۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۷۰۷۹۳۶

برگزاری مراسم احیاء شب های قدر در تاجیکستان

برگزاری مراسم احیاء شب های قدر در تاجیکستان
مراسم احیا شبهای قدر با حضور گسترده ایرانیان مقیم در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مراسم احیا شبهای قدر نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان با حضور گسترده ایرانیان مقیم در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم شروع و سپس با روضه خوانی و مرثیه‌سرایی در سوگ شهادت حضرت علی (ع) ادامه یافت و شرکت کنندگان در این مراسم معنوی با به سر گرفتن قرآن، درخواست حاجات از پروردگار عالمیان، نماز خواندن و قرائت قرآن به عبادت مشغول شدند و شب زنده داری کردند.

در این مراسم محمدتقی صابری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان طی سخنانی با تبیین اهمیت شب های قدر اظهار داشت: در اینکه چرا شب قدر، شب قدر نامیده شد سخن بسیار است از جمله اینکه به این جهت «قدر» نامیده شده که جمیع مقدرات بندگان در تمام سال در آن شب تعیین مى شود. شاهد این معنى در آیات 3 و 4 سوره «دخان» است که مى فرماید: «إِنّا أَنْزَلْناهُ فی لَیْلَة مُبارَکَة إِنّا کُنّا مُنْذِرینَ * فیها یُفْرَقُ کُلُّ أَمْر حَکیم»؛ یعنی ما این کتاب مبین را در شبى پر برکت نازل کردیم، و ما همواره انذار کننده بوده ایم ۔ در آن شب که هر امرى بر طبق حکمت خداوند تنظیم و تعیین مى گردد.

سفیر کشورمان با اشاره به اینکه شبهای قدر فرصت بسیار خوبی برای توبه، دعا کردن و درخواست از خداوند می باشد، ویژگی های دعا را برشمرد و گفت اخلاص در دعا شرط لازم است.

محمد تقی صابری در بخش دیگری از سخنانش در خصوص ویژگی های حضرت علی علیه السلام اظهار داشت:
بزرگترین فضیلت این امام همام شناخت و عرفان ایشان به خداوند بود و در تمام مدت عمر با برکتش هر کاری که انجام داد فقط برای رضای خدا بود و دلیل اصلی شهادت ایشان به دست ابن ملجم انحراف فکری و اعتقادی بود که تحت تاثیر گروهای افراطی قرار گرفته بود که متاسفانه امروزه هم عده ای با افکار افراطی سعی در بدنام کردن چهره اسلام و مسلمانان دارند.

این مراسم با پذیرایی از شرکت کنندگان پایان یافت./۹۸۸/

برگزاری مراسم احیاء شبهای قدر در تاجیکستان

ارسال نظرات