۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۷۰۷۷۱۶

دلایل سخت شدن اجرایی شدن قانون طرح مسکن

دلایل سخت شدن اجرایی شدن قانون طرح مسکن
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط برای اجرای قانون طرح مسکن سخت شده استو پیشرفت پروژه‌ها تا کنون حدود ۱۰ درصد است.

 به گزارش خبرگزاری رسا محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره روند اجرای پروژه‌های قانون جهش ملی مسکن اظهارکرد: در قانون 360 میلیارد تومان تسهیلات با سود 18 درصد برای تامین مسکن در این طرح در نظر گرفته شده که تعدادی از بانکها برای تخصیص همکاری نکرده اند. همچنین یش از 5 میلیون نفر در فراخوان وزارت راه ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود:دو مشکل برای اجرای این قانون وجود دارد. اولا آورده مردم برای ادامه پروژه ها کم است و دوما نرخ قسط این وام حدودا ماهی 6 میلیون تومان است که عده ای توان پرداخت آن را ندارند. با این اوصاف شرایط برای اجرای قانون طرح مسکن سخت شده و پیشرفت پروژه ها تا کنون حدود 10 درصد است.

رضایی کوچی تصریح کرد: اگر آورده های مردم به موقع نرسد امکان دارد که متوقف شوند. همچنین در قانون پیش بینی شده است که هر دوماه یک بار جلسه شورای عالی مسکن با حضور شخص رییس جمهور تشکیل شود. با منابعی که قانون اجازه می دهد به صندوق ملی مسکن تزریق شود، می توان نرخ سود را کاهش داد.

ارسال نظرات