۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۷۰۷۷۷۱
سیاست‌گذاران تبلیغ (۲)؛

امر تبلیغ نیاز به یک مرجع واحد دارد

امر تبلیغ نیاز به یک مرجع واحد دارد
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر نبود مسؤولیت واحد در یک سازمان معین را موجب رویکرد‌های متغیر، عدم گزارش‌دهی و همچنین نبوده میزانی برای فعالیت‌های این واحد‌ها دانست.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر، نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به واحد نبودن امر مسوولیت تبلیغ در کشور گفت: عدم تعیین مسؤولیت واحد برای امور تبلیغات دینی موجب تشتت در این زمینه شده است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه، سازمان تبلیغات و بعضی از مراکز فرهنگی و دینی هر کدام در این زمینه فعالیت ها و اقداماتی را انجام می دهند ابراز داشت: اگر با وحدت رویه و دور از موازی کاری بتوانیم با یک برنامه مدون یک ساز و کار مشخصی را برای این امر مهم به تایید برسانیم بسیار مبارک خواهد بود.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه نباید از تاثیرگذاری تبلیغ غافل باشیم، اظهار داشت: همه نهادها و سازمان‌ها هر کدام واحدهای فرهنگی دارند روابط عمومی‌ها دارند و همه اینها به نوعی در خدمت رسانی به امر تبلیغ دین کوشا هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در ادامه نبود مسؤولیت واحد در یک سازمان معین ‌را موجب رویکردهای متغیر، عدم گزارش‌دهی و همچنین نبوده میزانی برای فعالیت های این واحد ها دانست و افزود: باید به این نتیجه برسیم که حوزه‌های علمیه مورد عنایت مسؤولان قرار بگیرد و حوزه‌های علمیه که تبلیغ دین، دفاع از کیان و مرزبانی از عقاید اسلام را بر عهده آنان است برای این کار سازمان و تشکیلات و نیرو به وجود بیاورد که فقط و فقط بحث تبلیغ دین را بر عهده گیرد.

وی با تأکید بر این مسأله که قطعا تبلیغ دین نیاز به یک دانشکده برای تعلیم و تعلم معارف دارد، گفت: برای سهولت در امر تبلیغ نیاز به ایجاد معاونتی برای احداث خانه عالم و ساز و کاری برای آموزش و پژوهش در زمینه تبلیغ دین است.

رییس پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر در پایان با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه و دفتر تبلیغات اسلامی قم باید نمایندگانی را برای تدوین طرحی جامع تربیت کنند اظهار داشت: ما به یک سازمان واحد بسیار فعال برای تبلیغ دین در داخل و خارج از کشور نیازمندیم.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات