۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۷۰۷۳۷۷
نیم نگاهی به عملکرد دفتر تبلیغات اسلامی(۳)؛

وظیفه دفتر تبلیغات اسلامی در انقلابی ماندن حوزه

وظیفه دفتر تبلیغات اسلامی در انقلابی ماندن حوزه
حجت الاسلام گرجی گفت: دست‌های خائنی می‌خواهد حوزه را از انقلابی بودن جدا کند و دفتر تبلیغات باید در شناسایی و قطع این دست‌های خائن پیش قدم باشد

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست صریح و صمیمی فعالان انقلابی حوزه علمیه قم به همت خبرگزاری رسا در دفتر تبلیغات اسلامی با حضور حجت الاسلام والمسلمین واعظی در تاریخ 27 دی ماه سال گذشته برگزار شد.

در این نشست که افراد زیادی به صحبت و اظهار نظر پرداختند، در اخباری مجزا نظرات حاضرین به همراه پاسخ رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر می شود.

حجت الاسلام علی اصغر گرجی به عنوان چهارمین نفر ضمن تشکر از خبرگزاری رسا و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بابت تدارک این جلسه، گفت: قطعا زحماتی که کشیده شده بسیار زیاد است و از همه آن‌ها تشکر می‌کنم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در سفر خود به کرمانشاه ۵ مرحله، انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی را به عنوان سیر تاریخی ذکر کردند و فرمودند الان در مرحله نظام اسلامی در آستانه تحقق دولت اسلامی هستیم و کدی از حضرت آقا نداریم که دولت اسلامی محقق شده باشد.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: در فرمایشات ۲۵ اسفند ۹۴ که مشروح‌ترین سخنرانی رهبر انقلاب در خصوص حوزه انقلابی است که حوزه را به عنوان مادر انقلاب معرفی کردند تا اگر انقلابی بماند نظام هم انقلاب خواهد ماند؛ اگر حوزه از انقلابی بودن فاصله گرفت نظام هم از انقلابی بودن فاصله می‌گیرد؛ حضرت آقا بحث نظام و انقلاب را دو مفهوم جدگانه می‌دانند که البته باید در خارج و در مصداقی یکی باشند.

دفتر تبلیغات در شناسایی دست های خائن پیش قدم باشد

وی به اشاره به اینکه حضرت آیت الله خامنه ای در خصوص بیانیه گام دوم توصیه کردند که روی این بیانیه کار شود اظهار داشت: در این بیانیه بر روی تمدن نوین اسلامی هدف گذاری شده که به جوانان فرمود نوبت شما است تا انقلاب را به تمدن نوین اسلامی برسانید. سؤال من این است: وظیفه دفتر تبلیغات به عنوان نماد روشنفکری حوزه در قبال مطالبه حضرت آقا یعنی حرکت از نظام اسلامی به دولت اسلامی و انقلابی ماندن حوزه چیست؟

حجت الاسلام گرجی ادامه داد: حضرت آقا در خصوص دست‌های خائنی که می‌خواهد حوزه را از انقلابی بودن جدا کند هشدار داده اند و دفتر تبلیغات باید در شناسایی و قطع این دست‌های خائن پیش قدم باشد نه اینکه فقط کتاب و نشست برگزار کند البته ناشکری نمی‌کنیم از اینگونه خدمات، اما این به تنهایی که هنر نیست.

وی تصریح کرد: در موارد ذکر شده وظیفه دفتر تبلیغات حوزه، چه چیزی تشخیص داده شده است و چه اقداماتی انجام شده و سؤال سوم اقدام کردن تنها که کافی نیست و آثار محسوس آن را بفرمایید در حوزه و جامعه چه بوده است؟

هیچ موسم تبلیغی انقلابی نداریم

جانشین مسؤول شورای مرکزی قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی ابراز داشت: بنده سراغ دارم مجموعه‌ای را بدون یک ریال بودجه مصوب بدون کارمند و دفتر وارد مسأله شدند و کارنامه قابل دفاعی دارند، اما با این حال دفتر تبلیغات با این همه امکانات که دارد باید کارنامه‌ای بسیار قابل توجه داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نکته دیگر در خصوص امر تبلیغ یک سری موسم‌های مذهبی دارد، اما تقریبا هیچ موسم رسمی تبلیغی انقلابی نداریم که نهاد‌های تبلیغی اعزام مبلغ داشته باشند؛ مثلا در ایام دهه فجر مبلغ اعزام نمی‌شود و خوب است که یک موسم و زمان هم برای اعزام مبلغ در نظر گرفته شود.

تعداد بازدید : 0
ارسال نظرات