۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۷۰۷۸۲۲
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری:

دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش با توجه به نیاز کشور نیرو تربیت نمی‌کنند

دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش با توجه به نیاز کشور نیرو تربیت نمی‌کنند
آیت الله محمدی عراقی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش با توجه به نیاز کشور نیرو تربیت نمی‌کنند، گفت: متأسفانه دانش آموختگان دانشگاهی تنها بدنبال شغل دولتی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت‌الله محمود محمدی عراقی امروز در جمع دانشگاهیان کرمانشاهی که در حسینیه پیامبر اعظم(ص) دانشگاه رازی این شهر برگزار شد در پاسخ به سوالات دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه پیرامون کیفیت پایین و قیمت بالای خودرو در کشور؛ افزود: مشکلات صنعت خودرو و مونتاژ یک زخم 70 ساله و ناشی از سه دلیل است؛ یک انحصار خارجی و داخلی، دوم؛ دولتی بودن این صنعت؛ چرا که هیچ چیز برای صنعت و اقتصاد بدتر از دولتی بودن آن نیست و مورد سوم ارتباط ضعیف دانشگاه و صنعت است که مقام معظم رهبری در مورد حوزه دانش‌بنیان بسیار تأکید دارند.

وی پیشرفت صنعت خودرو در دنیا را به دلیل ارتباط قوی دانشگاه و صنعت دانست و گفت: متأسفانه تولیدات علمی در کشور ما بیشتر از آن که به درد مشکلات جامعه بخورد، تبدیل به مقالاتی می‌‎شود که در خارج از کشور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و تا زمانی که این مشکل وجود دارد نباید انتظار پیشرفت در صنعت خودرو را داشته باشیم هرچند در مواردی هم پیشرفت‌های خوبی هم داشته‌ایم.‌

آیت‌الله محمدی عراقی با بیان اینکه حقیقتاً دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش با توجه به نیاز کشور نیرو تربیت نمی‌کنند، گفت: متأسفانه دانش آموختگان دانشگاهی تنها به دنبال شغل دولتی هستند در حالی که یکی از دلایل پیشرفت کشورهای توسعه‌ یافته، رونق بخش خصوصی آنها است.

وی با اشاره به دانشجویان رشته های کشاورزی، افزود: این دانشجویان و دانشگاه ها بهتر است پایان‌نامه‌ها خود را در راستای حل مشکلات و مسائل بخش کشاورزی کشور انتخاب کنند که منجر به اشتغالزایی خود آنها نیز شود.

آیت‌الله محمدی عراقی تاکید کرد: حل مشکلات جامعه از بستر ارتباط دانشگاه با صنعت امکان پذیر است و فرآیندهای آموزشی در دانشگاه‌ها از حیطه کاربردی باید به سمت «مسأله محوری» پیش برود.

نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در ادامه خواستار آسیب‌شناسی معضلات اجتماعی توسط دانشگاه شد و همچنین از دانشگاهیان خواست به حوزه های مختلف مانند پیشرفت و توسعه حوزه گردشگری به ویژه تقویت گردشگری مذهبی با تمرکز بر رویدادهای مهم مذهبی روی آورند.

آیت الله محمدی عراقی همچنین با اشاره به پتانسیل های ارتباطی مانند راه آهن و مرز مشترک کرمانشاه با کشور عراق از دانشگاهیان خواست بر رونق رسته های شغلی و تحول در اقتصاد استان کمک کنند./1400/

ارسال نظرات