۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۷۰۸۰۵۸
در جلسه شورای مدیران جامعه‌الزهرا مطرح شد؛

تأکید مدیر جامعه‌الزهرا بر لزوم نگاه تحول‌آفرین و امیدآفرین مسئولان حوزوی

تأکید مدیر جامعه‌الزهرا بر لزوم نگاه تحول‌آفرین و امیدآفرین مسئولان حوزوی
سرکار خانم برقعی عنوان کرد: ما باید با امیدآفرینی و انگیزه‌بخشی به نیروهای انسانی مجموعه، برنامه ریزی دقیق داشته باشیم تا با هم افزایی در مسیر چشم انداز مجموعه حرکت کنیم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سرکار خانم سیده زهره برقعی در شورای مدیران که با حضور معاونان و مدیران ارشد جامعه الزهرا (س) این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات، اظهار داشت: بنا بر روایات اسلامی، ماه مبارک رمضان، ابتدای سال جدید و شب قدر آغاز تقدیرات جدید است که امید است برای همه ما و مجموعه جامعه الزهرا (س)، آنچه صلاح و رضای خداوند متعال و بهترین‌ها مقدر شده باشد.

مدیر جامعه الزهرا (س) همچنین با بیان اینکه در ایام شهادت مظلوم‌ترین حاکم هستی حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام هستیم که امید است همه از پیروان آن حضرت باشیم، به حدیثی از آن حضرت اشاره کرد که می‌فرمایند: عَلامَةُ الإيمانِ أَن تُؤثِرَ الصِّدْقَ حَيْثُ يَضُرُّكَ عَلَى الكِذْبِ حَيْثُ يَنفَعُكَ، وَ أَنْْ لايَكُونَ فى حَديثِكَ فَضْلٌ عَنْ عِلْمِكَ وَ أَنْ تَتَّقِى اللّه َ فى حَديثِ غَيْرِكَ؛ علامت ايمان اين است كه راستگويى را آنجا كه به زيان توست، بر دروغى كه براى تو سود مى‌رساند انتخاب كنى و گفتارت از آگاهى تو بيشتر نباشد و اينكه تقواى الهى را در هنگام سخن گفتن از ديگرى مراعات كنى».

برقعی تصریح کرد: وقتی احادیث حضرت را تورق می‌کردم، دیدم حضرت فقط در زمان خود مظلوم نبودند، بلکه همچنان در بین ما شیعیان مظلوم هستند، چنانچه اگر به این احادیث عمل می‌کردیم، کشور ما امروز در جایگاه بسیار بالاتری قرار داشت، بنابراین ما باید این احادیث را در زندگی پیاده کرده و در عمل به فرزندان خود بیاموزیم.

وی در ادامه با بیان اینکه مدیران مجموعه در پیشرفت، ارتقا و توسعه مجموعه نقش بسزایی دارند، گفت: امروز مسئولیت سنگینی به عهده شما گذاشته شده و این مسئولیت بیش از آنچه که احتیاج به مسائل دیگر داشته باشد، احتیاج به فکر و تدبر و اندیشیدن دارد.

مدیر جامعه الزهرا (س) تصریح کرد: اگر بخواهیم حرکت و تحولی در مجموعه اتفاق بیفتد، همه موظف هستیم که فکر کنیم و نتیجه تدبیرها، تفکرات و اندیشه خود را در اختیار دیگران قرار دهیم.

برقعی با بیان اینکه حرکت لازم و نگاه تحول آفرین باید در مجموعه جامعه الزهرا (س) مشهود باشد، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در بیاناتی فرمودند امید، منشأ حرکت است و اگر قرار است حرکتی باشد، اول باید در گفتار، رفتار و در عمل خود انگیزه بخشی و امیدآفرینی کنیم و بعد به مخاطبان خود انتقال دهیم.

وی با افراد متعهد و متدینی در جامعه الزهرا (س) مشغول به فعالیت هستند، اظهار داشت: ما باید با امیدآفرینی و انگیزه‌بخشی به نیروهای انسانی خود از جمله طلاب، اساتید، دانش آموختگان و کارکنان مجموعه، برنامه ریزی دقیق داشته باشیم تا با هم افزایی و به صورت شبکه ای در مسیر افق و چشم انداز مجموعه حرکت کنیم.

مدیر جامعه الزهرا (س) با بیان اینکه نیروهای انسانی مجموعه باید به صورت متعهدانه و متخصصانه فعالیت کنند، بر لزوم دانش افزایی ویژه هر یک از مخاطبان مجموعه تأکید کرد و گفت: طرح‌های خوبی در دست اقدام است و برنامه‌ها به تدریج اعلام خواهد شد و امید است با هم افزایی به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

برقعی با اشاره به روایتی از امام علی علیه‌السلام که بافضیلت‌ترین جهاد‌ها را امر به معروف عنوان کردند، به اهمیت این موضوع را در مجموعه سازمانی مهم دانست و اظهار امیدواری کرد که مجموعه جامعه الزهرا (س) با حرکت در مسیر درست، همواره آماده و منتظر ظهور باشد و امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه ‌الشریف از مجموعه رضایت داشته باشند.

در این جلسه، حکم انتصاب حجت‌الاسلام اباذر عمرانی فر به عنوان «مدیریت انتشارات جامعه الزهرا (س)» قرائت شد و جناب آقای هادی برهانی که تصدی این مسئولیت را به عهده داشت، با دریافت لوح تقدیر مورد قدردانی قرار گرفت.

مدیر جامعه الزهرا (س) ضمن اعطای این حکم، بر تلاش مضاعف انتشارات در جهت ارتقا و اعتلای جایگاه علمی مجموعه تأکید کرد.

در ادامه این جلسه، جناب آقای سید روح الله داود الموسوی سرپرست مرکز برنامه ریزی و نظارت به تبیین روند تدوین پیش نویس برنامه پنج ساله جامعه الزهرا (س) پرداخت و پس از آن معاونان و مدیران حاضر در جلسه، پیشنهادات و نظرات خود را در تدوین این برنامه ارائه کردند.

در پایان جلسه، خانم برقعی با اشاره به لزوم تدوین برنامه پنج ساله جهت اجرایی شدن، تصریح کرد: مدیران مجموعه با آینده پژوهی و آینده نگری در تدوین این برنامه همکاری داشته باشند و پیشنهادات و برنامه‌های واحدهای خود را ارائه کنند تا برنامه مناسب و تأثیرگذاری تدوین و پس از تصویب، عملیاتی شود.

ارسال نظرات