۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۷۰۷۳۰۰
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:

رسانه‌ها حقایق انقلاب را برای افکار عمومی تبیین کنند

رسانه‌ها حقایق انقلاب را برای افکار عمومی تبیین کنند
کرمانشاه ـ آیت الله علما گفت: مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین تأکید دارند و رسانه‌ها نیز باید روشنگری کرده و حقایق انقلاب و قبل از آن را تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما امروز در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره ابوذر که در مجتمع بعثت برگزار شد، اظهار داشت: ۳۰ سال پیش از سوی مقام معظم رهبری طرح مقابله با شبیخون و تهاجم فرهنگی مطرح شد و عده ای به این منظور کمیسیونی تشکیل دادند، اما رهبر فرمود این کافی نیست.

وی ادامه داد: در آیات قرآن خداوند به قلم قسم خورده است و امام راحل نیز در اهمیت این موضوع فرمود تفنگ ها باید به قلم تبدیل شوند و این موارد نشان دهنده اهمیت قلم در چنین شرایطی است.

آیت الله علما گفت: امام راحل با توکل به خدا و داشتن یک قلم و یک کاغذ قیام کرد و توانست با آنچه که بر روی کاغذ پیاده کرد دنیا بر او حساب باز کند.

وی با اشاره به اینکه تبعید ابوذر بر پایه بیان حقایق بود، اظهار داشت: بر همین اساس مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین تأکید دارند و رسانه‌ها نیز باید روشنگری کنند و انقلاب و قبل از آن را تبیین کنند.

آیت الله علما گفت: امام از برخورد مسلحانه مردم را منع کرد و بواسطه اینکه به روشنگری و بیدار کردن مردم پرداخت، تبعید شد.

امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: امروز معصومین، امام(ره) و مقام معظم رهبری از ما تبیین را می‌خواهند و هر کس به سهم خود باید جهاد تبیین را به جا آورد و حقایق انقلاب را تبیین کند.

آیت الله علما اظهار داشت: اگر امروز در روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) و جشنواره ابوذر گرد هم جمع شده ایم بخاطر اثرات جهاد تبیین است.

وی ادامه داد: امروز دشمن از جهاد تبیین، بیان حقایق انقلاب و روشنگری مردم هراس دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان داشت: اینکه مقام معظم رهبری اصرار بر جهاد تبیین دارد به خاطر این است که نتایج آن را دیده و بر آن واقف است.

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید دارند دولت و ملت باید متکی به خود باشند چرا که همواره شاهد هستیم که اگر مردم و نیروهای مسلح متکی به خود نبودند امروز این اقتدار را نداشتیم.

آیت الله علما گفت: بخش عمده‌ای از جهاد تبیین به قبل از انقلاب بر می گردد لذا باید اتفاقات قبل از انقلاب را برای جوانان و نوجوانان تبیین کنیم و برای آنها بازگو کنیم که همین استان قبل از انقلاب جولانگاه آمریکایی‌ها بود اما امروز اقتدار ایران به جایی رسیده که ایران در یک طرف میز قرار دارد و در طرف دیگر آمریکا نشسته است.

وی با اشاره به اینکه قدم به قدم انقلاب نیاز به تبیین برای آیندگان دارد، خاطرنشان داشت: کار رهبری هدایت و راهبری است و این ما هستیم که باید به دنبال اجرای فرامین رهبری باشیم و در راستای آن حرکت کنیم./1400/پ202/

ارسال نظرات