۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۷۰۶۸۱۲
مسوؤل نمایندگی ولی فقیه سپاه الیگودرز:

حضرت خدیجه؛ الگویی از یک بانوی مؤمن، ساده‏ زیست و فداکار

حضرت خدیجه؛ الگویی از یک بانوی مؤمن، ساده‏ زیست و فداکار
لرستان- حجت الاسلام لرستانی به ایمان، ایثار، فداکاری و ساده زیستی حضرت خدیجه(س) اشاره کرد و گفت: حضرت خدیجه(س) الگوی یک بانوی تراز اسلام و انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام علی لرستانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، با تسلیت سالروز وفات جانسوز ام المؤمنین حضرت خدیجه کبری، در راستای جایگاه، نقش ومقام حضرت خدیجه(س) بیان داشت: بر اساس منابع تاریخی، حضرت خدیجه(س) در خانواده‏ای موحد و مؤمن به آیین ابراهیم حنیف و در مکه دیده به جهان گشود.

 مسوؤل نمایندگی ولی فقیه سپاه الیگودرز افزود: حضرت خدیجه(س) پیش از ظهور اسلام از زنان بر جسته قریش به شمار می رفته است تا آنجا که او را طاهره و سیده زنان قریش می خواندند‌.

این پژوهشگر دینی عنوان کرد: همان طوری که وجود گرامی رسول اکرم(ص) قبل از نزول اسلام و قرآن به امانت معروف بود، حضرت خدیجه(س) نیز قبل از اسلام به طهارت معروف بود.

حجت الاسلام لرستانی تصریح کرد :حضرت خدیجه در سال‏های آغازین انقلاب نبوی حضور فعال و فداکارانه‏ ای داشت، اما دست اجل فرصتی بیشتر برای خدمت به اهداف الهی نبی مکرم به آن بانوی مکرمه را  نداد و این موضوع از دیده‏ها پنهان مانده است.

مسوؤل نمایندگی ولی فقیه سپاه الیگودرز گفت: حضرت خدیجه(س) الگوی یک بانوی تراز اسلام و انقلاب اسلامی است، الگویی از یک بانوی مؤمن، ساده‏ زیست، فداکار، ایثارگر، انفاق‏گر، حامی دین و نبوت و ولایت است.

وی خاطرنشان کرد: اگر زن مسلمان ایرانی به حضرت خدیجه(س) و اولاد گرانقدر آن بانوی مکرمه اقتدا نماید خواهد توانست نماد بزرگ زن ایرانی مسلمان را به دنیا که سخت محتاج شناختن آن است بنمایاند./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات