۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۷۰۸۸۳۹
معاون اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی:

آیت الله ترابی پدر معنوی مردم دامغان بود

آیت الله ترابی پدر معنوی مردم دامغان بود
آیت الله سیدمحمود ترابی از علمای شهر دامغان چندی پیش به رحمت ایزدی پیوست و خراسانی از شاگردان وی در خصوص شخصیت آن مرحوم گفت: مرحوم ترابی پدر معنوی شهر دامغان بود.

محمدباقر خراسانی معاون اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به حضور خود در درس آیت الله ترابی در دامغان گفت: آیت الله ترابی از علمای بزرگ شهر دامغان بود که بیش از ۵۰ سال تدریس حوزه و تولیت اصلی حوزه علمیه دامغان را به عهده داشت و در برپا نگه داشتن حوزه دامغان تلاش وافری به خرج داده بود.

وی با بیان اینکه روستا‌های دامغان هم شاهد حضور آیت الله ترابی و دستگیری‌های وی بودند اظهار داشت: مرحوم ترابی متخلق به اخلاق‌های حسنه‌ای بود و خود را مکلف می‌کرد به درخواست‌های عمومی پاسخ دهد از همین رو در تشییع جنازه وی جمعیت غیر قابل توصیفی که با زبان روزه حضور داشتند و تا محل خاکسپاری بر روی دستان خود بردند.

دبیر اجرایی کنگره علامه طباطبایی گفت: آیت الله سیدمحمود ترابی پدر معنوی شهر دامغان بود که آثار فراوانی مانند تأسیس و راه اندازی حوزه‌ها داشت و برای نمونه مدرسه علمیه حضرت علی ابن موسی الرضا در قم با هزینه وی برای حافظان قرآن تأسیس شده است.

وی ادامه داد: دستگیری از مردم از ویژگی‌های فراموش نشدنی مرحوم آیت الله ترابی بود، زیرا هر زمان که مردم شهر دعوت کردند اجابت کرد و در نماز اموات مردم بدون ذره‌ای ممانعت حضور پیدا می‌کرد؛ همچنین پاسخگویی به سؤالات شرعی در سیره وی دیده می‌شد و یکی از راه‌های تقویت ارتباط مردمی همین است که یک آیت الله پاسخگوی احکام مردم باشد.

خراسانی در پایان با اشاره به پیام‌های بزرگان حوزه قم در تسلیت درگذشت مرحوم ترابی، خاطرنشان کرد: آیت الله ترابی تلفن‌های مردم را هم پاسخ می‌داد و بی تکلف چندین سال بعد از امامت جمعه شهر در دفتر پاسخگویی خود حضور داشت و همین خاکی بودن در محبت مردمی تاثیر گذاشته است.

ارسال نظرات