۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۷۰۸۰۷۱
آیت الله فیاضی:

کسی که می گوید نیروی نظامی را کنار بگذاریم، قرآن را نخوانده است

کسی که می گوید نیروی نظامی را کنار بگذاریم، قرآن را نخوانده است
آیت الله فیاضی گفت: قرآن از مسائل عادی تا روابط بین الملل را در خود دارد و کسی که معتقد است نباید برای مسائل نظامی بودجه داشته باشیم، قرآن نخوانده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله غلامرضا فیاضی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در جلسه درس اخلاق دفتر رهبر انقلاب در قم گفت: برترین انسان در هر عصر امام آن عصر است که به تعبیر روایت یگانه انسانی است که خداوند آن را برای جانشینی خودش بر روی زمین انتخاب کرده است؛ اصلی ترین اعتقاد تشیع این است که بدانیم امام خلیفه خدا است و به آن ایمان داشته باشیم.

وی با اشاره به داستان حضور علمای مسیحیت در زمان خلیفه اول در مدینه که در جلسات قبل مطرح شد، ابراز کرد: وقتی علمای مسیحیت برای امتحان وصی پیامبر از خلیفه اول سؤال می پرسیدند خلیفه به دیگران حواله می داد در اینجا برای مسیحیان سؤال شد مگر کسی عالم تر از تو در این امت است؟ وقتی ابوبکر پاسخ بله داد علمای مسیحیت به تعبیر سلمان شیر شدند و دین اسلام را دروغین خواندند.

رئیس هیأت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان اینکه خداوند پیامبران زیادی را فرستاده است اما هیچ پیامبری مانند رسول اکرم نیست و خلیفه اش هم باید مثل همان رسول بلندمرتبه باشد، گفت: آیت الله ری شهری در سفری به خارج از کشور سراغ کشیشی رفته بود که مسلمان و شیعه شده بود از او سؤال کرد تا علت تغییر مذهب او را جویا شود؛ آن کشیش تازه مسلمان مبلغ ممتاز مسیحیت بوده که در مطالعات در خصوص اسلام متوجه نکاتی شده بود.

وی ادامه داد: کشیش مذکور برای یک منطقه مسلمان نشین فرستاده می شود و برای اینکه تبلیغش اثربخش باشد بر روی اسلام مطالعه می کند؛ 70 درصد یک حمله و مواجهه اطلاعات است و در جنگ ها نیز اطلاعات برنده را تعیین می کند؛ کشیش در مطالعاتش فهمیده بود اسلامی تنها دینی است که می تواند جهانی شود زیرا برنامه های گوناگون برای همه عرصه های زندگی دارد؛ همچنین انقلاب ایران آن کشیش را ترغیب کرد بر روی تشیع مطالعه کند و دریافته بود فقط شیعه است که می گوید جانشین پیامبر اکرم کسی است که خداوند او را تعیین می کند و حاکم را نیز فقط خداوند تعیین می کند.

عضو هیأت امنای مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی عنوان کرد: قرآن از مسائل عادی تا روابط بین الملل را در خود  دارد و کسی که معتقد است نباید برای مسائل نظامی بودجه داشته باشیم بلکه مثل ژاپن باشیم معلوم می شود اصلا قرآن نخوانده است؛ «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ» نشان می دهد که لازم است همه جوره آماده جنگ بود هم اسباب جنگ و دفاع را ایجاد کرد تا بازدارنده از حمله دشمن شود.

وی در ادامه داستان معروف جاثلیق مسیحی گفت: امیر مؤمنان در ابتدا شروع به معرفی نبی اکرم کرد به این صورت که بر جن و انس نبی بود و طاعت او برای اهل آسمان و زمین واجب است؛ فرمان خداوند باید با زبان او اجرا شود و با اینکه پیامبر خاتم است در رأس همه پیامبران است که تمام میراث انبیا را یکجا دارد، کلیدهای دنیا و آخرت در دستان رسول اکرم است؛ در زمان حاضر بدون خواست امام زمان چیزی اتفاق نمی افتد؛ نبی ما در عرش خداوند جای دارد که هیچ ملکی در آن جایگاه راه ندارد.

آیت الله فیاضی گفت: حضرت ادامه داد که نشانه های پیامبر اسلام به انبیای قبلی ارائه شده بود و تعهد گرفته شده که به پیامبر خاتم ایمان بیاورند و یاری کنند که همه پیامبران به این پیمان اقرار کردند؛ در قرآن نیز تأکید شده که در تورات و انجیل نام رسول اکرم نیز آمده است اما کسانی نمی خواستند این فرمان خدای متعال بماند و به تحریف کتب آسمانی پرداختند؛ همانطور در زمان رسول اکرم نیز عده ای نمی خواستند دین خاتم ادامه پیدا کند از همین رو عده ای توطئه کردند و «حسبنا کتاب الله» را گفته و نقل حدیث را منع کردند تا همه احادیثی که بر منزلت حضرت علی تأکید دارد از بین برود.

آیت الله فیاضی در ادامه روایت حضور جاثلیق مسیحی در مسجدالنبی و پاسخ های امام علی (ع)، ابراز کرد: خداوند اطاعت خود را بر اطاعت پیامبر متصل کرد و پیامبر نیز آیات الهی را تمام و کمال ارائه کرد؛ حضرت هم تصریح می کند پیامبر اکرم برای امت خود وصی تعیین کرد و خزانه علم و صاحب اسرار خود را معرفی کرد. قرآن مبین همه چیز است و برای نبی اکرم نازل شده است که باطن آن را فقط رسول اکرم می فهمد؛ بزرگ ترین نعمتی که خداوند به بشر داده بعثت نبی اکرم است که اگر قدر نعمت را بدانیم نعمت بر ما افزون می شود.

ارسال نظرات