۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۷۰۷۳۴۱
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم مطرح کرد؛

رشد سه برابری مشارکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان قم

رشد سه برابری مشارکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان قم
عمرانی گفت: طی سال گذشته حدود ۲۵ هزار نفر از مردم شریف استان قم، در این جشنواره شرکت نمودند که رشد حدود ۳ برابری مشارکت اعضا را نشان می دهد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی استان قم، با حضور مسئولان استانی و برگزیدگان این رویداد، روز یکشنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۱ در محل سالن غدیر اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم برگزار شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور در راستای عمل به رسالت فرهنگی و ترویجی خود در حوزه‌ی کتاب و کتابخوانی، طی سال‌های گذشته اقدام به برگزاری و شکل‌دهی بزرگترین رویداد کتابخوانی در کشور نموده است که این رویداد عظیم و جریان کتابخوانی در قالب جشنواره‌ی کتابخوانی رضوی متبلور شده است و مفتخریم که امروز اختتامیه‌ی استانی یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در استان قم را برگزار نماییم.

وی توضیح داد: طی سال‌های گذشته به طور متوسط، بیش از یک میلیون نفر در سراسر کشور در این جشنواره کتابخوانی شرکت نموده‌اند که خود نشان از موفقیت این جشنواره در نیل به اهداف خود و جلب مشارکت آحاد مختلف مخاطبین، در رده های مختلف سنی، اعم از کودکان و نوجوانان وجوانان و بزرگسالان داشته است.

عمرانی افزود: این جشنواره در قالب های مختلف و متنوع اعم از سوالات چهارگزینه‌ای، نقاشی، پویش کتابخوان و داستانک بخش شعرگویی و قصه گویی برگزار شده است؛ ضمن اینکه در سال گذشته و به جهت تقارن با دو نیمه شعبان، بخش ویژه امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف نیز به این جشنواره افزوده شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم با اشاره به نقش کتابداران در ترویج جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی، موفقیت خود را پس از توفیقات الهی و عنایات خاصه‌ حضرت علی بن موسی الرضا، مرهون زحمات کتابدارانی است که با حرکتی جهادی و ارزشمند، تمام تلاش خود را مصروف ترویج فرهنگ اصیل رضوی و مهدوی نمودند.

وی اضافه کرد: کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان قم، طی سال گذشته علاوه بر ترویج این فرهنگ در کتابخانه‌های محل ماموریت، تلاش نمودند تا فضای مجازی را نیز معطر به عطر رضوی و مهدوی نمایند؛ ضمن اینکه با همراهی و حمایت و مساعدت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها و مسجد مقدس جمکران، اقدام به ایجاد پایگاه هایی فرهنگی با هدف ترویج و جلب مشارکت زائرین در این جشنواره نمودند که با استقبال بی‌نظیری از سوی مردم و زائرین عزیز روبرو گردید.

عمرانی تصریح کرد: طی سال گذشته حدود ۲۵ هزار نفر از مردم شریف استان، در این جشنواره شرکت نمودند که رشد حدود ۳ برابری مشارکت اعضا و مردم عزیز استان نسبت به سال گذشته ، موفقیتی چشمگیری را در سطح کشور ، برای کتابخانه‌های عمومی استان رقم زده است.

وی در پایان گفت: از یکایک همکاران پرتلاش و خدومم و هم چنین از دستگاه ها و سازمان هایی که در تحقق این امر، و ترویج فرهنگ اهل بیت نهایت همکاری و همراهی را نمودند صمیمنه قدردانی و تشکر می کنم و امیدوارم که با عنایات خاصه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بتوانیم در راه ترویج فرهنگ اهل بیت گام برداریم.

ارسال نظرات