۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۷۰۶۹۷۶
رهبر شیعیان پاکستان:

تا آزادی قبله اول مسلمانان جهان مبارزه ادامه خواهد داشت

تا آزادی قبله اول مسلمانان جهان مبارزه ادامه خواهد داشت
حجت الاسلام والمسلمین نقوی در سخنانی عموم مردم پاکستان را برای حضور حداکثری در مراسم روز جهانی قدس امسال دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رهبر شیعیان پاکستان و رئیس مجمع علمای شیعه این کشور در سخنانی روز جهانی قدس را روز مبارزه با قدرت های استکباری بویژه آمریکا و اسرائیل غاصب دانست و گفت: تا آزادی قبله اول مسلمانان جهان مبارزه ادامه خواهد داشت.

و با بیان این که در تمام شهرهای کوچک و بزرگ پاکستان مراسم باشکوه روز جهانی قدس برگزار خواهد شد، خطاب به رهبران دینی، شخصیت های فرهنگی و سیاسی و اعضا و کارکنان دفتر مجمع علمای شیعه و رهبر شیعیان پاکستان گفت: با توجه به وضعیت فعلی منطقه و پاکستان مسئولین و کارکنان تدارک لازم را برای برگزاری یک راهپیمایی عظیم در مرکز، ایالت ها، شهرها، روستاها و محله ها انجام دهند.

رهبر شیعیان پاکستان اشغال غیرقانونی قبله اول مسلمانان جهان توسط رژیم فاسد اسرائیل را به شدت محکوم کرد و اذعان داشت: تلاش ها تا آزادی کامل قبله اول مسلمانان ادامه خواهد داشت، رژیم غاصب اسرائیل از تمام مرزهای ظلم و تجاوز عبور کرده است.

وی با تاکید به حمایت همه جانبه مردم مظلوم فلسطین در بستر قانون بین المللی، آزادی، اخلاقی و حقوق انسانی ابراز داشت: سازمان ملل، سازمان کنفرانس اسلامی و کشورهای مسلمان در نجات ملت مظلوم فلسطین نقش برجسته ای ایفا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نقوی با اشاره به این که محمد علی جناح رهبر فقید و بنیانگذار پاکستان نیز اسرائیل را وجودی نا مشروع می دانست و اعلام انزجار می کرد، اظهار داشت: موضوع فلسطین و کشمیر یکی از موضوعات داغ جامعه جهانی در چند دهه گذشته بوده است، و هنوز این ها حل نشده بودند که استعمار پیر با توطئه ای ماهرانه جنگ سوریه، افغانستان، عراق، یمن، لبنان و بحرین را راه انداخت تا ملت های مسلمان را به خودشان مشغول کند.

وی روز جهانی قدس را روز حمایت از همه مظلومان جهان دانست و تاکید کرد: سکوت کشورها و نهادها اسلامی عامل افزایش جنایت رژیم صهیونیستی در اسرائیل است، لذا جهان اسلام با اتحاد و همبستگی برای آزای قبله اول تلاش و مردم مسلمان فلسطین را از پنجه خونین رژیم صهیونیستی آزاد کند./988/

ارسال نظرات