۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۷۰۷۲۳۹
تجربه های تبلیغی یک طلبه ورزشکار؛

ورزش؛ سریع ترین راه ارتباط با مردم / برای حضور طلاب در ورزش برنامه ریزی شود

ورزش؛ سریع ترین راه ارتباط با مردم / برای حضور طلاب در ورزش برنامه ریزی شود
اصفهان ـ حجت الاسلام ریاحی گفت: طلاب باید از فرصت مغتنم ورزش برای فعالیت تبلیغی استفاده کنند همچنین طلاب توانمند می‌توانند مدیران ورزشی خوبی هم باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام میثم ریاحی از روحانیون جوان و فعال اصفهان در عرصه‌های مختلف از جمله ورزش و رسانه است، وی دارای مدرک مربی‌گری و دان چهار کاراته است و علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی در سطح استان و کشور و مدیر مسؤولی نشریه ریاح و پایگاه خبری ریاح نیوز مشغول به فعالیت حرفه ای در ورزش و تربیت شاگردان و ترویج ورزش در میان طلاب و روحانیون و فعالان فرهنگی تبلیغی است.

در همین راستا خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، گفت‌وگویی با حجت الاسلام ریاحی در خصوص اهمیت ورزش برای طلاب داشته است که مشروح آن در ادامه آمده است.

ضرورت حضور طلاب در مجامع ورزشی/روحانیون می‌توانند مدیر ورزشی باشند

رسا ـ از دیدگاه شما ورزش برای طلاب چه اهمیت و ضرورتی دارد؟

وجود و حضور طلاب و روحانیون گرامی در ورزش چند نکته دارد، اول اینکه موجب سلامتی جسم و روح می شود و به ویژه برای طلاب که مشغله‌های فکری و ذهنی و کار علمی بسیاری دارند ورزش یک عامل مهم در تقویت قدرت تفکر و باروری ذهنی است.

اگرهم طلاب و روحانیون عزیز در ورزش های رزمی و دفاع شخصی حاضر بشوند، باعث می شود واکنش شان نسبت به حمله معاندین اراذل و اوباشی که شاید قصد ضربه زدن به آنان را دارند، سریع شود و می توانند از خودشان دفاع کنند.

ولی متاسفانه بسیاری از طلاب و روحانیون به دلیل مشغله‌های فراوان علمی، فرهنگی، اجتماعی و احتمالاً سیاسی فرصت حضور در میدان های رزمی و تمرین و آماده سازی بدنی را ندارند و همین امر موجب شده است که از آمادگی جسمانی خوب و منافع بی نظیر ورزش برای سلامتی برخوردار نباشند، بنابراین شایسته است طلاب عزیز برنامه ریزی نموده و ورزش را هم در برنامه های خود قرار دهند. حتی لازم است یکی از اولویت های آنان در زندگی، ورزش باشد.

ورزش یک فرصت تبلیغی است

نکته دیگر اینکه عرصه ورزش موقعیت بسیار خوبی برای تبلیغ و جذب جوانان است چراکه بسیاری از جوانان در جامعه، در عرصه ورزش فعال هستند و تجمع های بسیار خوبی را از جوانان در ورزش شاهد هستیم که می توان به عنوان یک فرصت به آن نگاه کرد و از آن بهره برد، به ویژه اینکه ورود طلاب به ورزش قهرمانی می‌تواند یک الگو سازی برای جامعه باشد که هم می‌توان عالم و عامل به دین بود و هم قهرمان ورزشی، همچنین عرصه مربی‌گری ورزشی یک فرصت بسیار عالی برای فعالیت فرهنگی تبلیغی و اثرگذاری بر نسل جوان و نوجوان علاقمند به ورزش است که بهره‌گیری از این فرصت اثرگذار بسیار مهم است.

از طرفی جوانان وقتی شاهد حضور طلاب و روحانیون در ورزش باشند بهتر به آنان اعتماد نموده و ارتباط می گیرند. بنابراین باید از این فرصت، استفاده نمود و بعنوان تبلیغ در سلامت و ورزش به آن نگاه کرد و ورزش را در کنار تمام مزایا و فوایدی که برای طلاب دارد به یک فرصت تبلیغی تبدیل کرد.

ضرورت حضور طلاب در مجامع ورزشی/روحانیون می‌توانند مدیر ورزشی باشند

رسا ـ به نظر شما مردم از ورود روحانیت به ورزش استقبال می‌کنند؟

نکته سوم در اهمیت ورود طلاب به ورزش همین بُعد مردمی بودن است. بر هیچکس پوشیده نیست که عام مردم از حضور روحانیون و طلاب در ورزش استقبال نموده و خوشحال می شوند و آنان را بیشتر دوست می دارند. نمونه بارز این مطلب هم رهبر معظم انقلاب هستند که بارها و بارها مشاهده نموده ایم ایشان با حضور خودشان در کوهپیمایی و ارتباط با مردم، بیش از پیش در دل مردم قرار گرفتند و حتی کسانی که به نوعی زاویه با نظام داشته‌اند وقتی در مسیر کوهپیمایی ایشان را می دیدند و ارتباط می گرفتند به طور کلی عقایدشان تغییر کرده و حتی شیفته شخصیت امام خامنه‌ای شده اند.

بنابراین به جرأت می توان گفت که یکی از سریع ترین راه های ارتباط با مردم و مردمی شدن طلاب و روحانیون، ورزش است. امیدوارم حوزه به اهمیت این موضوع پی برده و از این مهم غافل نشود، بنده نیز بازخورد خوبی از شاگردان و هم باشگاهی‌ها و عامه مردم در تمرینات ورزشی داشته‌ام و حضور بنده به عنوان یک روحانی مبلغ در میان مردم به عنوان یک ورزشکار همیشه با استقبال آنها همراه بوده است.

رسا ـ به نظر شما یک روحانی می‌تواند یک مسؤول ورزشی هم باشد؟

 عرصه ورزش نیازمند تخصص است و اگر یک روحانی در زمینه ورزشی متخصص و مجرب باشد و از اهالی ورزش باشد قطعا گزینه شایسته‌ای برای تصدی پست‌های مدیریتی در عرصه ورزش است، مهم ترین نکته ای که می شود بدان اشاره نمود این است که بسیاری از مسؤولیت ها و مدیریت های ورزشی، نیازمند حضور طلاب و روحانیون عزیز است که می توانند با قبول مسؤولیت و انجام شایسته وظایف خود، در بطن جامعه و مردم تاثیر گذار باشند ولی چون بعضی از مسؤولان و افراد در قشر روحانیت عرصه تبلیغ را فقط در مسجد، حسینیه، روضه و میدان های معنوی و تجمعات مذهبی می بینند، هم زحمت بیشتری برای تبلیغ معارف دین و اثرگذاری بر جامعه باید ببرند و هم مسیر دورتری را تا رسیدن به نتیجه می پیمایند.

قطعا حضور طلاب متعهد و متشرع که توانمندی تخصصی و تجربه در عرصه مدیریت ورزشی و دارای سابقه ورزشی مؤثر هستند در مناسب مربوط به حوزه ورزش و جوانان می‌تواند گره‌گشای مشکلات به صورت چند بُعدی باشد، یعنی هم مشکلات مدیریتی حوزه ورزش را برطرف خواهند کرد هم تعالیم فرهنگی برخاسته از اسلام ناب محمدی(ص) و معارف اهل بیت(ع) را وارد عرصه ورزش خواهند کرد و این می‌شود یک تعلیم و تربیت استاندارد و متعالی در حوزه ورزش.

بنابراین بسیار شایسته است که بعضی از مبلغین محترم از طریق ورود جدی به عرصه ورزش تبلیغ خودشان را پیگیری نمایند. البته عرصه جهادی که امروز باب آن به خوبی باز شده است هم عرصه خوبی است، عرصه های دیگر هم همینطور اما شایان ذکر است که از ورزش غافل نشویم و از آن به عنوان یک میدان وسیع تبلیغی بهره مند باشیم.

از اهمیت ورزش هم همین قدر بس که فرمودند:« نعمتان مجهولتان الصحه و الامان» و این تنها بخشی از اهمیت ورزش برای طلاب است و خوب اولین کسانی که باید قدر سلامتی خودشان را بدانند و برای سلامتی خود و خانواده شان تلاش کنند طلاب و روحانیون محترم هستند.

ضرورت حضور طلاب در مجامع ورزشی/روحانیون می‌توانند مدیر ورزشی باشند

رسا ـ لطفا فعالیت‌های ورزشی و سابقه ورزشی خود را شرح بدهید.              

از سال ۷۰ ورزش کاراته را به طور رسمی آغاز کردم و در مسابقات مختلف شهرستانی استانی و ملی هم شرکت کردم و قهرمانی هایی و رتبه‌هایی از مقام اول تا سوم کسب کرده ام. سالهای اول تمرین فقط فصل تابستان را تمرین می کردم و بقیه سال رو به تحصیل می پرداختم اما کم‌کم موفق به حضور مستمر در کلاس های آموزشی شدم و در سال ۷۷ موفق به اخذ دان ۱ شدم و پس از آن وارد میدان قهرمانی و مسابقات ورزشی شدم و به لطف خدا امروز مربی و دارنده دان چهار کاراته هستم.

همچنین مسؤولیت هایی در هیأت کاراته استان و شهرستان و سبک های کاراته داشتم از جمله مسؤول فرهنگی هیئت کاراته شهرستان اصفهان و امروز هم به عنوان مسؤول کمیته هماهنگی سازمان ها و ارگان‌های هیأت کاراته استان اصفهان مشغول به فعالیت هستم.

رسا ـ نکته پایانی اگر مطلبی هست بفرمایید.

به نظر بنده مسأله ورود طلاب و روحانیون به حوزه ورزش به صورت حرفه ای و تخصصی بسیار مهم است و باید نهادهای حوزوی نظیر مراکز مدیریت حوزه علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی در زمینه حضور طلاب در مجامع ورزشی عمومی و خارج از فضای حوزه علمیه برنامه ریزی و سازماندهی داشته باشند و اساسا مسأله تبلیغ در ورزش باید مورد توجه قرار بگیرد و حتی ورزش و تعالیم ورزشی می‌تواند تبدیل به یک واحد درسی در حوزه علمیه بشود و بسیار هم منافع و دستاوردهای خوبی خواهد داشت.

همچنین مسؤولان باید رصد خوبی نسبت به فعالیت های ورزشی طلاب و روحانیون داشته باشند و نسبت به جذب و حمایت طلاب مستعد در حوزه ورزش و همچنین حضور روحانیون ورزشکار در پست های مدیریتی حوزه ورزش را به عنوان یک کارویژه در راستای بهبود شرایط و فضای مجامع ورزشی در نظر داشته باشند و از آن حمایت کنند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سید
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
خیلی عالی است.افرین به چنین عزیزی که در همه امور موفق هستند
13
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
روحانیت باید در همه عرصه ها شرکت کنند که همه بدانند روحانیت هم میتواند کوشا وفعال باش عالیه
13
0
رسول
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
خداقوت
ای کاش مسئولین از تجربه و مشاوره ایشان استفاده میکردند
12
0
ناشناس
|
۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴
آخه کی دنبال این آدم های فعال است اگر حذفشون نکنند خیلیه
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
کاملا درست است
11
0
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
سلام ای کاش همه‌ی طلبه ها و روحانیون همینطور بودند
8
0
هستی
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲
واقعا حضور روحانیون در ورزش می تواند تاثیرگذار باشد حرف ایشان درست است
11
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸
سلام بر شما آفرین بر روحانیتی که حضور خود را در نشاط مردمی بهتر می داند تا فقط در غم و به نظر من بهترین ایده است این پوشش به دلیل اینکه واقعا ورزش سرزنده می کند آدم رو ، این بهترین موقع ارتباطی ست برای روحانی و مردم
11
0
؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۶
سلام خسته نباشید خوبه ولی یه فکری بکنند برا همه جونها رایگان بشه
11
0
؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۶
سلام خسته نباشید خوبه ولی یه فکری بکنند برا همه جونها رایگان بشه
11
0
هیئت
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
بسیار عالی خداقوت به این طلبه فعال و جوان انقلابی که الحق و الانصاف در همه زمینه ها مبلغ واقعی است
9
0
حسنعلی
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
سلام در ورزش کشور باید از ایشان استفاده شود
8
0
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
درود بر این روحانی جوان انقلابی
3
0