۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹
کد خبر: ۷۰۸۷۲۶
موسسه آموزش مبلغ دارالزهرا مطرح کرد؛

گزارشی از تبلیغ در ماه بندگی

گزارشی از تبلیغ در ماه بندگی
ماه رمضان طلایی ترین فرصت امور تبلیغی برای مبلغین حوزه های علمیه است تا با روش هاس سنتی و نوین جامعه و جوانان را به سوی معنویت رهنمایی کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، ماه رمضان به دلیل ویژگی های خاص خود مستعد ترین ماه برای بندگی خدا است حتی آن ها که سالیانی از درگاه الهی خود را پنهان و دور کرده اند و خودشان را از درک فیوضات معنوی به دور افکنده اند در ماه رمضان رو به بارگاه الهی آورده و بندگی همان خدایی می کنند که در طول سال از او فرار می کنند.

در این میان افرادی همچون صیاد با قلاب های خود به صید ماهیان می نشینند که چون از راه دور به این دریا پای می گذارند از ارزش بیشتری هم برخوردارند، آری صیاد این ماه طلاب و روحانیونی هستند که با قلاب معنویت دل خستگانی را جذب می کنند که زمانی برایشان نه جاذبه بلکه دافعه بودند.

ماه رمضان چنین خاصیتی را برای صیادهای معنویت فراهم می کنند که ماهی به جای فرار از قلاب با شتاب چندین برابر به سمت و سوی آن حرکت می کند؛ آری هر ساله در ماه رمضان طلاب حوزه های مختلف در قالب گروهی و انفرادی، مجردی یا با خانواده راهی شهرها و روستاهایی می شوند که در ماه های دیگر کمتر روحانی را به چشم می بینند و پس از ورود با هنرهای مختلف، افرادی را با سنین متفاوت جذب جامعه ایمانی می کنند.

موسسه آموزش مبلغ دارالزهرا (س) تحت اشراف دفتر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی (رحمة الله علیه) هر ساله در ایام و مناسبت های مختلف گروه های تبلیغی خود را به چندین منطقه از ایران اسلامی گسیل می دارد، این موسسه با آموزش های کاربردی به مبلغان خود در طی یک دوره کوتاه مدت، بلندت مدت و البته آموزش های ضمن خدمت و مورد نیازجامعه تلاش می کند تا بتواند شبهات را از دل جوانان و مردم جامعه بزداید و رنگ معنویت را به دیوارهای جامعه خود بکشد.

در ماه مبارک رمضان نیز این موسسه شهرهای مختلفی از جمله میناب، بشاگرد، گلپایگان، آق قلا و ... شهرها را با مبلغان آموزش دیده خود پوشش داد.

گزارشی از تبلیغ در ماه بندگی

به گزارش یکی از مبلغان این موسسه اعم برنامه های این گروه ها به این شرح است:

نشست مشترک اعضای گروه با ائمه جمعه هر شهرستان با موضوع مسایل فرهنگی شهرستان

دیدار و هماهنگی با مدیران مدارس سطح منطقه جهت حضور روحانیون اعزامی به مدارس

 پیگیری مشکلات و معضلات فرهنگی و ارائه طرح های فرهنگی محله ها با حضور (اعضاء شوراء،دهیار و مسئولین پایگاه بسیج)

جلسه هم اندیشی با ریاست محترم سازمان تبلیغات منطقه جهت همکاری و هماهنگی برنامه های تبلیغی

معمولاً مبلغان پس از حضور در مناطق تبلیغی خود فعالیت هایی از جمله اجرای برنامه‌های مختلف با موضوع تقویت بنیان خانواده و تثبیت آن، فعالیت تخصصی در حوزه کودک و نوجوان، برگزاری جلسات مختلف با موضوع تبیین و تشریح جایگاه امامت و آموزه های مهدوی (عج)، اجرای برنامه های تربیتی درمدارس، برگزاری جلسات محفل انس با قرآن کریم، برگزاری ویژه برنامه های مناسبتی، برگزاری نماز جماعت و جلسات بیان اعتقادات امامیه، تبلیغ چهره به چهره در خوابگاهها و نشست صمیمی با جوانان، بیان احکام و آموزش قرائت صحیح قرآن، جلسات پرسش و پاسخ معارف دین و ارائه خدمات مشاوره‌ای در موضوعات مختلف را در برنامه های تبلیغی خود دارند.

گزارشی از تبلیغ در ماه بندگی

گفتنی است در ماه مبارک رمضان در کنار سایر برنامه ها مراسم روز رحلت حضرت خدیجه کبری (س)، بزرگداشت مقام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی و سفره‌های ساده افطاری نیز برگزار کردند.

ارسال نظرات