۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۷۰۸۷۷۲
نماینده، ولی فقیه در کاشان:

مقابله با بدحجابی نیازمند فعالیت‌های فرهنگی فاخر است

مقابله با بدحجابی نیازمند فعالیت‌های فرهنگی فاخر است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: مقابله با بدحجابی و کشف حجاب نیاز به اتحاد همه نیرو‌ها و فعالیت‌های فرهنگی فاخر دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان برگزار شد، گفت: امسال در یکصد مرکز عبادی اعم از حسینیه، مسجد، امامزاده و مصلی نماز عید سعید فطربا حضور همه اقشار جامعه در کاشان برگزار شد.

وی حضور مسافران و گردشگران در تعطیلات عید سعید فطر امسال در شهرستان کاشان را فوق العاده دانست و افزود: فرماندار کاشان اعلام کرد پیش بینی می‌شد حضور مسافران در تعطیلات عید فطر کاشان مانند نوروز امسال باشد و این در حالی است که پلیس راهور کاشان اعلام کرد ۲۰۰ هزار خودرو در یک روز وارد کاشان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: ورود مسافران هم بیش از دو برابر جمعیت کاشان به این شهرستان مشکلات زیادی را برای خدمات دهی و اسکان به دنبال داشت.

به گفته وی، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، میراث فرهنگی، پلیس، ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر برای مدیریت این حجم ورودی مسافربه شهرستان کاشان تلاش کردند، اما با این حال روز نخست نسبت به روز دوم تعطیلات مشکلات زیادتر بود.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: در این مدت از تمام امکانات شهرستان کاشان در آموزش و پرورش، سپاه و شهرداری و میراث فرهنگی برای مدیریت و خدمات دهی مطلوب به مسافران استفاده شد.

وی افزود: بازدید ۵۰ هزار مسافر از باغ تاریخی فین در نخستین روز تعطیلات عید فطر پیش بینی نشده بود و مسؤولان نیز اذعان دارند نتوانستند خدمات دهی درخور شأن مسافران و مهمانان شهرستان کاشان انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه در تعطیلات عید سعید فطر امسال شهرستان کاشان رتبه نخست جذب مسافر را داشته است، ابراز امیدواری کرد مسؤولان شهرستان کاشان برای تهیه زیرساخت‌های لازم در حوزه گردشگری تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با اشاره به پدیده بدحجابی در تعطیلات عید سعید فطر امسال در کاشان، گفت: ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه به اندازه توان خود تلاش کرده و کوتاهی نکرده است، اما در چنین مواقعی نیازبه حضور میدانی بسیج است تا ارزش‌های انقلاب حفظ شود.

وی اجرای سرود «سلام فرمانده» درمجموعه جهانی باغ تاریخی فین کاشان را یکی از برنامه‌های فرهنگی و بازدارنده بد حجابی در باغ فین کاشان دانست و اظهار داشت: من خودم شاهد بودم برخی از خانم‌های بدحجاب با اجرای این سرود درمجموعه جهانی باغ تاریخی فین کاشان تحت تأثیر قرارگرفتند و اشک ازچشمان شان جاری شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین ورود پرچم متبرک بارگاه امام حسین (ع) از سوی خادمان علی ابن باقر (ع) به مجموعه جهانی باغ تاریخی فین کاشان را یکی از فعالیت فرهنگی قابل تقدیر دانست و ابراز داشت: ورود پرچم متبرک بارگاه امام حسین (ع) به باغ فین کاشان خیل عظیم مسافران را تحت تاثیرقرارداد.

وی با اشاره به اینکه مقابله با بدحجابی و کشف حجاب نیاز به اتحاد همه نیرو‌ها و انجام فعالیت‌های فرهنگی فاخراست، افزود: نیروی حزب الله در مقابل بدحجابی و کشف حجاب مقتدر است و نباید تصور شد توان ندارد بلکه نیرو‌های انتظامی، نظامی، بسیج و سپاه آماده و درمیدان هستند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تسلیت فوت نادر طالب زاده کارگردان و مستند ساز و خبرنگار انقلابی، گفت: مرحوم طالب زاده یار شهید آوینی و مؤسس شبکه افق و دبیر جشنواره عمار است که احتمالا دشمن ایشان را ترور بیولوژیکی کرده باشد.

وی به سیاست‌های متزلزل و دوگانه ترکیه در قبال اسرائیل اشاره کرد و با بیان اینکه ترکیه درسال ۲۰۱۴ اردوغان اعلام کرد با اسرائیل هیچ رابطه‌ای نمی‌توانیم داشته باشیم و در ماجرای جنگ غزه و اسرائیل اعلام کرد نتانیاهو هیچ زمانی دوست ما نبوده و نخواهد بود، گفت: اردوغان چندی بعد خواهان روابط بهتر با تل آویل می‌شود و یک ماه قبل نیز رئیس جمهور اسرائیل علیرغم اعتراضات مردم ترکیه وارد این کشور می‌شود و با استقبال اردوغان همراه می‌شود و اعلام می‌کند اسرائیل برادری است که کسی نمی‌تواند او را نادیده بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: چرخش ترکیه به دلیل منافع این کشور و تورم ۶۰ درصدی ترکیه است، از این رو دشمن دیروز را به دلیل نگاه منفعت طلبانه، دوست امروز می‌داند.

وی با اشاره به اینکه مواضع ایران مقتد نسبت اسرائیل از سال ۴۲ تا به امروز هیچ تغییری نداشته است، اظهارداشت: ایران اسلامی دارای مبنا است و امام خمینی (ره) و امروز رهبر معظم انقلاب براساس همین مبنا کشور را اداره می‌کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان به سالروز تخریب بقیع به دست وهابیت ملعون، گفت: وهابیت به دلیل اینکه معتقد است امامزاده حرم اهل بیت (ع) و کانون ایمان است، از این جهت باید امامزادگان را با خاک یکسان کرد تا کسی نتواند از آن کسب ایمان کند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات