۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۷۰۷۱۱۶
آیت الله مدرسی:

از ماه رمضان برای کنار گذاشتن اختلافات و وحدت کلمه استفاده شود

از ماه رمضان برای کنار گذاشتن اختلافات و وحدت کلمه استفاده شود
آیت الله مدرسی از علمای عراق، سیاستمداران این کشور را به وحدت صفوف و کنار گذاشتن اختلافات دعوت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق، سیاستمداران عراقی را به وحدت صفوف و کنار گذاشتن اختلافات دعوت کرد و گفت: ماه مبارک رمضان فرصت بزرگی برای ما مسلمانان است و ما باید از آن در جهت وحدت کلمه استفاده کنیم.

وی در سخنرانی هفتگی خود که از تلویزیون پخش شد، تأکید کرد: ضرورت دارد که علما و صاحبان بصیرت در ایجاد تقریب و الفت میان قلوب همگی و کنار گذاشتن اختلافات شخصی و گروهی و توجه به منافع عالی کشور و ملت، نقش بزرگی داشته باشند.

آیت الله مدرسی با بیان اینکه کشوری مثل عراق که مهد تمدن ها، سرزمین رسالت های الهی است و در آن حرم مطهر اهل بیت (علیهم السلام) قرار دارد، باید در صف کشور های پشرفته باشد، تصریح کرد: عراق باید در سطح صنعتی، فناوری و کشاورزی و بلکه در تمامی سطوح پشرفته باشد.

ایشان در بخش دیگر سخنان خود از کشور های همسایه عراق خواست، سهمیه آب عراق را بدهند و به آن تجاوز نکنند؛ چراکه این مسئله ممکن است موجب فاجعه های بزرگ انسانی و اقتصادی شود.

این عالم عراقی بیان داشت: آب از منابع اساسی زندگی است و نمی توان عراق را از آب محروم کرد، بلکه باید بین این کشور ها و عراق در استفاده از آب ها، همکاری باشد تا ملت های این کشور ها از زندگی با کرامت بهره مند شوند./۹۸۸

ارسال نظرات