۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۷۰۷۶۱۶
حجت الاسلام و المسلمین رفیعی عنوان کرد؛

شیعیان بزرگترین احیاءکنندگان سنت نبوی

شیعیان بزرگترین احیاءکنندگان سنت نبوی
استاد حوزه و دانشگاه گفت: برخی به اشتباه گمان می کردند آنها سنت پیامبر(ص) را احیا می کنند در حالی که شیعه بزرگترین احیا کننده سنت پیامبر(ص) است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در ادامه سلسله جلسات تفسیر سوره عنکبوت، عصر امروز در حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به سخنان دانشمندان غیرمسلمان نسبت به شخصیت والای امیرالمومنین (ع) گفت: بولس سلامه یکی از دانشمندان مسیحی لبنان است که دیوان و اشعاری درباره امیرمؤمنان(ع) و اهل بیت(ع) دارد و کتابی راجع به غدیر دارد که یکی از جملاتش در خصوص امیرمؤمنان(ع) این است که اگر شیعه به کسی می گویید که علی(ع) را دوست دارد من اولین شیعه هستم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه قرآن شفای چهار درد بزرگ است، اظهار کرد: کفر، نفاق، انحراف و گمراهی چهار دردی است که قرآن آن ها را درمان می کند و امام علی (ع) می فرماید قرآن نوری است که خاموش نمی شود و دریایی است که هیچکس به عمقش نمی‌رسد.

وی با تاکید براینکه شیعه احیاء کننده سنت پیامبر است، ابراز داشت: دومین نکته ای که در نهج البلاغه تأکید شده است سنت پیامبر(ص) است که برخی به اشتباه گمان می کردند آنها سنت پیامبر(ص) را احیا می کنند در حالی که شیعه بزرگترین احیا کننده سنت پیامبر(ص) است.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی و العالمیه با بیان اینکه پیامبر ما را به سنت واجب سفارش کرده است، تصریح داشت: شیعیان طی ۲۵۰ سال سنت پیامبر را از امام علی تا امام حسن عسکری گرفته اند بنابراین ما سنت را به دوران ائمه هم تعمیم می دهیم زیرا اعتقاد ما این است که حضور معصوم در جامعه تعطیل نمی‌شود.

وی در پایان ادامه داد: سنت و عترت یکی است و امام زمان(عج) هم که ظهور می کنند شعار ایشان احیای قرآن و سنت است.

ارسال نظرات