۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۷۰۸۱۷۶
نماینده ولی فقیه در مازندران:

راه پیشرفت کشور بهره گیری از ظرفیت های داخلی است

راه پیشرفت کشور بهره گیری از ظرفیت های داخلی است
مازندران - امام جمعه ساری، راه پیشرفت کشور را بهره گیری از ظرفیت های داخلی دانست و گفت: اگر از پتانسیل های موجود به خوبی استفاده شود نیازی به بیرون نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشست هم اندیشی نخبگان استان با اشاره به این که برای رفع مشکلات کشور به عزم و توان جمعیت نخبه و متفکر نیازمند هستیم، گفت: باید با همفکری نخبگان زمینه بیان راهکارها جهت رفع مشکلات استان فراهم شود.

وی با بیان این که برگزاری نشست های نخبگانی در آینده تداوم خواهد داشت، افزود: فرصت تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب اسلامی مهم و ارزشمند است و باید برای تحقق این مطالبات از همه ظرفیت ها بهره گیریم.

امام جمعه ساری، همکاری بخش های مختلف در بررسی مشکلات و دستاوردها و نقاط ضعف و قوت کشور با هدف تحقق شعار سال بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: تحقق شعار سال موجب رفع بسیاری از مشکلات خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در ادامه سخنان خود بر ضرورت امید آفرینی در میان نخبگان تأکید کرد و گفت: نخبگان نقش مهم و مؤثری در رشد و توسعه کشور بر عهده دارند و باید از این ظرفیت بالا در جهت پیشرفت کشور بهره لازم گرفته شود.

وی، راه پیشرفت کشور را بهره گیری از ظرفیت های داخلی دانست و خاطرنشان کرد: اگر از پتانسیل های موجود به خوبی استفاده شود به طور حتم نیازی به بیرون نخواهیم داشت.

امام جمعه ساری با تأکید بر این که مشکلات کشور را باید بدون نگاه به بیرون رفع کرد، بیان داشت: باید وابستگی کشور در بخش های مختلف به بیرون را به حداقل ممکن برسانیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به شعار سال، تحقق عملی این شعار را نیازمند عزم ملی در بخش های مختلف دانست و تصریح کرد: امروز کشور برای توسعه و پیشرفت اقتصادی نیازمند حمایت از تولید داخل است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که با اشاره به ضعف تولید در استان گفت: مسؤولان این استان باید برای توسعه صادرات به کشورهای حاشیه خزر برنامه محور عمل کنند.

وی با اشاره به این که امروز مسأله دانش بنیان و بهره گیری از ظرفیت نخبگانی در حوزه لشکری بسیار مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: این مسأله مهم باید از سوی سایر بخش های کشور که دارای عقب ماندگی است مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه ساری با اشاره به توسعه و پیشرفت تسهیلات نظامی و موشک در کشور بیان داشت: باید در سایر بخش ها به اندازه حوزه نظامی پیشرفت داشته باشیم تا به بیرون نیازمند نباشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که رفع مشکلات کشور را به بیرون گره نزدن مهم است، ادامه داد: ظرفیت های داخلی برای توسعه و پیشرفت کشور کافی است و نباید به بیرون نگاهی داشته باشیم.

وی با بیان این که صنعت و کشاورزی ما باید دانش بنیان باشد، خاطرنشان کرد: اگر به این سمت حرکت کنیم به طور حتم به پیشرفت های قابل توجهی دست پیدا خواهیم کرد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات