۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۷۰۷۳۷۹
معاون پژوهشی مدرسه فقهی امام محمد باقر:

خدمت بدون مزد و منت از ویژگی های انسان‌های کریم است

خدمت بدون مزد و منت از ویژگی های انسان‌های کریم است
اصفهان - حجت الاسلام عماد پور خدمت بدون مزد و منت را از ویژگی های انسان کریم دانست و گفت: خدمت در دستگاه امام حسین(ع) و زائران حضرت تبرع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حامد عمادپور دوشنبه شب درهمایش خادمان موکب علی ابن باقر(ع) که در جامعه القران کاشان برگزار شد، با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) گفت: خدمت بدون مزد و منت را از ویژگی‌های انسان کریم است.

وی با اشاره به اینکه سعادت خدمت در موکب علی ابن باقر(ع) برای خدمات دهی به زائران امام حسین(ع) سعادت بزرگی است که نصیب هرکسی نمی‌شود، افزود: شما خادمان موکب علی ابن باقر(ع) انسان‌های کریمی هستید که باید قدردان جایگاهی که دارید باشید.

حجت الاسلام عماد پورتأکید کرد: خدمت در دستگاه امام حسین(ع) و زائران تبرع است و این نوع خدمت ماندنی است و باید قدرخود را بدانید که چنین سعادتی نصیب شما شده است.

محمدرضا حقی مدیر اجرایی موکب علی ابن باقر(ع) کاشان نیز گفت: موکب علی ابن باقر(ع) کاشان فعالیت خود را از ۹۳ در کربلا با هدف فعالیت‌های فرهنگی و خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی آغاز کرد.

وی نشر مبانی اعتقادی و اصیل تشییع و اجتماع مسلمین با هدف گسترش فرهنگ شیعی و مبارزه با انحرافات، صدور دقیق و کارشناسی شده آرمان‌های انقلاب اسلامی و تقویت جبهه مقاومت در جهان اسلام را از جمله اهداف فرهنگی موکب علی ابن امام محمد باقر(ع) اعلام کرد.

محمد محبی زاده عضو هیات امنای موکب علی ابن باقر(ع) نیز تعداد خادمان افتخاری موکب علی ابن باقر(ع) را حدود ۱۸۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳۰ نفر در حوزه بهداشت و درمان خدمات درمانی فعالیت دارند و مابقی در بخش‌های آشپزخانه و خدمات عمومی و رفاهی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه خدمات دهی موکب علی ابن باقر(ع) تنها منحصر به کربلا نیست، گفت: موکب علی ابن باقر(ع) کاشان در حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی و سیل شمال و جنوب کشور در امر بازسازی و خدمات دهی به سیل زدگان فعالیت داشت.

محبی زاده یادآور شد: با شیوع کرونا، موکب علی ابن باقر(ع) کاشان در تهیه غذای گرم و کمک‌های معیشتی به نیازمندان و آسیب دیدگان ازکرونا در کاشان فعال بود.

حق پناه عضو هیات مدیره موکب علی ابن باقر(ع) نیز با اشاره به پیش بینی موکب به ۲ تن گوشت در اربعین امسال، گفت: امسال به جای ۲ تن گوشت، تاکنون ۵ تن گوشت آماده شده است.

لازم به ذکر است، موکب حضرت علی ابن باقر کاشان هرساله در ایام اربعین بیش از ۱۰ شبانه روز با ظرفیت اسکان و پذیرایی از ۵۰۰۰ هزار نفر در قالب برنامه‌های فرهنگی و خدمات وسیع رفاهی، به زائرین حسینی خدمت می‌کند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات