۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۷۰۷۴۶۳
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم کرمانشاه:

تحقق شعار سال و غلبه بر مشکلات موجود نیازمند تفکر و اندیشه جهادی است

تحقق شعار سال و غلبه بر مشکلات موجود نیازمند تفکر و اندیشه جهادی است
کرمانشاه - حجت الاسلام جلیلیان گفت: تحقق شعار سال و غلبه بر مشکلات موجود نیازمند تفکر و اندیشه جهادی و مدیریت جهادی و انقلابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام شمس الله جلیلیان امروز سه شنبه در همایش ائمه جمعه و جماعات در راستای جهاد تبیین که در حسینیه ثارالله کرمانشاه برگزار شد ماه رمضان را ماه جهاد تبیین عنوان کرد و اظهار داشت: جهاد تبیین ریشه در ادیان و سیره و سنت اهل بیت(ع) دارد.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) افزود: امروز علما و بزرگان دین که وارثان انبیا هستند نقش مهمی در امر جهاد تبیین دارند.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس پس از فرمان مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین باید در زندگی فرد فرد ما یک تلاش مضاعف و محسوس در این خصوص دیده شود.

حجت الاسلام جلیلیان گفت: دفاع مقدس با همه عظمتی که داشت یک واجب کفایی بود اما در مورد جهاد تبیین رهبر می‌فرماید فریضه عینی فوری لذا نقش مهم تری دارد.

وی ادامه داد: در دفاع مقدس برای حضور در میدان هر کسی هر چه در توان داشت به کار می‌گرفت و همه به دنبال این بودند که رزمندگان در حال جهاد را مجهز کنند، جهاد تبیین نیز ملزوماتی دارد که باید نسبت به آن اهتمام ویژه داشته باشیم.

حجت الاسلام جلیلیان حضرت زهرا(س) را نمونه بارز جهاد تبیین معرفی کرد و بیان داشت: حضرت زهرا(س) با کمترین امکاناتی که در اختیار داشت در عین تنهایی و مظلومیت چندین شبانه روز درب خانه مهاجرین و انصار رفتند و به تبیین دین اسلام پرداختند و در این راه پهلویش شکست و به شهادت رسید لذا جهاد تبیین هزینه دارد و برای جهاد تبیین باید آماده پذیرش هرگونه هزینه هم باشیم.

وی گفت: برای جهاد تبیین نیاز به پیوند های اجتماعی قوی داریم و باید گرد هم جمع شویم و همفکری کنیم تا بتوانیم به درستی وظیفه خود را انجام دهیم.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) افزود: داشتن روحیه خستگی ناپذیر با عزم و اراده قوی، خودباوری، رفتار منصفانه، قول صریح و بلیغ و رعایت ادب از الزامات کار مجاهدانه در جهاد تبیین است.

وی اظهار داشت: بیان حقایق انقلاب و نظام، دستاوردها و موفقیت ها، ظرفیت ها و قابلیت ها، عناصر و منابع قدرت از عرصه های جهاد تبیین به شمار می رود.

حجت الاسلام جلیلیان در ادامه اشاره‌ای به مسائل داخلی کشور داشت و خاطرنشان کرد عده‌ای در داخل و خارج به شدت در حال تبلیغ و تخریب این دولت هستند تا مردم را قانع کنند که این دولت با دولت‌های دیگر هیچ تفاوتی ندارد.

وی ادامه داد: اما واقعیت چیز دیگری است و سرعت حل مشکلات در این دولت بسیار بالا است و آینده امیدوارکننده‌ای داریم لذا باید فرصت داد و هنوز برای قضاوت کردن زود است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) اذعان داشت: همه ما می دانیم این دولت در شرایطی تحویل گرفته شد که با کسری بودجه ۴۵۰ هزار میلیارد دلاری بدهی، ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومانی، صادرات نفتی کمتر از ۶۰۰ هزار بشکه و ... مواجه بود که حل و فصل این مشکلات زمان‌بر است.

وی بیان داشت: دولت آقای رئیسی بخشی از بدهی های های قبلی را تسویه کرده و کمتر سراغ استقراض رفته و تجارت غیرنفتی را نیز ارتقا و دیپلماسی اقتصادی را فعال کرده است.

حجت الاسلام جلیلیان گفت: آیت الله رئیسی همچنین راه شکوفایی اقتصادی در سال ۱۴۰۱ را هموار کرده و رفع مشکلات کشور را به برجام گره نزده است.

وی افزود: بر همین اساس رهبر انقلاب در نامگذاری سال جدید به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین که راه عبور از مشکلات است را مورد تاکید قرار دادند.

حجت الاسلام جلیلیان اظهار داشت: تحقق شعار سال و غلبه بر مشکلات موجود نیازمند تفکر و اندیشه جهادی و مدیریت جهادی و انقلابی است.

وی گفت: با همه این تفاسیر اما انتقاد ما از دولت آقای رئیسی این است که از تعداد کثیری از بانیان وضع موجود در مدیریت های مختلف استفاده می‌کند و بدنه دولت از این افراد پر است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) بیان داشت: کسانی که چندین سال نگاهشان به کدخدا بود و تفکر غرب گرایی داشتند و نتوانستند مشکلات را حل و فصل کنند باید کنار گذاشته شوند روحانیت نسبت به ایم مهم توقع دارند و رئیس‌جمهور باید اقدامی جدی در این زمینه انجام دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فتنه و جنگ ترکیبی دشمن اشاره و خاطر نشان کرد: تخریب آرمان وحدت، اختلاف افکنی بین شیعه و سنی، ترویج روحیه افغان هراسی که از ابتدای سال شروع شده، ربط دادن شهادت روحانیون حرم رضوی به موضوع حضور زنان در ورزشگاه مشهد، ربط دادن مسائل اقتصادی کشور با القاء نارضایتی گسترده از روحانیون و نظام، بهره‌برداری گسترده وهابیت منطقه از اقدام اخیر حرم رضوی و از بین بردن روابط اقتصادی ایران و افغانستان از نقشه های شوم دشمنان در این فتنه است./1400/

ارسال نظرات