۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۷۰۷۱۶۵
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم کرمانشاه:

شهید سردار حجازی بیش از ۴ دهه به نظام و انقلاب صادقانه خدمت کرد

شهید سردار حجازی بیش از ۴ دهه به نظام و انقلاب صادقانه خدمت کرد
کرمانشاه ـ حجت الاسلام جلیلیان گفت: شهید سردار حجازی یکی از فرماندهان برجسته سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس بوده و ۴۲ سال خدمت صادقانه داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مراسم نخستین سالگرد شهادت سردار سرلشگر «سیدمحمد حجازی» جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز با حضور جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح و بسیجیان در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه برگزار شد.

حجت الاسلام شمس الله جلیلیان در این مراسم اظهار داشت: شهید سردار حجازی یکی از فرماندهان برجسته سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس بوده و ۴۲ سال خدمت صادقانه داشت و قبل از انقلاب نیز جزء انقلابیونی بود که روحیه استکبارستیزی داشت.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه افزود: سردار حجازی جزو شخصیت‌هایی بااخلاص و ولایتمدار بود که همچون شهید سپهبد سلیمانی ولایتمداری از ویژگی های بارز ایشان بود که در طول این سال‌ها ذره‌ای از مسیر ولایت خارج نشد و همین رمز ماندگاری این شهید والامقام است.

وی سردار حجازی را شخصیتی صبور و خستگی‌ناپذیر معرفی کرد و بیان داشت: این سردار بزرگ در عرصه‌های خطیر جهاد و مقاومت در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشت و سال های متمادی در این لباس مقدس، عمر خود را در راه خدمت و مجاهدت خالصانه سپری کرد.

حجت الاسلام جلیلیان اذعان داشت: صبر و استقامت سردار حجازی نشان داد که انسان های ولایتمدار صبور هستند و ولایتمداری باعث تهذیب نفس می شود لذا این سردار رشید اسلام انسانی وارسته بود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه به سخنان رهبر معظم انقلاب در وصف خصوصیات این شهید بزرگوار اشاره کرد و ادامه داد: رهبر انقلاب در پیامی به مناسبت تسلیت درگذشت این سردار پر افتخار فرمود ایشان عمری سراپا مجاهدت، فکری پویا، دلی سرشار از ایمان راستین و آکنده از انگیزه و عزم راسخ، و نیرویی یکسره در خدمت اسلام و انقلاب، خلاصه‌ ای از شخصیت این مجاهد فی سبیل الله است.

وی گفت: خوشا به سعادت کسانی که در پایان کارشان جانشین امام زمان(عج) تمام سکنات او را تایید کند.

حجت الاسلام جلیلیان با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع) اظهار داشت: در نگاه ايشان، اسلام بر پنج مورد استوار و بنا شده است: نماز، زکات، حج، روزه و ولایت که از ديدگاه این امام بزرگوار، ولایت برتر است. زیرا ولایت كلید آنهاست./1400/

ارسال نظرات