۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۷۰۷۲۹۷
نیم نگاهی به عملکرد دفتر تبلیغات اسلامی(۲)؛

خروجی‌های علمی دفتر تبلیغات بسیار وسیع و قابل اعتنا است

خروجی‌های علمی دفتر تبلیغات بسیار وسیع و قابل اعتنا است
حجت الاسلام طالبی نیا در خصوص عملکرد دفتر تبلیغات با اشاره به وارد بودن برخی نقدهای طلاب به عملکرد دفتر گفت: نگاه توده طلاب به دفتر تبلیغات نگاه یک نهاد انقلابی نیست.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست صریح و صمیمی فعالان انقلابی حوزه علمیه قم به همت خبرگزاری رسا در دفتر تبلیغات اسلامی با حضور حجت الاسلام والمسلمین واعظی در تاریخ 27 دی ماه سال گذشته برگزار شد.

در این نشست که افراد زیادی به صحبت و اظهار نظر پرداختند، در اخباری مجزا نظرات حاضرین به همراه پاسخ رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر می شود.

حجت الاسلام طالبی نیا امام جماعت مسجد لولاگر تهران اظهار داشت: از مجموعه فعالیت‌های دفتر تبلیغات و خروجی‌هایی که در رسانه می‌بینیم و اندیشمندانی مثل دکتر لک زایی که فعالیت می‌کنند باید تشکر کنم؛ برنامه رادیو معارف شبهات زیادی را جواب داده است و بسیار باید به رسانه اهمیت داد برای مثال شبکه ولایت که تحت ارشاد آیت الله مکارم فعالیت می‌کند را ۴۰ میلیون نفر می‌بینند.

وی ادامه داد: یکی از ائمه جمعه آمریکا نامه زد به رادیو معارف که چرا ساعت پخش خطبه را عوض کردید من از روی خطبه‌های قم خطبه خودم را می‌خواندم.

خروجی‌های علمی که دفتر دارد بسیار وسیع و قابل اعتنا است

این مبلغ بین الملل تصریح کرد: از اعزه دفتر تبلیغات می‌خواهم رسانه را جدی‌تر بگیرند؛ وزن آقای لک زایی بسیار بالا است و من این را در استانبول شاهد بودم در کنفرانسی که اهل سنت برگزار کرده بودند، وزن ایشان را دبدم که یکی از عناصر فعال دفتر بوده و باید تشکر کنیم؛ خروجی‌های علمی که دفتر دارد بسیار وسیع و قابل اعتنا است و کسانی که در عرصه بین الملل هستند، اندیشمندان زیادی که در این پژوهشکده‌ها زحمت می‌کشند، باید قلم این‌ها را ببوسیم و تشکر کنیم.

از دفتر تبلیغات روح انقلابی احساس نمی کنیم

حجت الاسلام طالبی نیا اظهار داشت: زمان دولت خاتمی ما نتوانستیم درس بخوانیم، چون هر روز باید تظاهرات و اعتراض می‌کردیم و هر وقت از جلوی دفتر رد می‌شدیم یک شعاری هم علیه دفتر می‌دادیم؛ من هم عرض می‌کنم که روح انقلابی از دفتر تبلیغات حس نمی‌کنیم؛ این مسأله است که دفتر باید به عنوان مشکل ببیند.

وی با اشاره به عدم مشارکت دفتر تبلیغات در برگزاری همایش برای علامه مصباح گفت: روح مطلب مهم است و لازم نیست آقای رجبی بگوید، زیرا آیت الله مصباح بسیار مهم است و در نظر رهبر انقلاب خیلی عزیز است؛ در سالگرد ۱۹ دی که فوت مرحوم هاشمی است هیچ اسمی از وی نمی‌آورند، اما از آیت الله مصباح تجلیل می‌کنند؛ بی تابی حضرت آیت الله خامنه‌ای را در ارتحال مصباح دیدیم و همچنین گریه‌های این بزرگوار را در تشییع مالک اشتر خودشان که بی سابقه است.

امام جماعت مسجد لولاگر تهران ادامه داد: این انتقاداتی که دوستان به دفتر می‌کنند تا حدی وارد است و دفتر تبلیغات اسلامی باید به عنوان مشکل این را ببیند و در پی حل آن برآید؛ برادر ما تعبیری را راجع به دفتر به کار بردند که من قبول ندارم، اما بنده به عنوان یک طلبه این حس انقلابی را از دفتر ندارم و باید خود دفتر افراد معروف به انقلابی گری را دعوت کند تا با همفکری این مشکل حل شود؛ نگاه توده طلاب به دفتر تبلیغات چندان انقلابی نیست.

دفتر تبلیغات نمی تواند در عرصه بین الملل ورود کند

حجت الاسلام والمسلمین واعظی در حالی که صحبت حجت الاسلام طالبی نیا به پایان نرسیده بود و می‌خواست وارد بخش دوم صحبت خود شود، گفت: لازم می‌بینم در این قسمت پاسخی عرض کنم؛ در دفتر تبلیغات مجموعه‌ای از نشست‌های علمی و معرفتی برای نکوداشت آیت الله مصباح و شهید سلیمانی برگزار کردیم که به دوستان می‌گویم برای شما بفرستند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ادامه افزود: ما در فضای کرونایی اجتماعاتی نداریم و همه جلسات ما وبیناری است؛ دفتر تبلیغات هیچ نشست حضوری نداشت و در نشست‌های مجازی اش چند جلسه به انتخابات پرداخته بود؛ در مجله «ره توشه» که برای زنان، مناطق اهل سنت و یک ره توشه خانگی داریم و چهارمین ره توشه را برای انتخابات در نظر گرفته بودیم؛ کسانی که دنبال بهانه هستند به ره توشه سوم پرداختند که حرفی از انتخابات نزده بود.

حجت الاسلام طالبی نیا نیز اظهار داشت: به کشور‌های اروپای غربی چندین بار برای تبلیغ رفتم و اشرافی در حد خودم دارم و باید متذکر شوم که مبلغین و روحانیون ما در حوزه بین الملل سواد ندارند و در این عرصه، کسی متولی نیست و از شما می‌خواهم که ورود کنید.

حجت الاسلام و المسلمین واعظی نیز در پایان خاطرنشان کرد: عرصه بین الملل متولی و متکفل خود را در کشور دارد و ما نمی توانیم ورود سخت افزاری کنیم.

ارسال نظرات