایه‌های مختلف پلیسی و امنیتی، امنیت داخلی سرزمین‌های اشغالی را به شدت کنترل کند اما اتفاقات چند هفته گذشته در داخل سرزمین‌های اشغالی، امنیت ساکنان اشغالگر این سرزمین را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. آمارهای مختلف حکایت از کشته‌شدن حدود ۳۰ نفر و مجروح‌شدن بیش از ۴۰ نفر در این اتفاقات دارد که نشان می‌دهد مولفه امنیت نیز که به شدت مورد تمرکز سران رژیم صهیونیستی بود به شدت خدشه‌دار شده است.

وقتی که نه در حاشیه سرزمین‌های اشغالی، بلکه در پایتخت این رژیم، امنیت به صفر می‌رسد و مردم به شدت تحت تاثیر این عملیات قرار می‌گیرند و دولت نیز از مردم می‌خواهد از منزل‌های خود خارج نشوند نشان‌دهنده این است که هیچ یک از مولفه‌های قدرت رژیم صهیونیستی نه در فرای مرز ( مانند استقرار جاسوسان در اربیل) و نه در داخل مرز پابرجا نیست و برهم ریخته شدن امنیت در خیابان‌های پر رفت و آمد تل‌آویو نشان از فروریختن داخلی این رژیم غاصب و همچنین تسریع در افول آن دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات