۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۷۰۸۶۹۵

ادامه بارش ها تا آخر هفته آتی

ادامه بارش ها تا آخر هفته آتی
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در نقاط مختلف کشور و ورود گرد و خاک به غرب و جنوب غربی ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده بارش در نوار شمالی و برخی مناطق غرب کشور ادامه خواهد داشت که شدت بارش در شمال شرق است همچنین نیمه جنوبی کشور غبارآلود پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه پنجشنبه (۱۵ اردیبهشت) در شمال غرب، البرز مرکزی، برخی مناطق مرکز، دامنه ‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد،گفت: جمعه (۱۶ اردیبهشت) در شمال غرب، البرز، قزوین، تهران، غرب سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، برخی مناطق استان‌های بوشهر، کرمان و یزد بارش رخ می‌دهد و شنبه (۱۷ اردیبهشت) بارش در شمال غرب، شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی یزد، شمال خراسان رضوی، غرب کردستان و غرب سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت. یکشنبه (۱۸ اردیبهشت) نیز در شمال غرب، خراسان رضوی و شمالی رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: از بعداز ظهر امروز (۱۴ اردیبهشت) افزایش وزش باد روی کشور عراق سبب خیزش گرد و خاک و انتقال آن به استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب کشور خواهد شد و طی روز پنجشنبه (۱۵ اردیبهشت) علاوه بر این مناطق به شمال غرب و بخش‌هایی از مرکز نیز کشیده شده خواهد شد و سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق می شود.

به گفته ضیاییان، امروز (۱۴ اردیبهشت) شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: اهواز با حداکثر دمای ۴۰ درجه و حداقل ۲۴ درجه گرمترین مرکز استان و فرودگاه رشت با بیشینه ۲۰ و کمیته ۱۳ درجه سردترین استان کشور در روز جاری (۱۴ اردیبهشت) است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تشریح وضعیت جوی طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۵ اردیبهشت ماه) نیمه ابری، در بعضی ساعت‌ها غبار آلود همراه با وزش باد گاهی وزش باد شدید با بیشترین و کمترین دمای ۲۹ و ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت پس فردا (۱۶ اردیبهشت ماه) قسمتی ابری، گاهی نیمه‌ابری و وزش باد و بارش پراکنده خواهد بود و بیشترین و کمترین دمای آن به ۳۰ و ۱۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

ارسال نظرات