۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۷۰۶۸۳۷

روایت مدیر حوزه از هوشیاری و درک راهبردی حضرت خدیجه / عوامل افزایش ثواب اعمال

روایت مدیر حوزه از هوشیاری و درک راهبردی حضرت خدیجه / عوامل افزایش ثواب اعمال
مدیر حوزه های علمیه گفت: تحولات زمانه پیش از بعثت توسط هر کسی درک نمی شد اما حضرت خدیجه(س) این تحولات را از پیش درک و کنشگری کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی در جلسه درس اخلاق دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، اظهار داشت: دسیسه های سنگینی در تاریخ اسلام نسبت به خاندان رسالت رقم خورد و مخالفان گاه آشکارا قد علم می کردند و گاهی در اندیشه های ناب اسلامی تصرف می کردند.

وی در ادامه با اشاره به مبارزات ائمه اطهار(ع) گفت: اگر مبارزه راستین اهل بیت(ع) نبود خط نبوی و علوی توسط معاندین و منافقین پاک می شد زیرا تلاش های زیادی در جهت انحراف اندیشه های اسلامی صورت گرفت و تصرفاتی در تاریخ، حدیث و تفکر اسلامی صورت گرفت تا خط علوی و نبوی تخریب و خاموش شود.

روایت مدیر حوزه از هوشیاری و درک راهبردی حضرت خدیجه / عوامل افزایش ثواب اعمال

مدیر حوزه های علمیه کشور تأکید کرد: اهل بیت(ع) در یک کارزار معرفتی قرار گرفته بودند که دشمنان آن ها شیوه های گوناگونی در این کارزار به کار می گرفتند؛ گاهی مصادیق کلام نبی اکرم(ص) را تحریف می کردند و حتی معاویه مصداق احادیث نبوی معرفی می شد و گاهی نیز به طور کل احادیث را محو می کردند و با جعل حدیث برای مقابله تلاش می کردند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم در این کارزار معرفتی و جنگ شناختی شکست خورده و قربانی شدند، اظهار داشت: گروه معترض حرکات معاندین نسبت به اندیشه نبوی نبودند و در اثر جنگ شناختی نتوانستند اهل بیت(ع) را یاری کنند و قضیه ای مثل شهادت امام حسین(ع) پیش آمد؛ یکی از مظلوم ترین چهره هایی که قربانی دسیسه های مخالفان اسلام شد حضرت خدیجه بود که با بی رحمی تهمت هایی را نسبت به آن حضرت وارد کردند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره عوامل افزایش ثواب عمل اظهار داشت: همانطور که عواملی می تواند عقاب یک عمل را شدت بخشد و افزایش دهد، عواملی نیز ثواب اعمال انسان را چند برابر می کند؛ سرعت عمل در انجام خیرات ارزش کار را بالا می برد.

وی تصریح کرد: اخلاص عمل، عمق معرفتی یک عمل، سختی زیاد، شجاعت و استقامت ثواب اعمال افزایش داده و کار انسان را پر ارزش می کند؛ این عوامل می تواند به عمل انسانس شکوه ببخشد.

آیت الله اعرافی در ادامه با بیان اینکه حضرت خدیجه همه عوامل ارزشمند ساختن اعمال را داشت، گفت: حضرت خدیجه(س) یک فهم راهبردی داشت که تحولات را از پیش می فهمید و در شخصیت حضرت محمد چیزهایی دید که هر شخصی متوجه این خصوصیات نشد؛ حضرت خدیجه(س) تحولات زمانه خویش را درک کرد و با استفاده از فهم راهبردی خود راهبری خوبی به خرج داد.

روایت مدیر حوزه از هوشیاری و درک راهبردی حضرت خدیجه / عوامل افزایش ثواب اعمال

وی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی در کل عالم تحول ایجاد کرد، افزود: حضرت خدیجه(س) یک زن دارای بصیرت و درک معرفتی است که تماشاگر نبوده و یک راهبر عملیاتی است؛ ابن خلدون در جملاتی می گوید حضرت خدیجه(س) به دین دعوت نشد خودش با دین اسلام همراه شد.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه حضرت خدیجه(س) درک راهبردی، فهم راهبردی، اقدام راهبردی، پیشاهنگی و راهبر داشت، تأکید کرد: همسر نبی اکرم(ص)، حضرت خدیجه(س) متعلق به همه امت اسلامی است که برای همه آزادگان عالم الگو است زیرا پیامبر اکرم پس از وفات همسر خود در جملاتی فرموده که خدیجه کبری(س) اولین شخص تصدیق کننده پیامبر(ص) بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه(س) در شعب ابی طالب صبر فراوان داشت و با بخشش اموال خود جلوی سقوط اسلام را گرفت و قبل از اینکه فتوحات امت اسلام را ببیند از دنیا رفت.

ارسال نظرات