۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۷۰۶۸۳۱

نمایشگاه بین‌المللی قرآن در 40 هزار متر مربع و در 45 بخش برگزار می‌شود

نمایشگاه بین‌المللی قرآن در 40 هزار متر مربع و در 45 بخش برگزار می‌شود
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در فضایی به مساحت 40 هزار متر مربع و در 45 بخش خبر داد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست خبری بیست‌ونهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل این وزارتخانه برگزار شد.

برگزاری ۲۹ دوره نمایشگاه قرآن نشانه اهمیت این موضوع در نظام جمهوری اسلامی است

در این نشست معاف طی سخنانی با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن بزرگترین رویداد قرآنی کشور است گفت: با اهتمام جمهوری اسلامی به قرآن این نمایشگاه به ایستگاه بیست‌ونهم رسید، برگزاری این رویداد در دوره‌های مختلف در ۲۹ دوره نشانه اهمیت موضوع در کشور است.

برگزاری نمایشگاه قرآن به صورت حضوری با دستور آیت‌الله رئیسی و وزیر ارشد انجام شد

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن کریم به صورت حضوری گفت: پس از ۲ سال تعطیلی بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی امسال به دستور آیت‌الله رئیسی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه از حالت مجازی خارج شد و به صورت حضوری در مصلای امام خمینی (ره) در خدمت عموم مردم خواهیم بود و سعی می‌کنیم محیطی جذاب به عنوان تفرجگاه دینی مردم و بسیار گرم‌تر و با نشاط‌تر از گذشته و با محوریت خانواده ایجاد کنیم.

برگزاری نمایشگاه قرآن از ۲۷ فروردین تا ۹ اردیبهشت از ساعت ۱۷ لغایت ۲۳:۳۰

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از افتتاح نمایشگاه در روز شنبه ۱۴ ماه رمضان خبر داد و گفت: این نمایشگاه بیست‌وهفتم فروردین برابر با ۱۴ ماه رمضان کار خود را آغاز و تا جمعه ۱۹ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۲۳:۳۰ با شعار «قرآن کتاب امید و آرامش» برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه با محوریت امید و یأس‌زدایی

معاف ادامه داد: امسال نمایشگاه بر مبنای ادبیات امید طراحی شده زیرا جامعه ما امروز بیش از هر زمان دیگری به امید و یأس‌زدایی نیاز دارد.

برپایی نمایشگاه در ۴۰ هزار متر و در ۴۵ بخش

رئیس نمایشگاه قرآن کریم درباره برخی از بخش‌های این نمایشگاه گفت: نمایشگاه امسال در ۴۰ هزار متر مربع با برپایی ۴۵ بخش برگزار می‌شود، بخش‌هایی مانند رهبر قرآنی، فرهنگ جهادی، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه از جمله بخش‌های آن هستند.

نمایشگاه مجازی قرآن امسال هم برقرار است

وی در خصوص نمایشگاه مجازی قرآن گفت: نمایشگاه مجازی امسال برقرار است، این کار را برای افرادی که امکان حضور در نمایشگاه را ندارند، خصوصاً عزیزان شهرستانی انجام دادیم تا بتوانند آنها هم از فضای نمایشگاه استفاده کنند.

برگزاری جذاب بخش‌های کودک و نوجوان در ۸ سانس

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برخی دیگر از بخش‌های این نمایشگاه گفت: بخش ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه و بخش کودک و نوجوان هم امسال با رویکرد‌های جدید برگزار می‌شوند که بسیار جذاب و با محتوای خوب در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرند، همچنین بخش کودک هم با ۸ آیتم به صورت سانسی برگزار می‌شود و تلاش ما این است که در این محیط بازی‌ها و سرگرمی‌ها به کمک به یادگیری بچه‌ها بیایند.

برپایی بخش نغمات و آواهای دینی نمایشگاه قرآن با محوریت مسابقه

رئیس نمایشگاه قرآن کریم از برگزاری بخش آوا‌ها و نغمات دینی خبر داد و گفت: این بخش حالت مسابقه دارد و مجموعه‌هایی که در زمینه آوا‌ها و نغمات دینی و همچنین مدیحه‌سرایی فعالیت دارند در این بخش حضور پیدا می‌کنند.

مرکز ملی ترجمه قرآن کریم در نمایشگاه امسال رونمایی می‌شود

وی ادامه داد: بخش ترجمه قرآن کریم هم امسال فعال است و مرکز ملی ترجمه قرآن کریم امسال در نمایشگاه قرآن رونمایی می‌شود. در این راستا تا کنون مرکزی تخصصی نداشتیم و فعالیت این مرکز برای اولین‌بار رخ می‌دهد.

گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید سلیمانی در نمایشگاه قرآن

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از گرامی‌داشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: امسال برای نمایشگاه سه پوستر طراحی شده که در دو پوستر تصویر سردار شهید حاج قاسم قرار گرفته و در نمایشگاه هم در قالب‌های مختلف یاد و خاطره این شهید عزیز گرامی داشته می‌شود.

حضور فعال وزارت گردشگری و صنایع دستی در نمایشگاه قرآن

وی ادامه داد: بخش جلسات خانگی قرآن کریم، مسجد جامعه‌پرداز و تمدن‌ساز و بخش مشاوره مذهبی و خانوادگی از دیگر بخش‌های نمایشگاه هستند، همچنین امسال وزارت صنایع دستی و گردشگری با حضوری فعال در نمایشگاه دارد و بخشی را در دو هزار متر مربع اجرا می‌کند.

حضور ۱۰۰ ناشر در بخش مکتوب و دیجیتال نمایشگاه قرآن

معاف از حضور ۱۰۰ ناشر در بخش مکتوب و دیجیتال نمایشگاه خبر داد و گفت: بخش مکتوب و دیجیتال امسال با ارائه خدماتی از جمله فروش با تخفیف در خدمت علاقه‌مندان است، همچنین بخش عفاف و حجاب هم با برپایی ۱۲۰ غرفه محصولات و برنامه‌ها و کارهای مفهومی و هنری را ارائه می‌کند و محصولات را هم با تخفیف‌های خوب علاقه‌مندان عرضه خواهد کرد.

تجلیل از خادمان نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در کنار تجلیل از خادمان قرآن

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد از برگزاری همایش تجلیل از خادمان قرآن همزمان با اختتامیه نمایشگاه قرار دارد این برنامه با حضور ریاست جمهور برگزار و در آن به جز خادمان قرآن کریم از خادمان نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه هم تجلیل به عمل می‌آید.

تعویض قرآن نو با فرسوده و صحافی قرآن در نمایشگاه قرآن

وی از تعویض قرآن‌های نو با قرآن‌های فرسوده خبر داد و گفت: این بخش یکی از بخش‌های پر طرفدار نمایشگاه است و به جز آن در بخشی هم قرآن‌های فرسوده را برای علاقه‌مندان صحافی می‌کنیم، همچنین اعطای وام خرید به فعالان قرآنی و پذیرایی از عموم مردم با پک‌های ساده افطاری از دیگر برنامه‌های بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است.

تلویزیون اینترنتی نمایشگاه قرآن کریم امسال راه‌اندازی می‌‌شود

در ادامه محمدمهدی عزیز‌زاده قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم درباره بخش مجازی نمایشگاه گفت: این بخش امسال هم مانند سال گذشته در بستر فضای مجازی و از طریق آدرس iqfa.ir برگزار می‌شود و علاقه‌مندانی که نمی‌توانند به صورت حضوری در نمایشگاه حاضر شوند، می‌توانند از بخش‌های مختلف نمایشگاه مجازی از جمله بخش فروش آثار استفاده کنند، همچنین امسال تلویزیون اینترنتی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم هم راه‌اندازی شده و علاقه‌مندان می‌توانند بخش‌های مختلف نمایشگاه و همین‌طور محافل و مراسم‌ها را از طریق این تلویزیون مشاهده کنند. امکانات این تلویزیون مانند یک تلویزیون حرفه‌ای است و می‌تواند بسیاری از نیازهای مخاطبان را تأمین کند.

ارسال نظرات