۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۷۰۸۲۲۴

رئیس جمهور مصر مسجد امام حسین را افتتاح کرد و در آن نماز خواند + عکس

رئیس جمهور مصر مسجد امام حسین را افتتاح کرد و در آن نماز خواند + عکس
عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر مسجدامام حسین(ع) را پس از بازسازی افتتاح کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر گفت: السیسی مسجد امام حسین(ع) در قاهره را پس از تعمیر کامل و بازسازی آن به همراه ضریح جدید امام حسین(ع) افتتاح کرد.

سلطان مفضل سیف الدین سلطان فرقه بُهره در هند و برادرانش و همچنین مفضل محمد حسن نماینده وی در مصر، سیسی را در مراسم افتتاح مسجد امام حسین(ع) همراهی می کردند.

رئیس جمهور مصر در مراسم افتتاحیه از سلطان فرقه بهره در هند به خاطر تلاش ها و اهتمام همیشگی اش به ضریح های اهل بیت علیهم السلام تمجید کرد.

توسعه مسجد امام حسین(ع) در چارچوب دستورات السیسی برای ترمیم و بازسازی آرامگاههای اهل بیت بویژه امام حسین، سید نفسیه، سیده زینب علیهم السلام صورت می گیرد.

بُهره یا بُهره‌ها، نام گروهی از اسماعیلیان هند است. بیشتر آنان به شاخه طیبی مستعلوی فرقه اسماعیلیه متعلق‌اند و اصل و نسبی هندو دارند. هم‌اکنون این گروه اجتماعی در گجرات، بمبئی و هند مرکزی و نیز پاکستان ساکن‌اند و در فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی حضور دارند. طبق برخی سرشماری‌ها اکنون حدود پانصد هزار نفر بهره (عمدتاً داودی) در جهان وجود دارند. بُهره‌ها در بازسازی برخی زیارتگاه‌های شیعه و نصب ضریح بر آنان در کشورهای عراق، سوریه، اردن مصر و فلسطین اهتمام ویژه‌ای دارند./۹۸۸/

ارسال نظرات