۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۰
کد خبر: ۷۰۸۲۵۳
آیت الله نوری همدانی:

آزادی قدس شریف تکلیف شرعی و اخلاقی همه ملت ها است

آزادی قدس شریف تکلیف شرعی و اخلاقی همه ملت ها است
حضرت آیت الله نوری همدانی در پیامی به نشست تخصصی قدس شریف گفت: موضوع قدس مهمترین مسئله جهان اسلام است و آزادی قدس تکلیف شرعی و اخلاقی همه ملت هاست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی در آستانه روز قدس پیامی را به نشست تخصصی قدس مقدس ارسال کرد که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا و نبیّنا ابی القاسم المصطفی محمّد و علی اهل بیته الطیبن الطاهرین سیّما بقیّة ‌الله فی الارضین 

سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ

با سلام به آن مجمع محترم که در آستانه روز جهانی قدس با حضور شخصیت ها و نخبگان در حال برگزاری است، موضوع قدس مهمترین مسئله محوری جهان اسلام است و آزادی قدس شریف تکلیف شرعی و اخلاقی همه ملت هاست.

در دنیای امروز استکبار جهانی با طراحی های خود و عربستان سعودی و ایادی منطقه ای آن با خرج پول و صهیونیست با اجرای این نقشه شوم در حال گسست جهان اسلام است و با ایجاد جنگ های داخلی در کشورهای اسلامی و به خاک و خون کشیدن ملت های مظلوم حاشیه امنی برای خودشان خلق نموده اند. موضوع تأسف بار افغانستان و شهادت صدها تن از شیعیان در مسیر همین نقشه شوم است.

رژیم صهیونیستی باید بداند یک رژیم غاصب است و بزودی طومار او درهم پیچیده خواهد شد، همبستگی و وحدت امت اسلامی می تواند این جریان را محقق کند۔ امروز دیگر امیدی به حاکمان و مجامع بین المللی نیست آنچه دارای امید است وحدت مسلمین است و همانطور که امام راحل و عظیم الشان فرمودند: مسئله اول جهان اسلام قدس است.

امروز دشمنان باید بدانند که مردم فسلطین باید خودشان سرنوشت خود را معین کنند و هیچ کس دیگری نباید در امور مربوط به فلسطینیان دخالت داشته باشد. قدس یادآور این حقیقت است که یک رژیم غاصب تروریستی به عنوان پایگاه آمریکا و انگلیس بیش از ۷۰ سال است مشغول قتل و غارت و تخریب منازل و مزارع ملت مظلوم است.

یک نکته با مردم و گروه های مقاومت فلسطینی که دقت کنند اختلاف را کنار بگذارند و بر روی مبارزه با دشمن جنایتکار و غاصب وحدت ایجاد کنند. در پایان لازم می دانم از همه برگزار کنندگان محترم این جلسه تشکر و قدردانی داشته باشم.
هشتم اردییهشت ‎۱٤١۱‏
‏حسین نوری همدانی

آزادی قدس شریف تکلیف شرعی و اخلاقی همه ملت هاست

 

ارسال نظرات