۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۷۰۹۰۹۴

دستگیری گروهی تروریستی در مسکو

دستگیری گروهی تروریستی در مسکو
اعضای یک هسته نازی در مسکو که برای انجام حملات تروریستی در سالروز «جشن پیروزی» در روسیه برنامه‌ریزی کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ با گذشت دو و نیم ماه از درگیری‌های نظامی روسیه و اوکراین، شورای امنیت فدرال روسیه روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد نیرو‌های امنیتی این کشور اعضای یک هسته نازی را در مسکو که برای اجرای حملات تروریستی و عملیات کشتار جمعی در روسیه در سالروز «جشن پیروزی» برنامه‌ریزی کرده بودند، دستگیر کردند.

این در حالی است که روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی در روز یک‌شنبه اعلام کرد جنگ در اوکراین نه تنها به یک جنگ خسته‌کننده تبدیل نشده است بلکه هرروز بر میزان خطرناک بودن آن اضافه می‌شود. شبکه خبری الجزیره اما روز گذشته گزارش داد که رسانه‌های روسیه سناریو‌های حملات هسته‌ای به پایتخت‌ کشور‌های غربی را بررسی می‌کنند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه دیروز در سخنانی چندین بار جنگ اوکراین را با جنگ جهانی دوم مقایسه کرد و گفت: «مانند سال ۱۹۴۵ پیروزی از آن ما خواهد شد.»

پیش از این «ویلیام برنز» رئیس سازمان سیا درباره رفتار روسیه و چین سخن گفت و اذعان کرد هیچ‌گونه شواهدی مبنی بر قصد روسیه برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در دست نیست.

«ایگور کوناشینکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز گذشته اعلام کرد یک فروند کشتی جنگی اوکراینی نزدیک بندر «اودسا» با موشک‌های نقطه‌زن هدف قرار گرفت و منهدم شد. ۱۳۰ زیرساخت نظامی در اوکراین هدف قرار گرفت و ۴۲۰ ملی‌گرای افراطی در ۲۴ ساعت گذشته کشته شدند. روز یکشنبه همچنین ۲ فروند هواپیمای نظامی و ۳ فروند بالگرد ویژه انتقال نیرو‌های هلی‌بُرن اوکراینی نزدیک «ادوسا» هدف قرار گرفت.

وبسایت خبری روسیا الیوم گزارش داد «سرهنگ ولادیمیر بارانیوک» فرمانده تیپ ۳۶ نیروی دریایی اوکراین که به اسارت نیرو‌های روسی درآمده است، گفت: موشک ضدتانک قابل حمل آمریکایی «جاولین» در جنگ شهری بی‌فایده است.

ارسال نظرات