۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۷۰۹۱۵۰
معاون فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی:‌

رفتار دینی کارمندان دولت با ارباب رجوع سهم بزرگی در ترویج اخلاق دارد

رفتار دینی کارمندان دولت با ارباب رجوع سهم بزرگی در ترویج اخلاق دارد
معاون فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی: گفت: رفتار دینی کارمندان دولت با ارباب رجوع سهم بزرگی در ترویج اخلاق دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا در تهران، حجت الاسلام شاهمرادیان در دیدار اعضای گروه راهبردی عفاف و حجاب وزارت جهاد کشاورزی گفت: رعایت شئونات اسلامی همراه با منش خدمتگزاری از سوی کارمندان دولت، می‌تواند الگوی عملی و مناسبی در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و برقراری آرامش معنوی در جامعه باشد.

حجت الاسلام روح الله شاهمرادیان در دیدار اعضای گروه راهبردی عفاف و حجاب وزات جهاد کشاورزی گفت: افزون بر این که حجاب از احکام ضروری اسلام است، باید نگاه ما نسبت به حجاب و عفاف یک نگاه عرفانی و توحیدی باشد.

وی افزود: حجاب از ارزنده‌ترین نمودهای فرهنگی و اجتماعی در تمدن ایرانی و اسلامی است، فلسفه حجاب همان امنیت روحی و روانی، پاکدامنی، سلامت فرد و خانواده در جامعه بشری است؛ از این رو رعایت عفاف و حجاب در محیط کار، بهبود روند ترویج اخلاق حسنه و شئونات اسلامی را دو چندان خواهد کرد و باعث می شود ارباب رجوع هم به پوشش مناسب ترغیب شود.

معاون فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد تصریح کرد: کارمندان جمع کثیری از جامعه هستند و حضور و تأثیر اجتماعی پررنگی دارند؛ از این رو رعایت شئونات اسلامی همراه با منش خدمتگزاری از سوی آنان می‌تواند الگوی عملی و مناسبی در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و برقراری آرامش معنوی در جامعه باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: مسأله ناامنی در محیط کار تأثیر مستقیم بر کیفیت فعالیت‌های سازمانی و خدمترسانی به مردم دارد، محیط کار باید از لحاظ اخلاقی امن باشد، اینجاست که نقش رابطین و متولیان مجمع عفاف و حجاب در سازمان‌ها و ادارات دولتی می‌تواند با فعال کردن اقدامات فرهنگی در قالب تهیه و ارائه‌ی خدمات معرفتی، فرهنگی و آموزشی، مسأله بدحجابی را کمرنگ کند.

حجت الاسلام شاهمرادیان همچنین تبیین چگونگی گفتمان‌سازی و نهادینه‌کردن فرهنگ عفاف و حجاب را در زمره‌ی فعالیت‌‌های ضروری و زیرساختی ترویج فرهنگی دینی برشمرد و بیان داشت: برخوردهای فصلی و مقطعی دردی را دوا نخواهد کرد، رفتار و کردار باید بر پایه و پشتوانه تدابیر الهی باشد، وظیفه ما این است که موضوع عفاف و حجاب را به عنوان یک باور توحیدی در بلند مدت برنامه ریزی کنیم و به صورت مدون با متدهای سازگار با احکام اسلامی به اقدام و عمل رو بیاوریم.

وی خاطرنشان کرد: ثبات قدم و مقاومت فرهنگی از اصول فعالیت های دین است؛ این ثبات و تداوم وقتی اتفاق می افتد که با نیت و هدف الهی آمیخته شود، آن وقت آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

معاون فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد ابراز داشت: عفیف‌بودن یکی از موئلفه‌های اصلی و مشترک در حفظ و حراست شخصیت زنان و مردان است و همه ما در برابر این ویژگی انسانی و قانون الهی مساوی هستند؛ از این رو عفت و عزّت را باید ارتقاء ببخشیم تا امنیت در محیط کار ایجاد شود.

وی بر شناسایی الویت‌ها در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تأکید کرد و گفت: ترویج عفاف نیازمند طراحی دقیق و کارشناسی است و الا در مرحله اجرایی و عملیاتی به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

حجت الاسلام شاهمرادیان که در جمع اعضای گروه راهبردی عفاف و حجاب وزات جهاد کشاورزی سخن می گفت، در پایان سخنانش تصریح کرد: همفکری و هم‌اندیشی در سطح وزارتخانه اعم از ستادی، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته، بسیار لازم و حیاتی است که امیدواریم با بررسی راهکارهای عملی مناسب، در تبیین، تبلیغ و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب سهیم باشیم.

ارسال نظرات