۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۷۰۶۸۱۳
حجت الاسلام صادقی در گفت‌وگو با رسا عنوان کرد؛

ایجاد تفرقه میان مسلمانان؛ حربه جدید دشمنان اسلام / روحانیون روشنگری کنند

ایجاد تفرقه میان مسلمانان؛ حربه جدید دشمنان اسلام / روحانیون روشنگری کنند
مازندران - حجت الاسلام صادقی، تأمین منافع نظام سلطه در منطقه را در ایجاد جنگ قومیتی میان مسلمانان دانست و بر ضرورت روشنگری علمای اسلام نسبت به این توطئه تأکید کرد.

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با اشاره به توطئه جدید دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی بر ضرورت روشنگری طلاب و روحانیان نسبت به این توطئه جدید تأکید کرد.

وی با بیان این که دشمن در طول تاریخ همواره به دنبال تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی بوده است، افزود: این تلاش ها در طول سال های اخیر به شیوه های مختلف از سوی دشمنان دنبال شده است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که دشمنان نمی توانند وحدت و همبستگی ملت های مسلمان را ببینند و به همین دلیل تلاش می کنند بذر کینه و اختلاف در کشورهای اسلامی بکارند، تصریح کرد: اختلاف و تفرقه میان مسلمانان تنها به سود دشمن و اهداف و برنامه های شوم آنها است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، وضعیت امروز کشورهای اسلامی منطقه را ناشی از عدم وحدت و همبستگی میان این کشورها دانست و خاطرنشان کرد: اگر مسلمانان به دنبال تقویت نقاط اشتراک میان خود باشند به طور حتم دشمنان هیچ گاه نمی توانند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طرح جدید دشمن ایجاد جنگ قومیتی در منطقه است، تصریح کرد: علمای اسلام باید هوشیار باشند و با روشنگری و آگاهی بخشی این توطئه معاندان علیه دین را خنثی کنند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که منطقه خاورمیانه سال ها است به دلیل توطئه و دخالت بیگانه در آتش و خشم و نفرت می سوزد، خاطرنشان کرد: تنها راه برون رفت منطقه ای شرایط موجود، وحدت و همبستگی امت اسلامی است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یکی از مهم ترین دغدغه های پیامبر اسلام، پرهیز از تفرقه و دودستگی بوده است، گفت: امروز نیز همه مسلمانان تنها باید با عمل به سیره نبوی وحدت و همبستگی را در میان خود تقویت کنند.

وی با اشاره به این که تأمین منافع نظام سلطه در منطقه ایجاد تفرقه و جنگ قومیتی میان مسلمانان است، تصریح کرد: دشمنان با ایجاد اختلاف بین امت اسلامی درصدد ضربه زدن به غرور ملی و مذهبی امت های اسلامی هستند و می خواهند از این شرایط برای منافع خود بهره برداری کنند.

حجت الاسلام صادقی با محکوم کردن حادثه مشهد که منجر به شهادت دو تن از روحانیان مبلغ شد، افزود: به طور حتم طراحان این عمل خباثت آلود به سزای اعمال ننگین خود خواهند رسید.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، وحدت امت اسلامی را امری ضروری برای شکل گیری و تحقق تمدن نوین اسلامی دانست و تاکید کرد: امروز همبستگی نخبگان و اندیشمندان و متفکران جهان اسلام در راستای وحدت و یکپارچگی دنیای اسلام ضروری است.

استاد حوزه علمیه مازندران، تنها راه پیشرفت امت اسلامی و جهان اسلام را وحدت و همگرایی دانست و تصریح کرد: تفرقه و اختلاف عامل نفوذ دشمنان و بدخواهان در جوامع اسلامی و ایجاد جنگ های قومیتی است./950/

ارسال نظرات