۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۷۰۹۰۸۵

وضعیت آب و هوایی کشور در روز های آتی

وضعیت آب و هوایی کشور در روز های آتی
امروز در نواحی شمال شرق، شرق، دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب کشور وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد، خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود.

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز دوشنبه در بخش‌هایی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان و ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

امروز بیشینه شدت بارش در استان‌های خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی انتظار می‌رود و در نواحی شمال شرق کاهش محسوس دما (۸ تا ۱۰ درجه) رخ خواهد داد.

سه‌شنبه بارش در نواحی شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ادامه خواهد داشت.

امروز در نواحی شمال شرق، شرق، دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب کشور وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد، خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود. این شرایط سه‌شنبه و چهارشنبه در غرب، جنوب و جنوب غرب و پنجشنبه و جمعه علاوه بر این نواحی در شمال شرق، دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز و شرق پیش‌بینی می‌شود.

امروز دریای خزر و طی ۵ روز آینده نیمه شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهند بود. علاوه بر این طی روز‌های پنجشنبه و جمعه غرب خلیج فارس نیز مواج پیش‌بینی می‌شود.

ارسال نظرات