۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۷۰۷۳۳۶
حجت الاسلام و المسلمین رفیعی عنوان کرد؛

پاسخگویی به شبهات فضای مجازی از وظایف حوزه علمیه

پاسخگویی به شبهات فضای مجازی از وظایف حوزه علمیه
استادحوزه و دانشگاه با اشاره به تبلیغات ضددین در فضای مجازی گفت: جوانان شبهات را می‌بینند اما به دنبال جواب نمی روند، پاسخگویی به شبهات فضای مجازی از وظایف حوزه است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی سخنران معارفی حرم حضرت معصومه(س) بعدازظهر امروز در ادامه سلسله جلسات تفسیر سوره عنکبوت گفت: در آیه ۵۶ سوره عنکبوت خداوند می فرماید اگر دنیای شما در خطر قرار گرفته است، هجرت کنید این زمین بزرگ است و خدا شما را کمک می‌کند.

وی بهترین شهر را جایی توصیف کرد که انسان در امور مادی و دنیوی پیشرفت کند و تاکید کرد: قطعا هجرت سخت است اما ارزشی در آن نهفته شده که تحمل آن پسندیده می باشد، بسیاری از علمای ما برای فراگیری دانش از دیار و وطن خود هجرت کردند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه با اشاره به اینکه هجرتی مورد پسند قرآن است که دین و ایمان انسان حفظ شود، یادآور شد: برخی امروزه برای فرار از دستورات دین، فرار از حجاب هجرت می‌کنند البته اینگونه مسافرت‌ها هجرت نیست بلکه سقوط است.

وی با اشاره به کاروان تجاری شام و کارهای تبلیغاتی آنها ابراز کرد: صدها کاروان در فضای مجازی تبلیغ ضد دین می‌کنند، دشمن با تبلیغات در ایجاد تردید در قرآن و توسل است و در این راه بسیار دقیق تلاش می‌کند؛ جوانان شبهات را می‌بینند اما به دنبال جواب نمی روند، پاسخگویی به شبهات فضای مجازی از وظایف حوزه علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به پنج نوع از هجرت عنوان کرد: هجرت اول مکانی است، دومین نوع هجرت عقیدتی است و هجرت اخلاقی سومین نوع هجرت می باشد و بسیار مهم است که انسانی رذایل اخلاقی مثلاً کینه را کنار بگذارد.

وی در پایان افزود: چهارمین نوع هجرت هجرت علمی است عربستان از این جهت در پرورش وهابی و تکفیری دنیا را قبضه کرده است چرا ما برای آموزش قال الصادق ضعیف عمل می‌کنیم، آخرین نوع هجرت، هجرت از شهوات است.

ارسال نظرات