۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۷۰۸۹۶۰
نماینده ولی فقیه در کاشان:

از ظرفیت میراث فرهنگی و گردشگری در راستای تبلیغ دین استفاده شود

از ظرفیت میراث فرهنگی و گردشگری در راستای تبلیغ دین استفاده شود
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: از ظرفیت عظیم میراث فرهنگی و گردشگری که خداوند در اختیار شما قرار داده است باید برای تبلیغ و ترویج معارف دین استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز دیدار رئیس و کارکنان اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان، گفت: فضای مجازی، هم فضای واقعیت‌ها است و هم فضای دروغ پردازی‌ها است.

وی با اشاره به ورود حجم زیاد و غیر منتطره مسافر به شهرستان کاشان درایام تعطیلات عید سعید فطرو کمبود زیرساخت‌های گردشگری در کاشان و عدم رضایت مسافران، گفت: دراین مدت هجمه زیادی برعلیه مسؤولان شهرستان کاشان در فضای مجازی شد، اما نباید از واقعیت‌ها و دروغ‌های فضای مجازغافل شد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر اینکه مسؤولان باید سره را از ناسره تشخیص بدهند، اظهارداشت: تحقیق کردن پیرامون هر موضوعی یکی از راه‌های تشخیص سره از ناسره است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه درخطبه‌های نماز جمعه تلاش شد تا فضای سنگین مجازی علیه مسؤولان پاسخ داده شود، افزود: از ظرفیت عظیم میراث فرهنگی و گردشگری که خداوند در اختیار شما قرار داده است برای تبلیغ و ترویج معارف دین استفاده کنید.

وی با بیان اینکه اماکن تاریخی با بیش از دو قرن قدمت به اندازه دو قرن در آن عبادات شده است و دارای قداست است، گفت: مکانی که سازنده آن بدون وضو مشغول به کار نمی شده است باید برای ترویج دین از آن استفاده شود.

احمد دانایی نیا سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان نیز گفت: موضوعات اخیر و هجمه علیه مسؤولان شهرستان و میراث فرهتگی در حالی مطرح می‌شود که کارکنان این اداره در تعطیلات عید فطر امسال برای خدمات دهی مناسب به مسافران و گردشگران شبانه روز تلاش کردند.

وی موضوعات فرهنگی را نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه‌های متولی شهرستان کاشان از جمله اداره تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف وامور خیریه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی دانست و افزود: اجرای چندین برنامه فرهنگی از جمله اجرای سرود پر افتخار «سلام فرمانده» در مجموعه جهانی باغ تاریخی فین کاشان نتیجه همکاری و تعامل دستگاه‌های فرهنگی شهرستان است که همراه با دستاورد‌های قابل توجهی بود.

دانیایی نیا با تأکید بر اینکه فضا‌های تاریخی همراه با پیوست‌های فرهنگی است، اظهارداشت: معماران و استادکاران برای ساختن این آثار بدون وضو شروع به کار نمی‌کردند.

به گفته وی هرچند یک بنای تاریخی شاید ظاهرنداشته باشد، اما بنا‌های تاریخی دارای روح فرهنگ و دین و مذهب است.

دانایی نیا به لزوم ارتباط با فضای مجازی و خبرنگاران و رسانه‌ها ازسوی میراث فرهنگی اشاره کرد و با بیان اینکه خبرنگاران و میراث فرهنگی دغدغه‌های مشترکی دارند، افزود: ارتباط بین میراث فرهنگی و خبرنگاران و رسانه باید تقویت شود و نباید بین میراث فرهنگی و خبرنگاران و رسانه شکافی وجود داشته باشد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان بخشی از فضای مجازی را لجام گسیخته دانست و اظهارداشت: زدن اتهامات ناورا و بیان مطالب خلاف واقع و بدون تحقیق، حق الناس است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات